انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه

انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه

از اصول معماری جهت ورود بهتر نور به داخل ساختمان استفاده از انواع نورگیر می باشد. استفاده از نورگیر سقفی با مدل های متنوع در بخش های مختلف ساختمان سبب نورگیری بهتر ساختمان و تهویه مناسب فضا می شود. از بین انواع نورگیر های سقفی می توان به نورگیر های گنبدی، نورگیر حبابی، هرمی و قوسی اشاره نمود.

نورگیر سقفی در معماری مدرن

امروزه در طراحی و دکوراسیون بخش های مختلف ساختمان از انواع ایده های خلاقانه بهره گفته می شود. یکی از نکات مهم در طراحی ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و… انتقال نور طبیعی به داخل ساختمان می باشد. از بهترین راهکار ها برای انتقال نور طبیعی به داخل ساختمان می توان به استفاده از نورگیر سقفی اشاره کرد. با استفاده از نورگیر سقفی علاوه بر تامین بخشی از نور مورد نیاز ساختمان می توان فضایی متفاوت ایجاد نمود. امروزه از نورگیر سقفی به دلیل مزایای متعددی که دارد در طراحی انواع ساختمان ها بهره گرفته می شود.

کاربرد نورگیر سقفی

از مهمترین کاربرد های نورگیر سقفی می توان به تامین روشنایی فضای مورد نظر اشاره کرد. نورگیر های سقفی که در مدل های مختلف در ساختمان ها به کار گرفته می شود با انتقال نور خورشید در روز ضمن روشن کردن محیط از عبور اشعه های مضر خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

از دیگر کارکرد های نورگیر سقفی تهویه هوای محیط می باشد. با نصب نورگیر سقفی متحرک یا بازشو جریان هوای تازه وارد ساختمان شده و تهویه هوا به خوبی صورت می گیرد. همچنین استفاده از نورگیر سقفی در کنار تهویه هوا به کاهش رطوبت نیز کمک می کند.

همچنین بخوانید!  نورگیر سقف سوله و مزایای آن

استفاده از نورگیر سقفی جهت سقف گلخانه ها، سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو، محیطی مناسب برای رشد گل ها و گیاهان فراهم می آورد.

همچنین بخوانید: اجرای سقف حیاط خلوت در تهران

انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه

موارد استفاده از نورگیر های سقفی

بهره گیری از نورگیر های سقفی حوزه گسترده ای را شامل می شود. رایج ترین موارد استفاده از انواع نورگیر سقفی مربوط به سقف حیات خلوت و سقف پاسیو می باشد. با مسقف نمودن سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو با انواع نورگیر می توان فضایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد نود. معمولا برای سقف حیات خلوت و پاسیو از نورگیر سقفی بازشو استفاده می شود که به تهویه بهتر هوا کمک می کند.

-استفاده از نورگیر سقفی برای حمام و آشپزخانه

یکی از بهترین مکان ها برای نصب نورگیر سقفی حمام و آشپزخانه می باشد. بهره گیری از نورگیر سقفی در حمام و آشپزخانه به تخلیه بهتر هوا کمک می کند. نورگیر سقفی، روند جریان هوا مخصوصا هوای گرم و مرطوب به خارج را تسریع می بخشد.

-نورگیر سقفی در ورودی و راه پله ساختمان

از آنجا که نورگیر به ورود بهتر نور به فضا کمک می کند بهترین انتخاب برای سقف ورودی ساختمان می باشد. استفاده از نورگیر سقفی در ورودی ساختمان علاوه بر ورود مناسب نور به فضا و زیبا تر شدن محیط به کاهش هزینه ها نیز منجر می شود. از دیگر فضاهایی که با ورود نور زیباتر خواهد شد راه پله ساختمان می باشد. مسقف نمودن راه پله با نورگیر سقفی سبب ایجاد فضایی زیبا و جذاب در راه پله ساختمان می شود.

همچنین بخوانید: انواع نورگیر برای سقف روف گاردن

انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه

انواع نورگیر سقفی

در حال حاضر متناسب با نیاز بازار انواع مدل نورگیر سقفی با ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. پیمانکاران و صاحبان ساختمان ها می توانند متناسب با فضای مورد نظر از بهترین نورگیر سقفی بهره ببرند. شما می توانید برای دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین نوع نورگیر برای سازه و ساختمان خود با کارشناسان پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید!  سقف اماده برای پاسیو

-نورگیر سقفی قوسی

این نوع از نورگیر ها که با استفاده از مواد اولیه متنوع مانند ورق آکرولیک و پلی کربنات تهیه می شود برای فضاهایی مانند سقف پاساژ ها و مراکز تجاری مناسب می باشد.

-نورگیر سقفی هرمی

نورگیر های هرمی از تنوع در طرح برخوردار بوده و متناسب با نیاز مشتری طراحی می شود. از کاربرد های نورگیر سقفی هرمی می توان به پوشش سقف پاسیو ساختمان اشاره کرد که سبب زیباتر شدن فضای پاسیو می شود. از مزایای استفاده از نورگیر سقفی هرمی عدم تجمع آب باران و برف بر روی سقف می باشد.

-نورگیر سقفی گنبدی

از نورگیر سقفی گنبدی به دلیل شکل منحصر به فردی که دارد جهت پوشش سقف گلخانه ها و نیز راهروهای ورودی ساختمان استفاده می شود. عمدتا این نوع از نورگیر ها را می توان در ساختمان هایی با سبک رومی مشاهده کرد.

-نورگیر سقفی حبابی

نورگیر حبابی از نمونه های پر مصرف نورگیر های سقفی هست که زیبایی خاصی به فضای موجود می دهد. نورگیر های حبابی که انواع مختلفی دارد سبب افزایش ورود نور به ساختمان شده و نیز برای تهویه بهتر هوا مناسب می باشد. از نورگیر حبابی می توان برای بخش های مختلف ساختمان از جمله سقف حیات خلوت، پاسیو و… استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت سقف پاسیو حبابی

انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام