تعمیر نورگیر سقفی همراه با ذکر نکات مهم در این باره

تعمیر نورگیر سقفی همراه با ذکر نکات مهم در این باره

نورگیر های سقفی همواره از انواع پنجره های شیشه ای پیشتاز در فضای خانه ها می باشند. تقریبا” تمامی افراد برای بهره بردن از نور آفتاب از نورگیر سقفی استفاده می کنند. به همین دلیل تعمیر نورگیر سقفی نیز در رده ی شغل های مربوط به درب و پنجره قرار گرفته است که دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. در ادامه درباره ی مبحث تعمیر نورگیر سقفی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نورگیر سقفی چیست؟

نورگیر سقفی یکی از انواع پنجره های سقفی می باشد که برای تابش مستقیم نور آفتاب و همچنین تهویه در خانه ها استفاده می شود. این وسیله ی کاربردی ترکیبی از شیشه و فلز می باشد و در انواع ریلی باز شوند و همچنین فنری بازشونده قابل اجرا می باشد. معمولا” برای تولید نورگیر سقفی از مواد ضد زنگ و شیشه های دوجداره استفاده می شود تا دوام و کیفیت بالایی داشته باشند. اما همانطور که می دانید شیشه ها همیشه قابلیت شکنندگی دارند و معمولا” تعمیر نورگیر سقفی در زمان شکست بخشی از شیشه یا لایه ی پلی کربنات پنل و یا خراب شدن قسمتی از ریل و فنر و … انجام می گیرد.

تعمیر نورگیر سقفی 1

تعمیر نورگیر سقفی

این مسئله کاملا” بدیهی می باشد که به دلیل بالا رفتن هزینه ها و همچنین مشغله های زیاد در صورت خرابی هر چیز معمولا” اول به تعمیر و در صورت نیاز به تعویض فکر می کنیم. درباره ی نورگیر سقفی نیز همین امر صدق می کند، یعنی تعمیر نورگیر سقفی از تعویض آن از لحاظ هزینه و زمان بسیار به صرفه تر می باشد و چون تمام بخش های آن قابل تعمیر و تعویض است ، در صورت شکستن شیشه حتما” لازم نیست که پانل فلزی را نیز تعویض کرد و یا بالعکس در صورتی که پانل فلزی خراب شد و یا فنر باز شونده دچار مشکل شد، احتیاجی به تعویض شیشه و یا بقیه اجز ندارد، و یک تعمیرکار ماهر و کاربلد می تواند با حداقل هزینه، باعث رفع ایراد وسیله شود. همانطور که می دانید امروزه استفاده از شیشه برای نورگیر ها کمتر شده و بیشتر از فایبر گلاس شفاف دوجداره استفاده می کنند چرا که درصد شکنندگی پایین تری دارید و قیمت آن مناسب می باشد. این پانل شفاف بعد از گذشت حدود ده سال مقداری پوسیده شده و به تعمیر نیاز دارد، یکی از مواردی که هنگام تعمیر نورگیر سقفی لحاظ می شود، آب بندی مجدد سقف پاسیو می باشد.

همچنین بخوانید!  سقف نورگیر شیشه‌ ای 8 ضلعی

برای تعمیر نورگیر سقفی به چه کسانی مراجعه کنیم؟

معمولا اجرا و ساخت انواع سقف پاسیو، نورگیر حبابی و سقف حیاط خلوت توسط استاد کار های ماهر که درب و پنجره نیز می سازند انجام می گیرد. برای تعمیر نورگیر نیز باید به تعمیرکار حرفه ای در زمینه ساخت این سازه ها مراجعه کنیم. چرا که به دلیل قرار داشتن این سازه بر روی سقف از نظر امنیت جان ساکنین اهمیت بسیار زیادی دارد و همچنین به دلیل گران شدن روز به روز متریال ها باید مراقب باشیم تا تعمیر به خوبی انجام بگیرد و متحمل خسارت و تعمیر های مکرر نشویم.

تعمیر نورگیر سقفی 2

 

اجرای سقف پاسیو

اجرای سقف پاسیو هم در بسیاری از مراکز مانند گلخانه ها و هم استخر های سرپوشیده بسیار رایج می باشد. اما در بخش های مسکونی نیز با توجه به نیاز آدمی و ساخت حیاط خلوت، استفاده از انواع نورگیر مانند نورگیری حبابی و … رایج می باشد. معمولا” بخشی یا همه ی سقف حیاط خلوت را با استفاده از پنل های مختلف مانند، نورگیر های حبابی، نورگیر های تخت و … می سازند. که جنس این لایه ها شیشه و پلی کربنات شفاف می باشد. اجرا و تعمیر نورگیر سقفی کاری حرفه ای و فنی می باشد و حتما باید توسط استاد کار ماهر انجام بگیرد. از مهم ترین موارد هنگام اجرای سقف پاسیو می توان به نصب درست و محکم قاب فلزی، نصب محکم صفحه ی پلی کربنات یا همان فایبر گلاس شفاف به بدنه، وصل کردن درست پانل با بدنه و پیچ و مهره ی محکم ،به همراه آب بندی دقیق و مناسب اشاره کرد.

همچنین بخوانید!  ورق اکریلیک چیست چه ویژگی های دارد؟

 

تعمیر نورگیر سقفی

نکات مهم درباره ی ساخت و تعمیر نورگیر

از جمله نکات مهم هنگام ساخت و تعمیر سقف پاسیو برای هر جایی ابتدا باید نیاز خود را بسنجیم. قطعا” یک گلخانه به یک سقف پاسیو یکپارچه احتیاج دارد، اما برای بخشی از خانه، ساخت یک نورگیر حبابی کوچک نیز کافی می باشد. زمان تعمیر نیز باید دقت کنید تا تعمیرکار از مواد اولیه و متریال های با کیفیت استفاده کرده باشد و هنگام نصب مجدد، اجزا به خوبی و بسیار محکم در سر جای خود قرار بگیرند تا هم سلامت افراد ساکن و هم کیفیت و کاربرد نورگیر تضمین شود.

مجموعه پوشش ساز با سالها تجربه در زمینه ساخت و نصب نورگیرهای سقفی، سقف حیاط خلوت، سایبان، سقف پاسیو و …. همچنین تعمیر نورگیر سقفی، نورگیر حبابی و تعمیر تمامی خدمات ارئه شده توسط این تیم در صورت نیاز و درخواست مشتری در خدمت شما عزیزان می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان ما از طریق شماره واتس اپ 09123389262 و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام