سقف متحرک آلومینیومی چیست

سقف متحرک آلومینیومی چیست

امروزه سقف متحرک آلومینیومی با توجه به مزایای خود محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و جایگزین سقف‌های متحرک پارچه‌ای شده است. سقف متحرک آلومینیومی به عنوان نمونه‌ خلاقانه از سایبان‌ها یا شلترها شناخته می‌شود که به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت، پوشش سقف استخر یا پوشش سقف پارکینگ کاربرد دارد. این نوع سقف به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا قابلیت استفاده در فضاهای ساختمانی، اداری و رستورانی را دارا می‌باشد و با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام از انواع سقف متحرک آلومینیومی را انتخاب کنید.

سقف متحرک آلومینیومی چیست؟

سقف متحرک آلومینیومی مدلی از سقف‌های متحرک است که شامل سه قسمت اصلی یعنی پنل‌های آلومینیومی، سیستم محرکه و اتصالات فولادی است. هرکدام از این اجزا نقش مهمی در کارکرد سقف متحرک آلومینیومی دارد.

اتصالات فولادی که در این نوع سقف متحرک استفاده شده است به بهبود عملکرد این سقف کمک می‌کند. با وجود اینکه هزینه بالایی برای ساخت این نوع سقف لازم است ولی به دلیل کارایی و عمر بالایی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 

جزئیات و اتصالات به کار رفته

سقف‌های متحرک آلومینیومی یک فناوری مدرن و عالی برای مدیریت نور و هوا در فضاهای باز و بسته است که از پانل‌های آلومینیومی تشکیل شده است و بر روی ریل‌های هدایتی حرکت می‌کنند. این پانل‌ها که سطح اصلی سقف متحرک آلومینیومی را تشکیل می‌دهند با بولت‌ها، مهره‌ها و پیچ‌ها به یکدیگر و به ریل‌های هدایتی وصل شده‌اند.

سیستم کنترل این سقف‌ها با ریموت کنترل و از راه دور هم صورت می‌گیرد و یک موتور برقی به طور دقیق حرکت پانل‌ها را کنترل می‌کند. علاوه بر این در برخی از طراحی‌ها، دریچه‌های آب باران تعبیه شده است که در حالت بسته بودن سقف، از ورود آب به داخل فضا جلوگیری می‌کنند.

همچنین بخوانید!  انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

سقف‌های متحرک آلومینیومی می‌توانند به امکانات ایمنی پیشرفته نیز مجهز شوند به عنوان مثال حسگرهای مانع یا سیستم‌های تشخیص مانع جلوی هرگونه آسیب به افراد یا اشیاء در حین عملیات باز یا بسته شدن پنل‌های متحرک را می‌گیرند. همچنین سیستم‌های آب بندی در نقاط اتصال پانل‌ها و کنار ریل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کنند. این اقدامات امکان استفاده از این سقف‌های متحرک را در هر شرایط آب و هوایی و در فضاهای باز را ایجاد می‌کنند.

 

مزایای سقف

پانل‌های آلومینیومی که در ساختار سقف‌های متحرک به کار گرفته می‌شوند، نقش حیاتی در افزایش مقاومت سازه دارند. این نوع سقف در مقابل انواع شرایط آب و هوایی مانند برف و باد بسیار مقاوم است و ویژگی وزن کم آن در کنار مقاومت بالا باعث شده است که پانل‌های آلومینیومی یک انتخاب مناسب برای سقف‌های متحرک باشند.

پانل‌های آلومینیومی قابلیت تحمل بار زیاد ناشی از وزن برف را دارا می‌باشند و بدون این که دچار خم شدگی یا آسیب دیگری شوند تا سال‌های زیادی قابل استفاده هستند. همچنین این پانل‌ها در مقابل باد مقاومت خوبی دارند و از نفوذ باد به داخل سازه جلوگیری می‌کنند.

آلومینیوم دارای ویژگی‌ ضدزنگ بودن و مقاومت در برابر خوردگی است و سازه‌ای که با سقف متحرک آلومینیومی ساخته می‌شود دوام بالایی دارد. با استفاده از پانل‌های آلومینیومی و اعمال سیستم‌های آب‌بندی مؤثر، سقف متحرک آلومینیومی قادر است در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد.

انواع سقف

سقف متحرک آلومینیومی انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

سقف متحرک آلومینیومی ثابت (لوور ثابت)

سقف‌های آلومینیومی با لوور ثابت یک گزینه ایده‌آل برای مواقعی هستند که نیاز به سایه‌بان ثابت و بدون حرکت داریم زیرا طراحی ثابت آنها این امکان را فراهم می‌کند که در تمام طول روز به صورت پایدار و دائمی وجود داشته باشند. این سازه‌ها در محیط‌هایی که تابش مستقیم آفتاب در طول روز تغییر چندانی نمی‌کند قابل استفاده است.

همچنین بخوانید!  ارزان ترین پوشش سقف

سقف متحرک آلومینیومی با لوور ثابت با کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک گزینه پایدار و کم‌هزینه در نظر گرفته می‌شوند.

سقف متحرک آلومینیومی لوور چرخشی (سقف چرخشی فقط چرخش لوور)

این نوع سقف با توجه به قابلیت چرخش تیغه‌ها، امکان تنظیم نور و هوا بر اساس زاویه تابش آفتاب یا شرایط جوی مختلف را به مکان‌هایی که در آن استفاده می‌شود را می‌دهد.

سقف متحرک آلومینیومی با لوور چرخشی برای مکان‌هایی که نیاز به تغییر در نورپردازی دارند بسیار مناسب است از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها یا تراس‌ها. این سازه‌ها به دلیل قابلیت چرخش تیغه‌ها، به سهولت می‌توانند از حالت کاملاً باز به حالت کاملاً بسته و یا برعکس تغییر کنند که این امکان در مواقع گوناگون مانند برگزاری مراسم یا جلسات در فضای باز به شدت کارآمد و کاربردی است.

سقف متحرک آلومینیومی چرخشی جمع‌شونده

این نوع سقف به دلیل توانایی جمع‌شدن کامل تیغه‌ها برای اماکنی که نیاز به تغییر در نور و هوای ورودی دارند به عنوان یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. در روزهای گرم تابستانی این سقف متحرک را می‌توان کاملاً باز کرد تا از هوای خنک ورودی بهره‌مند شد در حالی که در روزهای بارانی یا برفی این تیغه‌ها را می‌توان به طور کامل بست تا از باران یا برف جلوگیری کرد. این نوع سقف به خصوص برای مکان‌هایی که نیاز به ترکیب فضای باز و بسته در یک مکان دارند بسیار مناسب است.

 

کاربرد سقف

سقف مدرن
پنل‌های آلومینیومی به دلیل مقاومت بالا دوام زیادی دارند و از این سقف می‌توان در مکان‌های مختلف استفاده کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد از جمله در پوشش سقف حیاط خلوت، پوشش سقف استخر، پوشش سقف پارکینگ، سقف تراس و فضای باز رستوران‌ها یا کافه‌ها.

 

قیمت سقف آلومینیومی

عوامل مختلفی بر قیمت سقف متحرک آلومینیومی تاثیر می‌گذارد مثلا این که از کدام مدل سقف آلومینیومی می‌خواهید استفاده کنید. برای آگاهی از قیمت این نوع سقف‌ها با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام