انواع ضخامت شیشه سکوریت

انواع ضخامت شیشه سکوریت

امروزه در نورگیر سقفی و بارانگیر های ساختمان ها از شیشه سکوریت در ضخامت‌های متفاوت استفاده می‌شود. شیشه سکوریت نسل جدیدی از شیشه‌ها محسوب می‌شود که نسبت به شیشه‌های معمولی، بسیار مقاوم‌تر و محکم‌تر می باشد. در این مقاله با انواع شیشه پرکاربرد سکوریت در ضخامت‌های متنوع آشنا خواهید شد.

شیشه سکوریت چیست؟

عملیات حرارتی با دمای بالای ۷۰۰ درجه سانتیگراد برای تولید شیشه‌های سکوریت در نظر گرفته شده و بعد از آن به هر دو طرف شیشه هوای سرد دمیده شده تا لایه‌ای سخت بر روی آن ایجاد گردد.

شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه‌های خام و معمولی، در برابر شکستگی استحکام و مقاومت بسیار بالاتری دارد. شیشه‌های مقاوم سکوریت زمانی که شکسته می‌شوند، به تکه های ریز کاملا ایمن و بی خطر تبدیل خواهند شد.‌

برای مقاومت بیشتر شیشه‌های سکوریت از فناوری خاص برای تولیدات آنها استفاده شده است. برای تولید شیشه‌های مقاوم سکوریت ابتدا شیشه خام را در داخل کوره‌های مخصوص قرار داده و با حرارت لازم آنها را شکل می‌دهند. در مرحله بعد برای ایجاد لایه‌ای کاملاً سخت و محکم، دمای شیشه را به صورت ناگهانی پایین آورده تا سطوح آن مقاوم گردد.

معمولاً برای مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد برای کمتر شدن آسیب و صدمات در افراد از شیشه‌های سکوریت استفاده شده که ایمن‌تر هستند. یکی از ویژگی‌های مفید شیشه سکوریت در زمان شکستن این است که لبه‌های آن همانند سایر شیشه‌های معمولی تیز نبوده و خطری به همراه ندارند.

معمولاً برای پوشش پنجره‌ها و سقف نورگیرها در آپارتمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، ساختمان های تجاری و بسیاری از مکان‌های عمومی از ضخامت‌های گوناگون شیشه سکوریت استفاده می‌شود.

موارد استفاده

در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی از شیشه‌های مقاوم سکوریت استفاده‌های زیادی می‌شود. شیشه سکوریت در برابر تغییرات دمایی، ضربات پرقدرت و محکم دارای ایمنی و استحکام بالایی می‌باشد و به همین دلیل امروزه کاربرد آن در ساختمانها و صنایع بسیار افزایش یافته است.

همچنین بخوانید!  انواع سبک های معماری در دکوراسیون داخلی و خارجی

در ساختمان معمولا در مکان هایی مثل پارتیشن، حمام، راه پله، بالکن، پنجره، درب ها، نورگیر های مختلف از شیشه سکوریت استفاده می کنند. از ضخامت‌های کمتر شیشه سکوریت به دلیل استحکام بسیار زیاد، در تولید لوازم خانگی استفاده می شود.

شیشه سکوریت به دلیل مقاومت فوق العاده عالی در برابر حرارت زیاد، ضربه و فشار محبوبیت و کارایی زیادی دارد. در هر محیط و مکانی برای استفاده از شیشه سکوریت، باید ضخامت مشخصی از آنها انتخاب شود تا کارایی لازم را داشته باشد.

از ضخامت‌های متعدد شیشه‌های سکوریت برای موارد زیر استفاده می‌شود که عبارتند از:

• استفاده از شیشه در لوازم خانگی همانند اجاق گاز و طبقات یخچال

• کارایی شیشه سکوریت در پنجره‌ها و درب‌های ساختمانی

• به کار بردن شیشه سکوریت در بالکن و نرده‌های شیشه‌ای آپارتمان

 

رنگ‌های پرکاربرد

شیشه پرکاربرد سکوریت در ضخامت‌های متنوع با رنگ بندی‌های مختلف موجود می‌باشد که بسیاری از رنگ های آن، کاربرد های بیشتری دارد. محبوب ترین و پرکاربرد ترین شیشه سکوریت های رنگی شامل شیشه سکوریت برفی، شیشه سکوریت سبز، شیشه سکوریت آبی، شیشه سکوریت سفید و شیشه سکوریت دودی می‌باشد.

در ۱۱ پایه رنگی تولیدات رنگ‌های متنوع شیشه‌های سکوریت صورت گرفته که رنگ‌های اصلی آن شامل رنگ شفاف یا بی‌رنگ، مسی، آبی، قهوه‌ای، برنز، رفلکس یا آینه‌ای می‌باشد.

ضخامت‌های گوناگون شیشه سکوریت موجود در بازار

شیشه سکوریت
شیشه‌های متنوع سکوریت در میان مردم به عنوان شیشه‌های نشکن شناخته می‌شوند. شیشه سکوریت با ضربات و اعمال فشار معمولی دچار شکستگی نمی شود و بسیار شیشه مقاومی به شمار می‌رود.

شیشه‌های سکوریت در متنوع‌ترین ضخامت‌ها برای ساخت و ساز و پروژه‌های صنعتی تولید شده و نوع ضخیم آنها در برابر فشار و ضربه مقاومت بیشتری نسبت به مدل‌های نازک آن دارد.

از ضخامت ۴ الی ۲۰ میلیمتر برای تولیدات شیشه‌های پرکاربرد سکوریت استفاده می‌شود. شیشه‌های سکوریت برای کاربرد های ویژه و خاص، در ضخامت کمتر از ۸ میلی‌متر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نوع پرکاربرد و پرمصرف شیشه‌های سکوریت ضخامتی حدود ۸ الی ۱۰ میلی‌متر دارند، معمولا از آنها برای درب‌های اتوماتیک، پارتیشن و شیشه‌های بالکن استفاده می‌شود.

برای دیگ بخار، شومینه، ماکروویو، شیشه گاز و بخاری از شیشه سکوریت ضخیم‌تر استفاده شده تا در مقابل حرارت بسیار زیاد مقاوم و ایمن باشد.

همچنین بخوانید!  پوشش گلخانه پلی کربنات

از شیشه‌های نازک سکوریت برای ساخت لوازم خانگی، شیشه‌های رومیزی، شیشه‌های صنعتی، خودروسازی، لوازم خانه، پنجره‌های ساختمان و شیشه‌های پتروشیمی استفاده می‌شود.

برای ایجاد شیشه‌های اسپایدر، شیشه‌های دودبند، اتاقک‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های مختلف اداری، ویترین‌های فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از نوع ضخیم شیشه سکوریت استفاده می شود.

قیمت شیشه سکوریت

به طور کلی قیمت شیشه های سکوریت در طول سال برای متقاضیان ثابت نبوده و در ضخامت های متعدد با قیمت های متفاوتی به فروش می رود.‌پارامترهای متعددی تعیین کننده قیمت شیشه‌های سکوریت در ضخامت‌های گوناگون هستند که عبارتند از:

• کیفیت شیشه
• رنگ شیشه
• ابعاد شیشه
• ضخامت شیشه
• اشکال هندسی شیشه

مشخصات شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت در مدل مرغوب و باکیفیت به همراه علامت استاندارد عرضه شده و ایرادات یا نقص‌های فنی به همراه ندارند. شیشه‌های مرغوب و پرکاربرد سکوریت دارای قوس و موج نبوده و مراحل سکوریت شدن آنها در کوره‌های مخصوص با دقت بسیار زیاد صورت گرفته است.

دلیل استفاده از شیشه سکوریت در نورگیرهای سقفی

با توجه به اینکه شیشه‌های سکوریت در برابر سایر شیشه‌ها از امنیت و استحکام بیشتری برخوردار هستند، در نورگیرها و بارانگیرهای اکثر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شفافیت شیشه سکوریت و مقاومت بالای آن سبب می‌شود تا نور طبیعی بیشتری وارد خانه شده و در برابر بارش برف و باران دچار شکستگی و آسیب نشود.

سخن آخر

با توجه به اینکه شیشه سکوریت از مقاومت بیشتری در برابر ضربه و حرارت برخوردار بوده، امروزه جایگزین بسیاری از شیشه‌های معمولی در کشورمان شده است. شیشه سکوریت برای استفاده در صنعت ساختمانی، لوازم خانگی، پتروشیمی و خودروسازی در ضخامت‌های متعدد تولید شده تا پاسخگوی نیاز مصرف کننده‌ها و تولید کننده‌ها باشد.

در زمان خریداری شیشه‌های متنوع و پرکاربرد سکوریت به کیفیت، ابعاد، لبه های آن، میزان شفافیت، صاف بودن سطوح آن توجه ویژه داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید از شیشه سکوریت برای نورگیر خود استفاده کنید، مدل ضخیم آن که 20 میلی متر می باشد را انتخاب و خریداری نمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام