سقف پاسیو متحرک

سقف پاسیو متحرک

اگر نگاهی به ساختمان های امروزی بیندازید،‌ می توانید انواع مختلف سقف های کاذب و سبک را در آن مشاهده کنید. در این بین سقف متحرک پاسیو نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و می توانید آن را در محیط های مختلفی مشاهده کنید. این سازه در انواع مختلفی تولید می شود که همین امر دست شما را برای خرید باز گذاشته است.  مسلما با استفاده از مطالبی که به شما گفته می شود بهترین انتخاب ممکن را برای خود رقم خواهید زد.

همچنین بخوانید: سقف اماده برای پاسیو

سقف پاسیو متحرک

قابلیت های سقف متحرک پاسیو

همانطور که به آن اشاره کردیم، استفاده زا سقف های سبک همچون سقف پاسیو و سقف حیات خلوت می تواند مزیت های فراوانی داشته باشد. با این حال سقف متحرک پاسیو نسبت به سایر نمونه هایی که در این بخش ساخته شده اند کیفیت بهتری دارد و شما می توانید به صورت ویژه از آن بهره ببرید. یکی از بزرگترین قابلیت هایی که در سقف متحرک پاسیو وجود دارد این است که می توان با استفاده از ریموت کنترل آن را باز و بسته کرد.

از آنجایی که باز و بسته کردن سقف پاسیو به صورت دستی سخت تر است، این بخش به صورت برقی طراحی شده است. شما به راحتی از ریموت کنترل استفاده کرده و باز و بسته کردن سقف پاسیو را انجام خواهید داد. قیمت این نوع از نورگیر های متحرک نست به نورگیرهای دستی بیشتر است .

با توجه به اینکه این سازه به راحتی باز و بسته می شود، امکان ایجاد آسان تهویه توسط آن وجود خواهد داشت که می توانید از این گزینه به صورت ویژه برای خود بهره ببرید. هر زمان که احساس کردید فضای داخلی خانه نیاز به تهویه دارد قادر خواهید بود که این دریچه را باز کنید و از جریان هوای تازه در داخل خانه خود لذت ببرید. برقی از محصولات این بخش به صورت شفاف تولید می شوند که در این حالت می توان در صورت نیاز از نور کامل خورشید استفاده کرد. البته در این نوع از سقف پاسیو، یک سایه بان نیز بر روی سقف پاسیو قرار می گیرد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. با توجه به قابلیت های فراوانی که این سازه برای شما دارد، بهتر است که در اولین فرصت ممکن برای خرید و نصب آن در ساختمان خود دست به کار شوید. مسلما بعد از انجام این کار از فواید بی نظیر آن برخوردار می شوید.

همچنین بخوانید!  ورق کامپوزیت چیست و در چه مکان های کاربرد دارد

مزایای  استفاده از سقف پاسیو متحرک

مزایایی زیادی باعث شده از این سقف زیاد اضافه شود و در زیر به آنها اشاره شده است.
• با استفاده از پاسیو می توان از تابش نور مستقیم به داخل خانه جلوگیری کرد.
• خنک کردن خانه در روزهای گرم سال

انواع مدل های سقف پاسیو

سقف متحرک پاسیو یا به صورت برقی به راحتی توسط ریموت کنترل باز و بست می شود. وظاهری مشابه یک اتاق سرپوشیده به پاسیو شما خواهد داد.
انواع مختلفی از سقف پاسیو وجود دارد و با توجه به انواع آن نیاز شما را تامین می کند.در زیل به انواع متریال  قابل استفاده در سقف پاسیو متحرک بیان می کنیم:

  • -سقف پاسیو متحرک پلی کربناتی
  • -سقف متحرک پارچه ای
  • -سقف متحرک حیاط حبابی
  • -سقف متحرک شیشه ای حیاط
  • -سقف متحرک دستی

سقف متحرک دستی

به دلیل موقعیت مکانی بعضی از پاسیو ها در ساختمان برای تهویه هوا پوشش سقف پاسیو را به صورت بازشو طراحی و اجرا میکنند این نورگیرهای بازشو را می توان هم به صورت برقی یا دستی باز بسته کرد واین امکان باعث می شود مقداری به هزینه شما بیفزاید.

عوامل تعیین کننده در قیمت سقف پاسیو متحرک

حال که به اهمیت بالای سقف پاسیو پی بردید، بهتر است که برای اجرای درست و حرفه‌ای آن نیز دست به کار شوید. قیمت این سازه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. سایز و ابعاد سقف پاسیو نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت دارد و باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشید. به طور قطع هر چقدر که اندازه سقف پاسیو بزرگتر باشد، به همان اندازه نیز قیمت آن بالاتر خواهد بود. مورد بعدی که بر روی قیمت سقف متحرک پاسیو تاثیرگذار است جنس مواد اولیه است. هر چقدر که مواد اولیه به کار رفته در این سازه مرغوب تر باشد، به همان اندازه قیمت آن نیز با افزایش روبرو می شود.

همچنین بخوانید!  انواع سقف پاسیو ارزان و قیمت آن ها

به طور مثال سازه های پلی کربناتی مانند نورگیر سقفی و نورگیر حبابی نسبت به موارد فایبرگلاسی از قیمت بالاتری برخوردار هستند که یک امر طبیعی به حساب می آید. عامل دیگری که در قیمت تعیین کننده است، شرکت و برند سازنده سقف پاسیو متحرک است. امروزه شرکت های مختلفی این سازه ها را تولید می کنند که هر کدام از آن ها دارای شرایط خاص خود هستند. با این حال اگر شما خرید خود را از برندهای مطرح‌تر انجام دهید، به طور قطع این مورد بر روی هزینه ای که باید بپردازید تاثیر می گذارد. همانطور که می بینید تمام این عوامل دست به دست هم می دهند تا در نهایت قیمت تعیین شود.

همچنین بخوانید:  ضوابط نورگیر در شهرداری تهران

سقف پاسیو متحرک

سخن آخر
امروزه استفاده از سقف پاسیو بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است و در اکثر اماکن می توان آن را مشاهده کرد. سقف پاسیو متحرک نسب ت به سقف ثابت مزایای بسیار زیادی دارد که به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه متحرک آن استفاده کنید. طبق بررسی های که تا به حال انجام شده است، بیشتر کسانی که تا به حال این سازه را تهیه کردند از آن رضایت داشته اند. اگر شما دوست دارید که میزان نورگیر محیط خود را بیشتر کنید،‌ سقف پاسیو متحرک بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

4/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام