ایرانیت سیمانی چیست چه ویژگی های دارد؟

ایرانیت سیمانی چیست چه ویژگی های دارد؟

ایرانیت ها ورق هایی موج دار هستند که از جنس های مختلف قابل ساخت هستند این ورق ها اکثرا از جنس سیمان، فایبرگلاس و فلز در بازار وجود دارند و عمده کاربرد آنها، پوشش سقف سازه ها است. آشنایی با انواع ایرانیت های موج دار و کاربرد آنها، کار شما را در ساخت و ساز راحت تر می کند. ورق های ایرانیت معمولا به انواع و اقسام پوشش ها نصب می شوند و به علت اینکه واکنش پذیر نیستند باعث تغییر سطح مورد نظر نمی شوند. به همین علت است که برخی از افراد برای پوشاندن سطوح آهکی ایرانیت ها را به قیرگونی ترجیح می دهند. ایرانیت های سیمانی می توانند صاف، موج دار یا لوله ای باشند.

ایرانیت سیمانی  متریال مناسب برای همه جا

سیمان یک اتصال دهنده قوی است که مواد را به هم اتصال داده و سفت می شود. به علت این خاصیت اتصال دهندگی سیمان در مقیاس وسیع در صنعت بتن و ساخت و ساز استفاده می شود و ماده عالی در ساختمان سازی به حساب می آید.

ایرانیت سیمانی محصولی بسیار قوی و بادوام است که از مخلوط همگن سیمان با بعضی از مواد مانند سلولز و باندهای سلیس تولید می شود و برای سازه هایی مانند سقف، روکش و سایدینگ استفاده می شود. در واقع این محصول یکی از بهترین انتخاب ها برای زیر سازی سقف است.

ایرانیت سیمانی

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

ویژگی های ایرانیت سیمانی

ایرانیت سیمانی محصولی بسیار قوی و بادوام است که از مخلوط همگن سیمان با بعضی از مواد مانند سلولز و باندهای سلیس تولید می شود همین ترکیب در هنگام ساخت  به ویژگی های این محصول می افزاید

وزن سبک:

این ورق های سیمانی در عین حال که بسیار محکم هستند به علت متخلخل بودن وزن کمی دارند در واقع می توان گفت این ورق ها ۴ تا ۶ برابر سبک تر از بتن ها هستند و در نتیجه حمل و نقل و کاربرد آنها راحت تر است.

مقاومت در برابر آتش و حرارت:

این ورق های سیمانی در برابر آتش مقاوم هستند و در واقع تقریبآ ۹۰درصد مواد ایرانیت ضد حریق است که در مقایسه با چوب و سایر مواد قابل اشتعال گزینه ای مناسب به حساب می آید.

مقاومت در برابر رطوبت:

ایرانیت سیمانی در برابر تغییرات دما و رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد و از نشت آب به داخل سازه جلوگیری می کند.

به علت مقاومت خوب در برابر رطوبت می توان از آن برای ساخت آب نما ها نیز استفاده کرد. بر خلاف چوب، ایرانیت های سیمانی در برابر کپک و حشرات نیز مقاوم هستند.
برش و سوراخ کردن آسان: ایرانیت های سیمانی به راحتی با ابزاری مانند مته برقی و اره برش داده می شوند و این موضوع نصب و کاربرد آنها را راحت تر می کند.

همچنین بخوانید!  انواع ضخامت شیشه سکوریت

عایق بودن در برابر صدا:

ایرانیت های سیمانی عایق در برابر صدا هستند‌ در نتیجه صداهایی مانند باران شدید به داخل سازه انتقال نمی یابد و از طرف دیگر پوششی مناسب هستند و از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری می کنند.
سازگار با محیط زیست: به علت اینکه در ساخت ایرانیت ها از موادی مانند آزبست استفاده نمی شود در نتیجه موادی سازگار با محیط زیست هستند و به آن آسیب نمی رسانند. البته قبلا برای این مصالح از آزبست استفاده می شد که بعدها با مواد سالم تر جایگزین شد.

ایرانیت های سیمانی بهترین نوع ایرانیت

همان طور که گفته شد ایرانیت ها با مواد مختلف قابل ساخت هستند؛ اما می توان گفت ایرانیت های سیمانی بهترین نوع این صفحه ها هستند. زیرا مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر ایرانیت ها دارند.

ورق های ایرانیت سیمانی کاملاً در برابر پوسیدگی، کپک، خزه و جلبک مقاوم هستند. ساختار مستحکم آنها تضمین می کند که سازه را خطر تاب برداشتن، انقباض یا ترک خوردن به دلیل اختلاف حرارتی تهدید نمی کند. این ورق ها برخلاف ورق های فلزی زنگ نمی زنند و در برابر آتش سوزی و واکنش های شیمیایی مقاوم هستند.

این ورق ها معمولا طول عمر زیادی نیز دارند بنابراین انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت هستند. ایرانیت های سیمانی تهویه ساختمان را نیز بهبود می دهند و اگر به درستی نصب شوند در سازه های مانند دامپروری ها جریان هوای مطلوب را فراهم می کنند.
باید توجه داشت که یکی از مهمترین آیتم های ساختمان ها تهویه مطلوب است زیرا باعث می شود هوای داخل مطبوع باشد.

انواع ایرانیت

ایرانیت یکی از انواع پوشش های سقف و دیوار است که از دیرباز در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. ایرانیت ها از مواد مختلفی مانند سیمان، فایبرگلاس و ورق فلزی ساخته می شوند.

انواع ایرانیت بر اساس ماده سازنده

ایرانیت سیمانی

ایرانیت سیمانی از ترکیب سیمان و پنبه نسوز ساخته می شود. این نوع ایرانیت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و در برابر رطوبت و آتش مقاوم است.
ایرانیت سیمانی در دو نوع صاف و موج دار تولید می شود. ایرانیت سیمانی صاف به نام اترنت شناخته می شود.

ایرانیت پلاستیکی

ایرانیت پلاستیکی از الیاف شیشه و رزین ساخته می شود. این نوع ایرانیت سبک و انعطاف پذیر است و به راحتی قابل نصب است. ایرانیت پلاستیکی در دو نوع صاف و موج دار تولید می شود. ایرانیت پلاستیکی صاف معمولاً برای پوشش سقف و ایرانیت پلاستیکی موج دار معمولاً برای پوشش دیوار استفاده می شود.

ایرانیت فلزی

ایرانیت فلزی از ورق فلزی گالوانیزه ساخته می شود. این نوع ایرانیت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و در-برابر رطوبت و آتش مقاوم است. ایرانیت فلزی در دو نوع صاف و موج دار تولید می شود. ایرانیت فلزی صاف معمولاً برای پوشش سقف و ایرانیت فلزی موج دار معمولاً برای پوشش دیوار استفاده می شود.

انواع ایرانیت بر اساس شکل ظاهری

ایرانیت صاف

ایرانیت صاف سطحی یکدست و صاف دارد. این نوع ایرانیت برای پوشش سقف و دیوار استفاده می شود.

همچنین بخوانید!  توضیحاتی در مورد انواع دریچه نورگیر سقفی

ایرانیت موجدار

ایرانیت موج دار سطحی ناهموار و موج دار دارد. این نوع ایرانیت برای پوشش سقف و دیوار استفاده می شود.

ایرانیت ذوزنقه ای

ایرانیت ذوزنقه ای سطحی ذوزنقه ای شکل دارد. این نوع ایرانیت برای پوشش سقف و دیوار استفاده می شود.

ایرانیت سینوسی

ایرانیت سینوسی سطحی سینوسی شکل دارد. این نوع ایرانیت برای پوشش سقف و دیوار استفاده می شود.

نکته ای  در انتخاب نوع ایرانیت

انتخاب نوع ایرانیت به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، کاربرد و بودجه بستگی دارد. برای مثال، اگر در منطقه ای با آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، بهتر است از ایرانیت سیمانی یا پلاستیکی استفاده کنید. اگر به دنبال یک گزینه سبک و قابل حمل هستید، بهتر است از ایرانیت پلاستیکی استفاده کنید. اگر به دنبال یک گزینه با دوام و مقاوم هستید، بهتر است از ایرانیت سیمانی یا فلزی استفاده کنید.

نورگیر سقفی با ایرانیت سیمانی

باید توجه داشته باشید که اگر از ایرانیت ها به عنوان نورگیر استفاده می کنید ورق های شفاف مناسب هستند. ورق های شفاف به عنوان نورگیر سقفی بسیار مناسب تر از ورق های سیمانی عمل می کنند. زیرا عملا عبور نور از ورق سیمانی ممکن نیست اما فایبرگلاس ها به راحتی نور را از خود عبور می دهند. بنابراین برای سقف پاسیو سقف حیاط خلوت استفاده از ایرانیت سیمانی مناسب نخواهد بود مگر اینکه در این مکان ها تمایل و به وجود نور نداشته باشید.

ابعاد ایرانیت سیمانی

ابعاد ایرانیت سیمانی مختلف است این ایرانیت ها معمولا عرضی حدود یک متر و ده سانت دارند اما طول آنها را می توان با توجه به ابعاد محل مورد استفاده سفارش داد. این ورق ها در طول های ۳، ۲، ۲/۵, ۲/۲۵, ۱/۸, ۱/۵, ۱/۲۵, و ۱ متر در بازار وجود دارند صفحات سیمانی طبق سفارش شما در طول های مختلف بریده می شود. شما با توجه به مکان مورد نظر خود می توانید ایرانیت سیمانی را در ابعاد مناسب سفارش داده و استفاده کنید.

ایرانیت سیمانی

قیمت ایرانیت سیمانی

قیمت ایرانیت سیمانی کاملا بستگی به ابعاد صفحه و کیفیت مواد مورد استفاده در این ورق دارد با توجه به اینکه در تولید این صفحه ها از پنبه نسوز استفاده می شود هرچه که کیفیت این پنبه بهتر باشد قیمت ایرانیت نیز بالاتر می رود از طرف دیگر قیمت ورق های موج دار و صاف میز با یکدیگر متفاوت است. البته قیمت ایرانیت سیمانی نسبت به  قیمت ورق ایرانیت پلاستیکی بالاتر است؛ اما باز در نهایت کیفیت محصول قیمت نهایی را تعیین می کند.

با توجه به نوسانات بازار می توانید قیمت به روز این ورق ها را از تولید کنندگان یا فروشندگان معتبر استعلام کنید
شرکت پوشش ساز یکی از شرکت های معتبر در زمینه تامین ایرانیت های مختلف است برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ایرانیت های سیمانی می توانید از طریق شماره: 09032004702 با مشاوران شرکت در تماس باشید تا راهنمایی های لازم در این زمینه را دریافت نمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام