متریال سقف پارکینگ

متریال سقف پارکینگ

با توجه به افزایش تعداد سرسام‌آور خودروها در کشور باید برای همه ی آنان پارکینگ مناسب در نظر گرفت. برای ایجاد یک پارکینگ خوب باید در ابتدا یک سقف مناسب برای آن ایجاد نمود. همانطور که می دانید خودرو باید از عوامل محیطی ضربه زننده دور باشد که برای رسیدن به این هدف باید سقف پارکینگ مناسبی را ایجاد نمود. در حال حاضر متریال به کار رفته در سقف پارکینگ ها دارای مقاومت خوبی هستند و تا سال ها بدون هیچ مشکلی باقی می مانند. در ادامه این مقاله بهتر با سقف پارکینگ و متریال به کار رفته در آن آشنا خواهیم شد.

انواع مختلف سقف پارکینگ

سقف پارکینگ دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها در شرایط مختلفی به کار گرفته می شود. سقف پارکینگ به دو شکل کارپت و حیاتی دسته بندی می شود که برای هر یک طراحی خاصی استفاده شده است. همانطور که می دانید حیاط در معرض مستقیم نور خورشید است که برای خودرو زیان آور است. از همین رو باید در حیاط یک سقف خوب ایجاد کرد تا از تابش خورشید جلوگیری گردد.

متریال به کار رفته برای سقف پارکینگ حیات می تواند شامل مواردی مانند ایرانت، پلی کربنات و ورق های گالوانیزه باشد که همه این ها قابل استفاده خواهند بود.

سقف پارکینگ حیات می تواند بر روی دیوارها قرار بگیرد و یا اینکه به صورت جداگانه برای آن شاسی تعریف شود. در این مدل از پارکینگ شما یک یا دو دیوار دارید و بر اساس آن پارکینگ خود را طراحی می کنید.

به صورت کلی سقف پارکینگ حیاط همانند گاراژ محافظت نخواهد داشت ولی سیستم تهویه آن بهتر خواهد بود. همچنین هزینه اجرای این سقف پارکینگ نسبت به گاراژ ارزان تر است و با قیت کمتری به اتمام می رسد. معمولا افراد برای محیط داخلی خانه نیز برنامه های خوبی دارند و مواردی نظیر سقف پاسیو و سقف حیات خلوت را به اجرا در می آورند. اگر شما تمامی این سازه ها را در کنار یکدیگر اجار کنید مطمئنا از همه منافع آن بهره مند خواهید شد.

همچنین بخوانید!  طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

سقف پارکینگ کارپت بیشتر در داخل شهرها و برای اسکان موقت ماشین ها استفاده می شود. در این نوع هیچگونه دیواری وجود ندارد و سقف پارکینگ بر روی شاسی مخصوص آن سوار شده است. این نوع از پارکینگ را بیشتر در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس می توانید مشاهده کنید. در واقع کارایی اصلی سقف پارکینگ کارپت سایه بان است و همچنین مانع از خیس شدن ماشین ها در بارش می شود.

همچنین بخوانید: نورگیر سقف کشویی حیاط خلوت

متریال سقف پارکینگ

انواع متریال مرغوب برای سقف پارکینگ

اگر بخواهیم جنس سقف پارکینگ را بررسی کنیم باید به قدیمی ترین آن ها اشاره نماییم. ایرانت به عنوان یک ماده اولیه برای سقف پارکینگ استفاده می شود. مدت زمان زیادی از عرضه این محصول به بازار می گذرد و جزو نمونه های قدیمی محسوب می گردد.

با این حال شاهد آن هستیم که هنوز بسیاری از افراد آن را برای سقف پارکینگ خود در نظر می گیرند. انعطاف پذیری ایرانت بسیار کم است و حالت خشک دارد. این ماده به صورت کدر است و هیچ نوری را از خود عبور نخواهد داد که به همین علت پارکینگ های ایرانتی معمولا تاریک خواهند شد.

سقف پارکینگ پلی کربنات

با توجه به ساختار محکم ایرانت، قدرت حفاظت آن در برابر عوامل محیطی نیز بسیار زیاد است. ماده دیگری که به عنوان سقف پارکینگ استفاده می شود ورق های گالوانیزه می باشند. این ورق ها به صورت ساده و رنگ شده برای سقف پارکینگ استفاده می شوند. خوشبختانه این ورق ها زنگ نمی زنند و در برابر عوامل محیطی دوام خوبی دارند. متریال بعدی که جدیدا بر سر زبان ها افتاده پلی کربنات می باشد.

همچنین بخوانید!  قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات

یک ماده که از لحاظ ظاهری شبیه به شیشه است ولی از آن سبکتر خواهد بود. پلی کربنات مقداری از نور را نیز عبور خواهد داد که به همین علت پارکینگ تاریک نخواهد شد. نکته بعدی که درباره پلی کربنات باید بدایند ماندگاری آن است. جنس این ماده به گونه ای است که با آب و اکسیژن واکنش نمی دهد و تا سال ها بدون هیچ مسئله ای باقی خواهد ماند. بزرگترین قابلیت پلی کربنات نصب آسان آن است که به راحتی هر چه تمام تر انجام می گیرد.

امروزه سازه های دیگری مانند نورگیر سقفی و نورگیر حبابی نیز با استفاده از پلی کربنات ساخته می شوند. در بعضی از موارد هم از فایبرگلاس برای سقف پارکینگ کمک می گیرند که این ماده نیز به تازگی برای ساخت سقف پارکینگ انتخاب شده است. چنانچه می خواهید یک پارکینگ خوب داشته باشید باید از بین انواع مختلف سقف مانند سقف حیات خلوت ها بهترین آنان را برای خود انتخاب نمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام