قیمت نورگیر پشت بام

قیمت نورگیر پشت بام

اگر در یکی از ساختمان های ویلایی زندگی می کنید یا واحد مسکونی شما از نور طبیعی کمی برخوردار است داشتن یک نورگیر سقفی بر روی پشت بام کمک می کندروشنایی  با نور طبیعی از طریق پشت بام به فضای منزل شما انتقال پیدا کند.  چنانچه قصد اجرای نورگیر سقفی  با قیمتمناسب را داشتید پیشنهاد میشود  قبل از خرید  باید اطلاعاتیرا به دست بیاوردید. عوامل تاثیر گذار بر قیمت نورگیر پشت بام را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

نورگیر پشت بام

یکی از بهترین فضاهایی که معمولا برای سازه ها در نظر گرفته می شود نورگیرهای پشت بامی هستند. این قسمت ها از گذشته تا کنون در ساخت سازه ها در نظر گرفته می شده است و قسمت زیادی از نور طبیعی سازه را در طی روز تامین می کرده است. علاوه بر تامین نور محیط این نورگیرها دارای محاسن دیگری نیز هستند که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

  • -فضایی برای زیبا سازی محیط و دکوراسیون داخلی منزل
  • -مکانی برای ایجاد تهویه طبیعی محیط منزل
  • -فضایی برای ارتباط با طبیعت و محیط بیرون

اما این قسمت ها در گذشته با پوشش های مختلفی از جنش شیشه پوشیده می شدند. استفاده از این متریال ها علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر مانع از نفوذ آلودگی به داخل فضای منزل می شد. اما این گونه پوشش ها خود باعث بروز آسیب های زیادی به افراد و اموال مالک سازه می شد. با بروز کمترین باد و باران از این قسمت سازه رطوبت و گرد و غبار به داخل نفوذ می کرد و هر گونه باد شدید باعث شکستگی در شیشه ها و بروز خطرات زیاد برای ساکنان می شد.

امروزه این فضاها با انواع متریال های مختلف که در برابر عوامل طبیعی و محیطی از مقاومت بالایی برخوردار هستند پوشش داده می شود. این پوشش ها از قیمت های متفاوتی برخوردار بوده و قیمت نورگیر پشت بام با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود.

همچنین بخوانید:برسی سایه روشن سایه بان+انواع آن

قیمت نورگیر پشت بام

تعیین قیمت نورگیر پشت بام

امروزه استفاده از نورگیرهای جدید جای شیشه ها را در منازل گرفته است و طراحی زیبای این نورگیرها باعث ایجاد زیبایی بصری زیادی در محیط منزل و فضای شهری شده است.

همچنین بخوانید!  سقف نورگیر کوپل و بررسی ویژگی و مزایای آن

نورگیرهای پشت بام که بیشتر بر روی سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو اجرا می شود بنا به چند مورد مهم قیمت گذاری می شوند. از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت نورگیر پشت بام موثر است می توان به این موارد اشاره نمود.

  • -محل نورگیر
  • -نوع نورگیر
  • -ارتفاع نورگیر
  • -ابعاد نورگیر
  • -متریال مورد استفاده در پوشش نورگیر
  • -بازشو بودن یا نبودن نورگیر

محل نورگیر

نورگیرها در فضای منازل در قسمت های مختلفی از آن قرار می گیرند. بعضی از نورگیرها در قسمت های قابل دیدتر از منازل هستند. این گونه نورگیرها باید علاوه بر زیبایی نور طبیعی منزل را به شکل ویژه ای تامین کنند. به عنوان مثال قرار گرفتن نورگیر در فضای پذیرایی با پوشش های زیباتری اجرا می شود و قیمت نورگیر پشت بام در این فضا ها از قیمت این نورگیر در فضاها دیگر متفاوت است.

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی اتاق خواب

قیمت نورگیر پشت بام

نوع نورگیر

با توجه به این که نورگیر از چه نوع است باید نوع پوشش آن نیز متفاوت باشد. بعضی از نورگیرها بر روی سقف حیاط خلوت اجرا می شوند. اما بعضی دیگر در سقف پاسیو اجرا می شوند. زیبایی ظاهری در هر کدام از این نوع نورگیرها بر زیبایی سازه تاثیر متفاوتی خواهد داشت.

ارتفاع نورگیر

معمولا ارتفاع نورگیرها تاثیر زیادی در ایجاد سایه بر این قسمت دارد. هر چه ارتفاع نورگیر کمتر باشد ایجاد سایه در این قسمت بیشتر است اما فضای ایجاد شده کوچک تر و محیط مورد استفاده کمتر خواهد شد.

در این گونه موارد باید توجه نمود که از نورگیر بعد از مسقف شدن به چه عنوان استفاده می شود. در صورتی که قرار است از نورگیر به عنوان یک فضای مسکونی مانند اتاق استفاده شود بهتر است ارتفاع مورد نظر برای نورگیر کمتر از 2.5 متر نباشد. در این گونه نورگیرها قیمت با توجه به ارتفاع تغییر خواهد یافت.

همچنین بخوانید: پوشش سقف نورگیر پشت بام

قیمت نورگیر پشت بام

ابعاد نورگیر

در بیشتر منازل نورگیر ها فضایی بیشتر از 2 تا 3 متر مربع را اشغال نمی کنند. اما این فضا در صورتی که یک پاسیو باشد امکان بیشتر بودن را دارد. هر چه متراژ و ابعاد نورگیر بیشتر باشد قیمت نورگیر پشت بام بیشتر خواهد بود.

همچنین بخوانید!  نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

متریال مورد استفاده و تاثیر در قیمت نورگیر پشت بام

با توجه به تمایل مالک و در نظر گرفتن هزینه می توان متریال نورگیر پشت بام را انتخاب نمود. بعضی از افراد با توجه به علاقه به نور طبیعی در مدت روز از متریال های شفاف برای این قسمت استفاده می نمایند. این گونه متریال ها مانند پلی کربنات بسیار شفاف بوده و علاوه بر آن از مقاومت زیادی در برابر ضربات مکانیکی و آسیب های محیطی دارند. در نورگیر سقفی و نورگیر حبابی از انواع مختلف این نوع متریال استفاده می شود.

باز شو بودن یا نبودن نورگیر

در بسیاری از منازل به دلایل مختلفی ساکنان علاقمند استفاده از نورگیر با قابلیت بازشوندگی هستند. این گونه نورگیرها علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت ها و مزایایی نورگیرهای دیگر از مزیت تهویه مناسب فضا نیز برخوردار هستند. این نورگیرها به سادگی نیز شستشو و نظافت می شوند. قیمت نورگیر پشت بام با قابلت باز شوندگی از انواع دیگر بیشتر خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع نورگیر پشت بام و اطلاع از لیست قیمت سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت، نورگیر حبابی با کارشناسان پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر

قیمت نورگیر پشت بام
5/5 (1 Review)

2 دیدگاه برای “قیمت نورگیر پشت بام”

  1. عباسی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک نورگیر پشت بام از دیجی کالا خریدم آیا امکان نصب را دارید تشریف بیاریدممنون.

    1. nasiri گفت:

      سلام ارادت بله در خدمتیم لطفا جهت هماهنگی با شماره: ۰۹۰۳۲۰۰۴۷۰۲تماس حاصل فرمایید.
      شما اینجا هستید: خانه » قیمت نورگیر پشت بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام