روش‌های جذاب وکاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن

روش‌های جذاب وکاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن

بالکن یا تراس آپارتمان مکانی است که شما با استفاده از آن می توانید از هوای آزاد لذت ببرید و نفس تازه ای بکشید و برای خود فضای آرامش بخشی ایجاد کنید.

مشکلی که در بالکن و تراس ها وجود دارد این است که در معرض دید رهگذران و همسایگان بوده؛ لذا ممکن است شما احساس راحتی نکنید. اما ذکر این موضوع خیلی مهم است قبل از شروع کار باید قانون پوشاندن سقف تراس و بالکن را بدانید تا در مرحله اجرا با مشکل و مقررات شهرداری مواجه نشود

برای حل این مشکل ما در این محتوا سعی کرده ایم روش های جذاب و کاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن را برای شما عزیزان شرح دهیم.

روش های جذاب پوشاندن تراس و بالکن

بهترین روش پوشاندن بالکن

در خانه های آپارتمانی بالکن و تراس فضایی مناسب برای مطالعه، استراحت و اوقات فراغت می باشد.

برای این که بالکن یا تراس در معرض دید همسایگان و رهگذران نباشد روش های مختلفی برای پوشاندن بالکن وجود دارد که شما می توانید از بین آنها بهترین روش پوشاندن بالکن را انتخاب کنید.

از روش های پوشاندن بالکن یا تراس می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

پوشاندن بالکن با پلی کربنات

ورق پلی کربنات یک متریال محبوب با ویژگی های بی نظیر مثل سبوک بودن مونتاژ و نصب آسان ابعاد و رنگ بندی گوناگون اشاره کرد، دست شمارا برای انتخاب مناسب بسته به نیاز و سلیقه خود باز می گذارد.

شیشه های مات و رنگی:

برای پوشاندن دید تراس می توان از شیشه های مات و رنگی استفاده کرد. در این روش جداره های شیشه ای بهترین عایق حرارت و صدا هستند همچنین از ورود حشرات هم جلوگیری می کنند. برای طراحی تراس شیشه ای باید از شیشه های رنگی و مات استفاده کنید.

اگر برای این منظور اگر از شیشه های معمولی یا رفلکس استفاده کرده اید، برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید باید از برچسب های شیشه مات کن یا پرده های کرکره ای استفاده کنید.

روش های جذاب پوشاندن تراس و بالکن

 طراحی دیوار سبز:

برای طراحی دیوار سبز گیاهان ساقه بلند و پیچکی و گل و گیاهانی که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند باید انتخاب شود.

پوشاندن بالکن با پارچه یا پرده:

اگر می خواهید فضای تراس خانه خود را محصور کنید، می توانید از پارچه یا پرده استفاده نمایید که روش ساده ای و با قیمت مناسبی محسوب می شود. شما می توانید با گیره های میله پارچه یا پرده را جمع کنید و به عنوان سایبان در مواقعی که آفتاب به صورت مستقیم است، استفاده کنید.

همچنین بخوانید!  عوامل موثر بر قیمت نورگیر حبابی فایبرگلاس

شیشه های رفلکس و تاشو:

شیشه های رفلکس و تاشو بر خلاف شیشه های ثابت، شما می توانید آن ها را باز و بسته کنید. برای باز و بسته شدن شیشه ها در چارچوب جداره تراس از ریل استفاده می کنند. در این روش برای قاب بندی شیشه ها باید از متریال آلومینیوم استفاده شود.

• پرده های حصیری:

اگر مایل هستید به سبک سنتی فضای تراس خانه خود را طراحی کنید برای پوشاندن تراس، پرده های حصیری بهترین گزینه محسوب می شوند. پرده های حصیری قابلیت باز و بسته شدن دارند.

روش های جذاب پوشاندن تراس و بالکن

انواع گیاهان تزئینی مصنوعی و طبیعی:

در طراحی انواع بالکن تراس، استفاده از گیاهان می تواند برای افراد خانه فضایی زیبا و پر نشاطی را فراهم کند.

برای پوشش تراس از گیاهان رونده مانند پیچک، ساقه های بلند و در هم تنیده باید استفاده کنید.

نرده های چوبی بامبو:

برای ایجاد حریم خصوصی و محصور کردن تراس خانه باید از نرده های چوبی بامبو استفاده شود. چوب بامبو را می توانید با طناب گیاهی به صورت ساده و الیافی کنار هم قرار دهید و برای فضای تراس خانه خود یک دیوار چوبی سنتی و زیبا ایجاد کنید. پرده های چوبی بامبو برای مناطق جنوبی و شمالی بهترین گزینه هستند؛ چون عایق رطوبتی می باشند و با طبیعت سازگاری دارند.

روش های جذاب پوشاندن تراس و بالکن

دیوارهای مشبک چوبی:

در نمای تراس موجب شده شما بتوانید یک حریم خصوصی به صورت موقت در فضای تراس ایجاد کنید. برای ایجاد سایه اندازی های زیبا در سطح دیوارهای چوبی از طرح های مشبک، گره ها و حکاکی ها استفاده می شود.

انواع شیرها و سایبان های کرکره ای:

برای پوشاندن نمای تراس کاربرد فراوانی دارند از متریال های مختلفی برای طراحی این نوع سایبان ها استفاده می شود که از پرکاربردترین این نوع متریال ها، پارچه می باشد.

 سقف های متحرک چوبی:

به شکل مشبک و مجوف طراحی می شود و در زمان تابش مستقیم آفتاب می توانید برای سایه اندازی از آن استفاده کنید. از سقف های گیاهی یا گیاهان رونده برای پوشاندن سطح این نوع سقف ها می توانید، استفاده کنید.

چتر و سایبان پارچه ای باز و بسته شونده:

سایبان چتری قابلیت باز و بسته شدن و حمل و نقل را دارند.

لوور چوبی:

برای محصور کردن فضای تراس از لوورهای چوبی می توانید، استفاده کنید. برای قرار گرفتن گیاهان پیچکی و رونده در دیوار های تراس یا سقف لوورها بهترین گزینه محسوب می شوند. استفاده از چوب ترموود برای طراحی لوورها بهترین گزینه است؛ چون در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی دارد.

دیوار و سقف مجوف فلزی:

می توانند از خود نور خورشید را عبور دهند یکی از مزایای این نوع دیوار و سقف ها این است که نسبت به منظره اطراف دید شما را محدود نمی کنند.

سقف های شیشه ای رنگی:

برای طراحی و پوشاندن سقف تراس، سقف های شیشه ای رنگی ایده ای جذاب محسوب می شود. تابش آفتاب در سطح شیشه های رنگی موجب شده در فضای تراس، رنگ های جذابی به نمایش در آید و فضای تراس زیبایی دو چندانی پیدا کند.

صفحه های فلزی در سقف همراه با گیاهان رونده:

برای رشد گیاهان رونده، سطح مناسبی روی صفحه های فلزی ایجاد می کنند.

پرده های پارچه ای بلند:

برای پوشاندن دید تراس خانه خود می توانید از روش های ساده و کم هزینه استفاده کنید. پارچه های بلند که با ارتفاع تراس هم اندازه هستند برای این منظور بهترین گزینه محسوب می شوند.

همچنین بخوانید!  نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

چمن مصنوعی:

برای پوشش نرده تراس می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. برای این که بتوانید ساعت های زیادی را در بالکن سپری کنید، از طبیعت اطراف لذت ببرید، غذا بخورید و کتاب بخوانید باید طراحی بالکن تراس با دقت بالایی انجام شود و به شیوه ای باشد که در آن حال و هوای دلنشینی ایجاد گردد.

از نمونه های مختلف طراحی دکوراسیون بالکن و تراس می توان موارد زیر را نام برد:

• با قالیچه ای زیبا می توانید، طراحی بالکن آپارتمان را جذاب تر کنید.

• با یک گلدان ساده و یک صندلی چوبی می توانید با هزینه مناسبی تراس یا بالکن خود را طراحی نمایید.

• برای خوردن یک صبحانه یا عصرانه در فضای باز می توانید در تراس خانه دو صندلی قرار دهید.

• در دیزاین بالکن از روی سقف می توانید، گلدان های گل را آویزان کنید.

• برای قرار دادن گلدان ها، ظروف و کتاب می توانید در گوشه ای از بالکن کمد قرار دهید.

• با کاغذ دیواری رنگی دیوار تراس را می توانید، طراحی کنید.

• دکور بالکن را می توانید به دکور آشپزخانه تبدیل کنید برای این منظور کافی است کابینت ها، کمد ها و ماشین لباسشویی را در بالکن قرار دهید.

• نرده های زیبایی با استفاده از دیوار پوش های چوبی می توانید در تراس خانه خود ایجاد کنید.

• با گل های رنگی، صندلی و میز، بالکن را می توانید، طراحی کنید.

• در چیدمان بالکن خانه می توان در کنار میز ناهار خوری، صندلی از یک دست مبل راحتی استفاده کرد.

• با انتخاب دیوار سبز و چمن مصنوعی دکوراسیون بالکن جذاب تر می شود.

روش های جذاب پوشاندن تراس و بالکن

ایده پوشاندن تراس بالکن

برای احساس راحتی بیشتر در هنگام استراحت در بالکن یا تراس ایده پوشاندن تراس بالکن توسط بسیاری از طراحان دکوراسیون مطرح شد که در مطالب قبل روش های مختلفی که برای پوشاندن دید تراس استفاده می شود، شرح داده شد.

مدل پوشاندن پلی کربنات

یکی از مشکلاتی که ساکنان سازه هایی که به صورت حیاط خلوت یا نورگیر ساخته می شوند، وجود دارد امنیت آن ها است یکی از این سازه ها بالکن است. برای پوشش دید بالکن از روش های مختلفی استفاده می شود یکی از این روش ها مدل پوشاندن پلی کربنات است.

پلی کربنات نوعی پلاستیک سخت و شفاف است که جزو خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک بوده که به عنوان سقف پلی کربنات در پوشش بالکن استفاده می شود.

مدل پوشاندن اکرولیک

ورق های پلی متیل متاکریلات PMMA همان ورق های آکریلیک هستند این نوع ورق ها نوع پلاستیک فشرده می باشند که به وسیله آن ها سقف های برای پوشش سازه های مختلف مانند بالکن ساخته می شود.

مدل پوشاندن اکریلیک در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد، در برابر تغییرات دمایی مقاوم است، در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به دلیل شفافیت و سبک بودن بهترین جایگزین برای شیشه در پوشش تراس و دکوراسیون می باشد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام