انواع سقف بالکن و تراس

انواع سقف بالکن و تراس

پوشش سقف بالکن و تراس، سقفی است که برای جلوگیری از ورود آب باران و برف و تابش مستقیم آفتاب به داخل بر محل سقف تراس و بالکن قرار داده می شود. این سقف ها می توانند کارایی و بهره وری بالکن و تراس ها را افزایش دهند. سقف بالکن و تراس دارای انواع مختلفی می باشند و قیمت های متفاوتی دارند. هرچه کیفیت مصالح به کار برده شده در سقف بالکن و تراس بالاتر باشد به همان میزان عمر آن نیز بالاتر است.

تراس و بالکن چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد سقف تراس و بالکن توضیحاتی ارائه دهیم باید ابتدا با تراس و یا بالکن آشنا شویم. بالکن معمولا بخشی از خانه است که در طبقات غیر از همکف ساخته می شود که معمولا از ساختمان بیرون زده است و دارای دو دیوار از طرفین و یک نیم دیوار و یا نرده از روبرو می باشد. اکثرا بالکن ها بدون سقف می باشند.

تراس هم که نام دیگر آن بهار خواب است معمولا مانند بالکن می باشد با این تفاوت که سقف ندارد. بالکن و تراس می تواند استفاده های زیادی داشته باشد که مهمترین آن استفاده از آن برای لذت بردن از محیط بیرون و نمای حیاط یا شهر است.

امروزه معماران داخلی می توانند با استفاده از تجربه و دانش خود فضای تراس و بالکن را به فضای بسیار قابل استفاده و مفید تبدیل کنند که هم استفاده بیشتری داشته باشد و هم محیط خانه را زیباتر نماید. استفاده از نورگیر یا بارانگیر می تواند زیبایی را به این محیط ببخشد و هم چنین محیط را از باران و برف حفظ نماید.

همچنین بخوانید: روش‌های جذاب وکاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن

نورگیر سقفی-انواع سقف بالکن و تراس

سقف بالکن و تراس

پوشش سقف بالکن و تراس همانطور که از نام آن مشخص است به سقفی گفته می شود که برای این دو منظور گذاشته می شود. همانطور که گفته شد معمولا تراس ها دارای سقف و بالکن ها بدون سقف می باشند اما در برخی مواقع برای کاربردی تر کردن تراس و بالکن افراد مجبور هستند که برای آنها سقفی در نظر بگیرند.

همچنین بخوانید!  سقف نورگیر احیا کننده معماری آتریوم

کاربرد سقف و بارانگیر تراس و بالکن معمولا استفاده بیشتر از نور طبیعی و جلوگیری از ورود آب در هنگام بارندگی به تراس یا بالکن می باشد. با استفاده از طراحی های خاص و مدرن سقف بالکن و تراس می توانید به زیبایی این محیط ها نیز بیفزایید.

شما می توانید با یک طراحی عالی در چیدمان تراس و یا بالکن خود و گذاشتن یک سقف مناسب، محیطی مناسب برای استفاده در طول تابستان برای خود جهت صرف چای، مطالعه و گذراندن ساعاتی از روز برای استفاده از هوای خنک در منزل ایجاد کنید.

همچنین بخوانید: قانون پوشاندن سقف تراس

نورگیر سقفی-انواع سقف بالکن و تراس

مزایای سقف بالکن و تراس

از آنجا که امروزه متراژ خانه ها بسیار پایین آمده است و فضای خانه ها کاهش یافته، تراس و بالکن اگر بیشتر مورد توجه اهالی خانه قرار گیرد، می تواند یک فضای پرکاربرد باشد.

اگر تراس و بالکن ها مسقف شوند در روزهای بیشتری از سال می توانیم از آنجا استفاده کنیم. نورگیر سقفی بالکن و تراس، تابستان ها از گرما و تابش مستقیم نور جلوگیری می کند و در پاییز و بهار و زمستان از ورود آب باران و برف به داخل تراس و بالکن جلوگیری می کند.

به این ترتیب تابستان ها می توانید با قرار دادن میز و صندلی و امکانات رفاهی دیگر در بالکن و تراس محیطی برای گذراندن اوقات فراغت خود ایجاد کنید‌. از مزایای دیگر سقف تراس آپارتمان این است که اگر در تراس یا بالکن خود بخواهید گل نگه دارید این سقف ها از تابش مستقیم نور جلوگیری می کنند و باعث می شوند که هرگز برگ گل های شما از تابش آفتاب نسوزد.

نورگیر سقفی-انواع سقف بالکن و تراس

انواع سقف های بالکن و تراس

همانطور که می دانید امروزه انواع مختلفی از سقف های تراس و بالکن وجود دارد که بر اساس نیازها و سلایق افراد بر روی بالکن و تراس نصب می گردد. سقف های بالکن و تراس بر اساس نوع مصالحی که در آنها استفاده می شود ممکن است دارای قیمت و یا دوام و کیفیت متفاوتی باشد.

همچنین بخوانید!  سقف پاسیو متحرک

از انواع سقف بالکن و تراس می توان به سقف بالکن و تراس به صورت نورگیر حبابی، سقف پلی کربناتی و سقف شیشه ای اشاره کرد. هر کدام از این نوع سقف ها خواهان خاص خود را دارند اما اگر بخواهیم پرطرفدارترین آنها را بیان کنیم باید بگوییم ترجیح اکثر افراد استفاده از سقف تراس و بالکن حبابی می باشد.

از آنجا که آب بندی کردن سقف از مهمترین موارد در نصب سقف ها است باید توجه شود که سقف تراس آپارتمان و بالکن از هر نوعی که باشد باید به خوبی آب بندی شود تا از ورود آب به فضای داخل جلوگیری گردد.

نورگیر سقفی-انواع سقف بالکن و تراس

سقف بالکن ارزان

همانطور که می دانید عوامل زیادی‌ مانند متراژ، نوع سقف، کیفیت مصالح و عوامل متعدد دیگر می توانند در قیمت سقف تراس و بالکن موثر باشند. اما آن چیزی که مهم است این است که ما باید توجه داشته باشیم که هزینه ای که برای سقف تراس خود پرداخت می کنیم هزینه قابل قبولی باشد. قابل قبول بودن هزینه به این بستگی دارد که قیمت با کیفیت متناسب باشد‌.

معمولا هرچه کیفیت کار بالا باشد متعاقبا قیمت آن نیز بالاتر است اما این برای همیشه هم صادق نیست چرا که شما حتما می توانید با مراجعه به شرکت های ساخت و طراحی سقف های کاذب تراس و بالکن و مشاوره با آنها سقف هایی با قیمت ارزان تر هم بیابید. برای این کار مشاوران ما در پوشش ساز می توانند مشاوره ای در خصوص نیاز شما به شما ارائه دهند. با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

فراموش نکنید که هیچ وقت نباید کیفیت را فدای قیمت کنید چرا که ممکن است با نصب یک سقف ارزان تراس و بالکن که کیفیتی ندارد مجبور شوید سال ها بعد یک هزینه مجدد برای نصب سقف جدید بکنید‌.

 

نورگیر سقفی-انواع سقف بالکن و تراس
3.5/5 (2 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام