آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

سقف یکی از مهمترین قسمت های خانه است و باید برای زیباتر شدن آن، از انواع پوشش سقف داخلی استفاده نمود. این کار باعث می شود تا سقف از یکنواختی و سادگی در آمده و باعث زیباتر شدن خانه می شود. انواع مختلفی از پوشش سقف داخلی وجود دارد که می توان با توجه به دکوراسیون فضا از یکی از این پوشش ها استفاده نمود.

در این میان می توان از انواع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی در صورتی که از فضای مطلوب برای اجرای نورگیر بهره مند هستید، می توان استفاده کرد. نورگیر های سقفی دارای تنوع می باشد و شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود از انواع نورگیر استفاده نمایید.

تیم پوشش ساز، ارائه دهنده با کیفیت ترین انواع نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو، پارکینگ و… می باشد که می توانید محصولات و خدمات خود را با خیالی آسوده از این شرکت درخواست نمایید.

پوشش سقف داخلی

متاسفانه بسیاری از افراد به زیباتر شدن سقف های داخلی و استفاده از پوشش سقف داخلی توجهی ندارند و همین باعث یکنواخت شدن محیط می شود. همانگونه که دیده می شود، بیشتر سقف ها به صورت سفید و یکدست هستند و این مسئله باعث می شود تا زیبایی سایر عناصر محیط نیز خیلی به چشم نیایند. در واقع سقف های داخلی اگر دارای پوششی زیبا باشند، زیباتر به نظر رسیده و باعث می شود تا نمای منزل خیلی شیک تر دیده شود. بنابراین بهتر است از بهترین و مناسب ترین نوع پوشش سقف داخلی برای این منظور استفاده شود.

نورگیر سقفی-آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

ویژگی های پوشش سقف داخلی خوب

همانگونه که گفته شد، برای پوشش انواع سقف های داخلی می توان از گزینه های مختلفی برای این منظور استفاده کرد. اما در انتخاب نوع پوشش سقف های داخلی باید ویژگی های مهمی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

-پوشش سقف باید دارای رنگی ثابت باشد و در دراز مدت تغییر رنگ ندهد.

-نصب آن باید آسان باشد.

-باید سبک وزن باشد.

-باید در برابر انواع حوادث همچون زلزله و آتش سوزی مقاومت داشته باشد.

با در نظر گرفتن این ویژگی ها، شما می توانید بهترین نوع پوشش سقف های داخلی را انتخاب کنید.

انواع پوشش سقف داخلی :

۱-نقاشی و کاغذ دیواری یکی از انواع پوشش سقف های داخلی

یکی از ارزانترین راه ها برای پوشش سقف داخلی، استفاده از کاغذ دیواری و یا رنگ کردن سقف است. شما می توانید با انتخاب یک رنگ زیبا، علاوه بر زیباتر نمودن سقف، باعث بزرگتر شدن فضای خانه و بهتر شدن آن شوید. استفاده از رنگ های تیره تر برای سقف، باعث گرمتر شدن فضا شده و رنگ های روشنی همچون کرم یا سفید باعث بزرگتر شدن و روشن تر شدن فضا می شود.

همچنین بخوانید!  ایده برای سقف حیاط خلوت

از سوی دیگر استفاده از کاغذ دیواری برای سقف نیز می تواند مانند دیوارها، بسیار زیبا و جالب باشد اما سقف شما را کوتاه تر نشان می دهد و باعث می شود فضا کوچکتر به نظر برسد. شما می توانید طرح کاغذ دیواری سقف را با در نظر گرفتن دکوراسیون منزل مشخص کرده و بهترین نوع و طرح را برای سقف استفاده کنید.

نورگیر سقفی-آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

۲-ورقه های چوبی و پتینه کاری برای پوشش سقف های داخلی

شاید بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که استفاده از پنل های چوبی فقط برای دیوارها کاربرد دارد و برای سقف نمی توان از آن استفاده نمود. اما همانگونه که ورقه های چوبی باعث زیباتر شدن دیوارها می شوند، می توانند برای پوشش انواع سقف های داخلی همچون راهروها و آشپزخانه نیز از آنها استفاده کرد و باعث جذاب تر شدن محیط می شود. سقف های چوبی باعث ایجاد آرامش در محیط شده و حس خانه های روستایی را برای افراد تداعی می کند.

پتینه کاری یکی از زیباترین و متفاوت ترین پوشش هایی است که می توان برای سقف های داخلی استفاده کرد. پتینه علاوه بر جذابیتی که دارد، می تواند سقف اتاق و محیط را از انواع آسیب های آب و هوایی مصون نگه دارد. با پتینه می توان زیبایی خیره کننده ای را به سقف و محیط داد.

نورگیر سقفی-آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

۳-نورگیر سقفی برای پوشش سقف داخلی

در برخی از منازل ویلایی و یا واحدهایی که در طبقه اول قرار دارند، استفاده از نور و نورگیر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از انواع نورگیر می توان به نورگیر سقفی و نورگیر حبابی اشاره کرد. از این نورگیرها می توان به شیوه ای مدرن و زیبا برای استفاده حداکثری از نور و هم چنین تهویه هوا استفاده کرد.

نورگیر ها می توانند در قسمت های مختلف مانند آشپزخانه، پاسیو، اتاق خواب و غیره مورد استفاده قرار گیرد. برای دریافت مشاوره در خصوص اجرای نورگیر می توانید با مشاوران پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

نورگیر سقفی-آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی

۴-گچبری ها و نورپردازی برای پوشش سقف های داخلی

شاید نتوان گفت که نورپردازی یک پوشش کامل برای سقف های داخلی است، اما می توان آن را جزئی از پوشش سقف داخلی در نظر گرفت. نورپردازی باعث زیباتر شدن و شکیل شدن محیط شده و می توان زیبایی افسون کننده را برای انواع سقف های بلند به وجود آورد. استفاده از این نورپردازی در شب می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد.

همچنین بخوانید!  نورگیر حبابی ضد حریق

گچبری یکی از قدیمی ترین و ارزانترین راه ها برای پوشش سقف های داخلی است. گچ به دلیل خاصیت چسبندگی و شکل پذیری، بسیار راحت و آسان نصب شده و می تواند نمایی بسیار متفاوت و شیک به سقف بدهد. البته امروزه از گچبری های پیش ساخته برای انواع دکوراسیون های کلاسیک و فضاهای سنتی تر می توان استفاده کرد.

۵-سقف های کاذب برای پوشش سقف های داخلی

امروزه استفاده از سقف های کاذب به وفور برای پوشش سقف های داخلی استفاده می شود. سقف های کاذب در انواع مختلفی وجود دارند و با انواع طرح ها و رنگ ها می توان آنها را اجرا نمود. سقف کاذب علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و شیک، می تواند باعث پنهان شدن انواع کابل ها، سیم ها و هر آنچه که در سقف وجود دارد، شود.

سقف های کاذب را می توان برای ساختمان های مدرن و شیک استفاده نمود و فضا و دکوراسیون محیط را بسیار جذاب تر نمود. استفاده از انواع سقف های کاذب آلومینیومی، کناف، پیش ساخته، چوبی، گریلیوم، رابیتس، اندود گچ، آکوستیک و pvc، امروزه بسیار معمول است و با توجه به تنوعی که سقف های کاذب دارند، می تواند در هر یک از سقف های داخلی، طرحی متفاوت و جذاب را برای پوشش سقف استفاده نمود. سقف های کاذب با اینکه قیمتی بالاتر از سایر پوشش های سقف های داخلی دارند، اما نمای کار بسیار جذاب تر و متفاوت تر می باشد.

6- سقف آکوستیک

این نوع سقف، با استفاده از مواد صوتی جذب‌کننده، به بهبود کیفیت صدای داخلی ساختمان کمک می‌کند و در مکان‌هایی مانند سالن‌های کنفرانس، استودیوها و سالن‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7-سقف مدولار:

این نوع سقف، با استفاده از قطعات کوچک و مدولار، طراحی شده است و امکان انعطاف‌پذیری در طرح و شکل‌دهی را به طراحان داخلی می‌دهد.

8- سقف سه بعدی:

در این نوع سقف، با استفاده از قطعات سه بعدی، سقف به شکل‌های مختلفی طراحی می‌شود که به زیبایی و جذابیت داخلی ساختمان کمک می‌کند.

پوشش سقف اتاق

استفاده از نورگیر  سقفی در اتاق خواب مزایا زیادی دارند  عبارت از: ورود  نور طبیعی به داخل  ، تهویه مناسب  اتاق  و… امروزه  انواع  نورگی که در بالا اشاره شده  به کار برده میشود.

نورگیر سقفی-آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی
4.5/5 (4 Reviews)

2 دیدگاه برای “آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی”

  1. هادی سلمانی گفت:

    سلام خسته نباشید آیا شما انواع پوشش سقف داخلی را انجام میدید؟

    1. nasiri گفت:

      سلام ارادت مجموعه پوشش ساز تمام خدمات انواع نورگیر سقفی را انجام میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام