نورگیر سقف متحرک شیشه ای

نورگیر سقف متحرک شیشه ای

نورگیر سقف متحرک شیشه ای یکی از مدرن ترین و بهترین سازه های ساختمانی است که می تواند برای سقف منازل، ساختمان ها، سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت و … به کار برود. این نوع از نورگیر های متحرک علاوه بر اینکه می توانند نور و گرما را به خوبی از خود عبور دهند، می توانند به صورت اتوماتیک یا از طریق ریموت در حالت های باز یا بسته قرار بگیرند. استفاده از قطعات الکترونیکی درکنار ساختار ریلی این سازه آن را به یکی از پرکاربردترین و بروز ترین نوع نورگیر تبدیل کرده است.

معرفی نورگیر سقفی

نورگیر سقفی یک سازه انتقال نور است که تمام یا بخشی از فضای سقف یک ساختمان را با اهداف هدایت نور بیرون به داخل تشکیل می دهد.

انواع نورگیر سقفی شامل پنجره های سقفی، دستگاه های روشن ساز لوله ای (TDD)، شیشه های شیب دار و … است. این سازه تمام یا بخشی از قسمت سقف ساختمان را در بر می گیرد که عمده هدف آن انتقال نور برای روشن سازی فضای داخلی ساختمان است.

امروزه نورگیر های سقفی به صورت باز و بسته شو همراه با عایق کاری و در انواع مختلف شیشه ها با حفظ مقاومت در برابر باد و باران طراحی و ساخته می شوند.

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی اتاق خواب

نورگیر سقف متحرک شیشه ای

نورگیر سقف متحرک به صورت شیشه ای

پیشرفت های بسیاری که در زمینه ساختار سازه های شیشه ای و پلاستیکی شد، باعث شد تا انواع مختلفی از نورگیر های سقفی برای استفاده از پتانسیل روشنایی مورد استفاده قرار بگیرند. در کنار این پیشرفت ها، به کارگیری قطعات الکترونیکی و استفاده از ریموت های کنترل نیز سبب شد تا سازه های سقف های نورگیر به صورت یک سیستم کاملا اتوماتیک و فرمان پذیر در کنار هدف اصلی خود یعنی انتقال و هدایت نور و تهویه هوا در نظر گرفته شوند.

همچنین بخوانید!  روش‌های جذاب وکاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن

از جمله کاربرد این نوع نورگیر ها می توان گفت:

  • هدایت مستقیم یا غیر مستقیم نور خورشید (در هنگام باز یا بسته بودن نورگیر).
  • ایجاد ارتباط بصری با محیط بیرون که می تواند یکی از مزایای استفاده از نورگیر سقف متحرک شیشه ای باشد.
  • هدایت گرمایش نور خورشید
  • هدایت هوا که می تواند باعث تهویه و خنکی شود

انواع نورگیر سقف متحرک شیشه ای

نورگیر سقف متحرک شیشه ای با توجه به سیستم مدرن آن که می تواند به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت انسان بروز شود، انواع مختلفی نیز دارد.

به عنوان مثال می توان به نورگیر های محل کار، سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت، تراس، ویلا، منزل و … اشاره نمود که استفاده از آن می تواند برای آن مکان مزایای مختلفی را به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتند از: ایجاد رفاه و قابلیت برنامه ریزی نورگیر سقف متحرک شیشه ای، ظاهر زیبا، انعطاف پذیری بالا، صرفه اقتصادی در مقابل عملکردی که دارند، امکان صرفه جویی و تنظیم خودکار باز و بسته شدن نورگیر سقف متحرک شیشه ای و … .

همچنین بخوانید: ساخت نورگیر ساختمان برای نوررسانی بهتر به داخل منزل

نورگیر سقف متحرک شیشه ای

نورگیر حبابی

در کنار نورگیر های شیشه ای، نورگیر حبابی نیز وجود دارند که جزو پرکاربردترین انواع پوشش های سقفی به شمار می آیند. از آنجایی که سقف های نورگیر در انواع مختلفی ساخته می شوند، بعد از سقف های شیشه ای، نورگیر های حبابی پرکاربرد تر هستند که در بعضی موارد با نورگیر متحرک شیشه ای تفاوت هایی دارند.

این نوع از نورگیر ها با همان کاربرد های نورگیر سقفی، برخلاف نورگیر سقف شیشه ای، با حالت های هندسی مختلف از جمله مخروطی، گنبدی، کمانی، مستطیلی، حبابی و … در قالب استاندارد های خاصی ساخته می شوند. علت متفاوت بودن این ساختار ها را می توان بهینه تر کردن هر چه بیشتر هدایت نور به فضای داخل ساختمان با توجه به موقعیت آن و تابش نور خورشید دانست.

همچنین بخوانید!  قوانین آپارتمان نشینی چیست و شامل چه مواردی می شود

از مزایای سقف نورگیر حبابی در مقابل نورگیر سقف شیشه ای می توان گفت:

  • این نورگیر ها در رنگ بندی تنوع بسیار زیادی دارند.
  • نورگیر های حبابی دارای عایق های رطوبتی و حرارتی و صوتی می باشند.
  • نورگیر های حبابی تحمل بار زیادی دارند.
  • اشکال هندسی در این نوع از نورگیر ها پس از بیست سال، تنها 3 درصد دچار تغییر رنگ می شود.
  • تحمل بار زیاد

سقف پاسیو و حیاط خلوت

سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو هر دو از اجزا اصلی ساختمان ها هستند که معمولا در طبقات همکف ساخته می شوند. در واقع این نوع از سقف ها می توانند به عنوان پوششی جهت جلوگیری گرد و غبار، باد و باران، هدایت نور و … مورد استفاده قرار بگیرند که براساس نیاز مشتری و طراحی داخلی ساختمان، ساخته می شوند.

نورگیر سقف متحرک شیشه ای همچنین می توانند به عنوان سقف های پاسیو و حیات خلوت نیز استفاده بشوند که در این صورت، می توانند فضای مناسبی را برای استراحت و دورهمی در خانواده یا دوستان ایجاد می کنند.

در واقع سقف های پاسیو و حیات خلوت معمولا در فضاهای گلخانه ای و ساختمانی کاربرد دارند که می توانند در انواع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی متحرک شیشه ای یا به صورت نورگیر های حبابی در ابعاد و اندازه های مختلف برای ساختمان و طبقات اجرا شوند.

برای اطلاع از قیمت انواع نورگیر و نحوه نصب و اجرای آن می توانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت نورگیر حبابی بازشو

نورگیر سقف متحرک شیشه ای
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام