سقف کاذب شیشه ای پاسیو

سقف کاذب شیشه ای پاسیو

بدون شک داشتن سقف در حیاط ها و محیط های سرباز فواید زیادی خواهد داشت. سقف های پاسیو در عین عبور نور از خود و روشن کردن محسط،جلوی باد و باران و ورود حشرات و گرد و غبارو سایر پدیده های طبیعی را می گیرد و حیاط خلوت شما و یا حیط مورد نظر را به یک مکان مناسب برای گذراندن اوقات تفریح تبدیل می کند.

درواقع سقف پاسیو، یک سقف شفافی است که نور را به محیط داخل منتقل می کند و بیشتر برای حیاط خلوت ها و مکان های پرورش گل و گیاه به کار می روند. علاوه بر این از اتلاف انرژی نیز می تواند جلوگیری کند.

انواع سقف پاسیو

سقف های پاسیو انواع مختلفی دارند که افراد بسته به سلیقه و نیاز خود می توانند آن را انتخاب کنند.

انواع سقف پاسیو را می توان با مترال های زیر ساخت :

  پوشش های سقف پاسیو از لحاظ جنس

  • 1 ـ پلکسی گلاس: پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک است که ظاهری شفاف و همچون شیشه دارد. مقومت پلی گلاس نسبت به شیشه بیشتر است. از جمله ویژگی های مثبت دیگر برای این جنس از سقف ها می توان به سبکی، قیمتی مقرون به صرفه، مقاوم در برابر اشعه های مضر و جذب پایین رطوبت را نام برد.
  • 2 ـ پلی کربنات: نوعی پلیمر ترمو پلاستیک می باشد. این سقف ها در سه نوع تخت توپر، مشبک (سلولی) و موج‌دار قابل تهیه می باشند. همچنین سقف های پلی کربناتی به شکل تک لایه یا چند لایه تولید می‌شوند. دارای دو نوع ساده و مقاوم در برابر اشعه های مضر می باشند.
  • 3 ـ شیشه ای، پی وی سی، چاپی، پارچه ای، بامبو و موارد دیگر
همچنین بخوانید!  قیمت نورگیر پشت بام

معمولا سقف های پاسیو را از جنس پلی کربنات می سازند، زیرا در کنار قابلیت ارتجاعی و نشکن خود دارای مقاومت بالا می باشند و همانگونه که گفته شد خواص مفید دیگری نیر دارند که کاربرد این نوع را بیشتر کرده است.

در گذشته از جنس شیشه بیشتر برای این سقف ها استفاده می شد اما امروزه به دلیل خواص بهتر ساید مواد شناخته شد، استفاده از شیشه کمتر شده است. همچنین شیشه در هنگام حادثه حالتی تیز و برنده دارد که ممکن است آسیب وارد کند، اما جنس های دیگر به دلیل پلاستیکی بودن این مشکل را نمی آفرینند.

همچنین بخوانید:بهترین تولید کننده نورگیر حبابی

هزینه مسقف نمودن سقف حیاط خلوت

پوشش های سقف پاسیواز لحاظ مدل

اگر بخواهیم از جنبه مدل سقف های پاسیو را تقسیم کنیم می توانیم دو نوع ریلی و یا ثابت داشته باشیم. نوع ریلی آن قابل باز و بسته شدن بوده آما نوع ثابت این قابلیت را ندارد.
همچنین یک نوع حبابی نیز برای سقف های حیاط خلوت و پاسیو وجود دارد.

سقف نورگیر حبابی به صورت قطعه بندی شده و به شکل مربع، مستطیل و حباب ساخته می شوند. این اشکال می توانند مسطح، کمانی، گنبدی و مخروطی باشند که بسته به سلیقه و محیط هرکدام از آن ها را می توان انتخاب کرد.

استفاده از نورگیر های حبابی سقف در قسمت های مختلف مانند حیات خلوت، استخر، پارکینگ و.. ایده ای تقریبا نو در معماری منازل می باشد که در کنار ویرژگی های مفید جلوه ای زیبا به محیط می دهد.

برای این که بدانید از چه نوع سقف پاسیوی باید استفاده کنید و کدام جنس و کدام مدل برای محل نصب مناسب تر است، باید با یک مشاور و متخصص در این زمینه صحبت کنید.

همچنین بخوانید!  جریمه پوشاندن نورگیر

همچنین بخوانید: سقف نورگیر کوپل و بررسی ویژگی و مزایای آن

سقف کاذب شیشه ای پاسیو

محل های مورد استفاده از سقف های پاسیو

  • 1- در ســاختمانهای مسکونی به صورت فضای سبز و محل بازی بچه‌ها
  • 2- در حیاط خلوت هایی که در ساختمان جنوبی وجود دارند که باید از فضای سبز عبور عموم جدا شوند.
  • 3- استفاده برای مکان های ملزم به تهویه.
  • 4- کف حیاط های مسطح که برای دفع آب نیاز به سیستم دارند.
  • 5- برای تعمین نور در بخش هایی که نور مناسبی ندارد.

جمع بندی

سقف های پاسیو ایده ای مناسب برای محیط های نیازمند به سقف های شفاف و نورگیر می باشند. این سقف ها در انواع و مدل های مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز خود و یا معماری محیط از ان ها می توان استفاده کرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله، امکان علاقمندی افراد به بهره گیری از این سقف ها خیلی سخت و دور از انتظار نیست. از همین رو توصیه داریم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان ما راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

0/5 (0 Reviews)

2 دیدگاه برای “سقف کاذب شیشه ای پاسیو”

  1. سلیمانی گفت:

    سلام من بالکن آپارتمانم رابا. Pvcپوشاندم هم برای عایق صوتی هم اینگه عایق حرارتی وآنجاراتبدیل ب گلخانه ای کوچک کردم تفریبا ۳ در۱ مترولی یقسمت آن سقف ندارد تاحالا از طلق پلی کربنات استفاده میکردم ولی حالا کدرشده ومیخاهم عوضش کنم آیا پوششی هست ک شفافیتش حفظ شه وهمچنین مقاوم دربرابر اجسام باشه تشکرازراهنمایی شما

    1. nasiri گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله متونید از ورق پلی کربنات فلت شفاف استفاده کنید شفافیت مشابه شیشه و نشکن میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام