آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

ایرانیت طرح دار به ورق های متشکل از فایبرگلاس و پشم شیشه که دارای موج هستند گفته می شود. وجود پشم شیشه‌ استفاده شده در ایرانیت به دلیل ایجاد عایق صدا است. در حالت کلی ایرانیت ها در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم هستند. این صفحه ها یکی از مصالح ساخت و ساز است که به عنوان نورگیر سقفی یا دیوار کاربرد دارند و در اندازه و سایزهای متنوع می توان آن را خریداری کرد.

گاهی از این صفحه ها در جهت آراستگی معابر شهر استفاده می شود. از مزایای که خرید ایرانیت را در اولویت قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • -در برابر تغییرات آب و هوا با دوام است.
  • -نصب و پیاده کردن آن آسان است.
  • -با تمام تیم های محیط سازگار است.
  • -از قیمت مقرون به صرفه برخوردار است.
آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

انواع ایرانیت طرح دار

ورق های ایرانیت دارای انواع مختلفی هستند که شامل موج دار، ساده و گالوانیزه، طرح شیروانی است. ایرانیت ها از نظر جنس به نوع سیمانی، فلزی و پلاستیکی تقسیم می شوند. ایرانیت های موج دار بیشتر برای سقف های شیب دار استفاده می شوند و بسیار با صرفه هستند.

ایرانیت طرح شیروانی

ایرانیت طرح دار شیروانی ورق های موج داری هستند که در پوشش سقف های شیب دار استفاده می شوند. گاهی از این طرح شیروانی در جهت زیباسازی ساختمان و ویلا استفاده می شوند. اما بیشترین کاربرد این ورق های ایرانیت در پوشاندن سقف کارگاه، سوله و غیره هستند.

این ورق ها دارای سایز، رنگ، طرح و ضخامت های متفاوتی هستند. ایرانیت طرح شیروانی در کوره رنگ را به خود می گیرد. این صفحه های شیروانی از دیرباز رواج داشته است جنس پایه آن‌ها از آهن یا فولاد است. بیشتر طرح شیروانی تولید شده در ضخامت نیم، طول متنوع و عرض صد یا صد و بیست و پنج سانتی متر است. اما تولید کنندگان می توانند با توجه به سفارش مشتری در اندازه و ضخامت های درخواستی آن را تولید کنند و مطابق نظر ایشان رنگ آمیزی نمایند.

همچنین بخوانید!  ویژگی بی نظیر پوشش نورگیر ساختمانی

ایرانیت طرح آسمان مجازی

ایرانیت طرح دار آسمان مجازی شامل صفحه های Plexiglass که شامل ترموپلاستیک است ساخته می شود. به دلیل ویژگی ضد گرد و خاک بودن برای تایل های آسمان مجازی بسیار کاربرد دارد. این ایرانیت ها در ضخامت های اعداد زوج ۲ تا ۶ میل تولید می شوند.

در حقیقت این طرح مدرن یکی از پرطرفدارترین ایده های دکوراسیون در زیباسازی منازل است. طرح های بکار رفته در تایل های آسمان مجازی بسیار متنوع هستند.

به دلیل تنوع بالای این طرح ها برای انتخاب طرح، نحوه نصب و مکان نصب نورگیر سقفی  به سلیقه متقاضی باز خواهد گشت. قابل شستشو بودن این ورق های او را جذاب تر کرده است و با وزن ناچیزی که دارد بر روی ساختمان بار سنگینی نخواهد بود. به دلیل قیمت مقرون به صرفه بودن این طرح افراد زیادی را درگیر پیاده کردن آن در دکوراسیون منزل خود کرده است.

ایرانیت طرح دار رنگی

ایرانیت طرح دار رنگی در اشکال سفالی، شیروانی، هلالی و غیره ساخته می شود. همچنین از تنوع رنگ بسیاری برخوردار است این تنوع حدود ۱۵ رنگ را شامل می شود از جمله قرمز، زر، آبی، جگری، بنفش و غیره. کاربرد این ورق های رنگی در سقف حیاط خلوت و توسط صنایع تولیدی بسیاری حمایت می شود. لایه رنگ روی این صفحه‌ ها حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۵ میکرون ضخامت دارد.

کاربرد ایرانیت طرح دار

  • -اما ضخامت لایه پشت این صفحه ها چیزی حدود ۷ میکرون و حداکثر ۱۵ میکرون است. ورق های رنگی ایرانیت در موارد زیر کاربرد دارد:
  • -در ساخت و ساز ساختمان برای دکوراسیون داخلی یا بیرونی ساختمان، مثل  سقف حیاط خلوت های کارخانه یا سوله و بجای دیوار نیز می توان از آن استفاده کرد.
  • -همچنین جایگزین مناسب برای سقف پاسیو – نورگیر سقفی است.
  • -گاهی از این ایرانیت های رنگی در تولید وسایل آشپزخانه استفاده می شود از جمله برای بدنه یخچال، اجاق گاز و غیره.
    در صنعت فلز نیز ایرانیت های رنگی نیز جای خود را باز کرده است و برای ساخت کابینت، تولید وسایل اداری، قالب بیرونی کامپیوتر و غیره کاربرد دارد.

همچنین بخوانید: ایرانیت سیمانی چیست چه ویژگی های دارد؟

آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

ایرانیت طرح دار در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

ایرانیت طرح دار از طرح، رنگ، اندازه (طول و عرض) و اندازه قطر و ضخامت صفحه دارای اندازه های متفاوتی است. به دلیل تنوع بسیار زیاد این صفحه ها می توان در طرح ها و اندازه های مورد نیاز آن را سفارش یا تهیه نمود. کاربرد اولیه این محصول برای پوشش سقف ها بوده است از جمله سقف کارگاه ها، مخزن ها و غیره استفاده می شود. همچنین آن را در پوشاندن سقف ساختمان (مانند تایل های آسمان مجازی)، سقف کانکس ها، پوشاندن سقف آبخوری حیوانات اهلی، سرویس بهداشتی، گلخانه‌ها و غیره استفاده می شود. گاهی با توجه به نوع کاربرد استفاده از ایرانیت از صفحه های سیمانی یا پلاستیکی استفاده می کردند.

همچنین بخوانید!  بارانگیر برقی چیست؟

امروزه به دلیل وزن سبک، کیفیت بالا، عمر مفید طولانی و مقاومت زیاد ایرانیت پلاستیکی طرفدار زیادی دارد. کاربرد این محصول فقط به پوشاندن سقف ختم نمی شود. بلکه در تولید وسایلی چون سینی، تولید کانال های کولر، نردبان نیز از آن استفاده می شود. چرا که این محصول بسیار مقاوم است و در برابر تغییرات جوی چون سرما و گرما گزینه مناسبی است. گاهی از این ورقه ها برای نورگیرها از جمله نورگیر حبابی، سقف پاستو، پارکینگ ها و مکان های کوچک نیز استفاده می شود.

آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

قیمت ایرانیت طرح دار

ایرانیت طرح دار در اندازه و سایزهای متنوعی در دسترس است. همچنین می توان این صفحه ها را به متراژ دلخواه برش داد. تعیین قیمت ایرانیت پلاستیکی  برحسب متر مربع است. به عبارت دیگر طول و عرض درخواستی صفحه خریداری شده را در قیمت آن ضرب می‌کنیم تا قیمت نهایی به دست آید. اما آنچه قیمت این ورق ها را افزایش می دهد تغییرات ارزی است. چرا که مواد اولیه تولید این محصول، وارداتی است و با نوسانات ارز قیمت آن تغییر پیدا می کند. از عوامل دیگری که در قیمت این محصول تأثیرگذار است می توان به کیفیت، جنس (سیمانی، پلاستیکی و فلزی) و ضخامت اشاره کرد. در نهایت اگر قیمت نهایی محصول را تا رسیدن به خواسته خود بخواهید باید مخارج نصب و پیاده کردن طرح را نیز در نظر بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام