آب بندی شیشه نورگیر

آب بندی شیشه نورگیر

در حال حاضر استفاده از شیشه نورگیر بسیار رواج یافته است. شیشه‌های نورگیر برای پخش نور آفتاب در محل نصب می‌شود. با این کار، هم زیبایی و درخشندگی محل بیشتر می‌شود، و هم از تابش مستقیم نورخورشید جلوگیری کرده و نور را در محل پخش می‌کند.
یکی از مشکلات نصب شیشه نورگیر، توانایی نفوذ آب به داخل محل است. با بارش باران و ریختن آب روی شیشه‌های نورگیر، آب به داخل محل نفوذ کرده و مشکلاتی اعم از خیس شدن پرده‌ها، بوی بد، ایجاد لکه و نظیر آن‌ها ایجاد می‌شود.
اما با آب بندی شیشه نورگیر، این مشکلات به فراموشی سپرده می‌شوند. با آب بندی در واقع شیشه‌های نورگیر عایق آب شده و تماما از ورود هرگونه رطوبت به داخل جلوگیری می‌شود.
آب بندی نورگیر سقفی و نورگیر حبابی چگونه است؟ برای آب بندی شیشه‌های نورگیر از چه چیز‌هایی استفاده می‌کنند؟

شیشه نورگیر سقفی و نورگیر حبابی

شیشه نورگیر حبابی
نورگیرهایی حبابی شکل هستند که اکثرا برای سقف‌های حیاط خلوت استفاده می‌شوند. نورگیر حبابی با انواع شکل‌ها مانند مربع و مستطیل تولید و عرضه می‌گردد.
همچنین بخوانید: پوشش گلخانه پلی کربنات
آب بندی شیشه نورگیر
نورگیر حبابی با دو اجزا با نام‌های حباب اکرلیک و فایبر گلاس ساخته و به هم متصل می‌شود.
شیشه‌های نورگیر بازشو نیز وجود دارند که در صورت تمایل، فرد بتواند آن را باز کند. نورگیرهای حبابی چند برابر پنجره‌های عادی، نور وارده را به داخل خانه منعکس می‌کنند.
• شیشه نورگیر سقفی
نورگیر سقفی در ساختمان‌ها به سبب نصب در سقف اتاق‌ها و سقف حیاط خلوت تولید شده و برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه و حیاط خلوت استفاده می‌شود. استفاده نورگیر سقفی سبب روشنایی محل، تهویه هوا، چشم انداز زیبا و کاهش رطوبت محل می‌شود.
از انواع ظاهری نورگیر‌ سقفی می‌توان به نورگیر گنبدی، قوسی، حبابی و هرمی اشاره کرد.
همچنین بخوانید:همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!
آب بندی شیشه نورگیر

همچنین بخوانید:قیمت خرید سقف متحرک برای استخر

مزایای آب بندی شیشه نورگیر چیست؟

آب بندی و عایق سازی شیشه‌های نورگیر بسیار ضروری است. آب بندی نورگیرها باعث جلوگیری از ورود هرگونه رطوب و آلودگی به داخل محیط شده، و همچنین باعث کاهش چشم‌گیر صداهای خارجی و آلودگی صوتی نیز می‌شود.
در صورتی که با بارش باران، رطوبت آب وارد محیط شود، این اتفاق ممکن است باعث خرابی و کثیف شدن اسباب و وسایل شما گردد، پس به هیچ عنوان از رسیدگی به این مشکل چشم‌پوشی نکنید. نخست مشکل اصلی و محل نشتی رطوبت را پیدا کرده و آن را پر کنید. و بعد اقدام به آب بندی سازی نورگیر‌های ساختمان‌تان کنید.
بنابراین میتوان گفت: کارایی سقف شیشه‌ای تا حد زیادی به آب بندی آن بستگی دارد، چرا که با ورود هرگونه رطوبت و گرد و خاک به محیط داخلی از کارآیی آن کاسته می‌شود. بهتر است آب بندی سقف‌های شیشه‌ای توسط متخصصین این حوزه صورت پذیرد تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری از زیبایی محیطی این سقف‌ها استفاده کنید.

 چگونه شیشه‌های نورگیر را آب بندی کنیم؟

راه و روش‌های مختلفی برای درزگیری و آب بندی نورگیرها وجود دارد. در ابتدای کار، باید نشتی شیشه‌ها را پیدا کنید. سپس با روش مورد نظر، اقدام به آب بندی کنید. متخصصین معمولا از پروفیل‌ها و چسب‌های مخصوص برای آب بندی سقف‌های شیشه‌ای نورگیر استفاده می‌کنند.
گذاشتن واشر بین شیشه و چارچوب پنجره، یکی از این روش‌ها است. واشر فضای خالی بین شیشه و چارچوب پنجره را پر کرده و از عبور هر چیزی، به محیط داخلی جلوگیری می‌کند. البته این شیوه نیازمند خارج کردن شیشه و نصب دوباره آن است، اما در پایان، نورگیرها بسیار تمیز و بدون آلودگی دیده می‌شوند.
آب بندی شیشه نورگیر
همچنین بخوانید: انواع سبک های معماری در دکوراسیون داخلی و خارجی
چسب‌های پلی اورتان نیز بهترین گزینه برای آب بندی شیشه‌های نورگیر می‌باشند. چرا که مقاومت بسیار بالایی در مقابل نور خورشید، اشعه‌های فرابنفش و UV داشته و عمر مفید طولانی دارند. این چسب در سه رنگ مشکی، سفید و طوسی به بازار عرضه می‌شود و چسبندگی قابل توجهی را داراست.
همچنین استفاده از چسب‌های آکواریوم و سیلیکونی نیز برای آب بندی نورگیرها بسیار پرکاربرد هستند. اما به دلیل مقاومت بسیار کم در مقابل نور خورشید و اشعه‌های UV برای عایق سازی شیشه‌های نورگیر توصیه نمی‌شود.

شیشه‌های نورگیر خود را آب بندی کنید تا در حین زیبایی، کارایی نیز داشته باشد!

اکثر افراد برای زیبایی و جذابیت محیط منزل و کاری خود به جای استفاده از سقف‌های آجری، از انواع سقف‌های نورگیر استفاده می‌کنند. در این میان یک مسئله مهم و حائز اهمیت آب بندی این سقف‌های نور گیر است. آب بندی سقف‌های نورگیر که با استفاده از پروفیل‌ها، چسب‌های مخصوص، چسب آکواریوم، چسب پلی اورتان و غیره صورت می‌گیرد، از نفوذ گرد و خاک و رطوبت به فضای داخلی جلوگیری می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با آب بندی سقف‌های شیشه‌ای علاوه بر زیبایی، کارایی را نیز برای خودتان به ارمغان آوردید.

قیمت شیشه نورگیر

قیمت شیشه مناسب برای نورگیر به عوامل مختلف مثل شیشه ضخیم، رنگ ابعاد و… بستگی دارد این نوع از شیشه ها که به شیشه نشکن نیز شناخته میشود در بازار با قیمت پایه 250 تا 450 هزار تومان توسط فروشندگان و تولیدکنندگان به فروش میرسد.

همچنین بخوانید!  نورگیر سقفی مناسب آتریوم و مزایای آن

به همین منظور برای دریافت مشاوره و هم چنین اطلاع از قیمت نورگیر سقفی، نورگیر حبابی و نورگیر سقف حیاط خلوت با مشاوران ما در پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام