انواع نورگیر برای سقف روف گاردن

انواع نورگیر برای سقف روف گاردن

این روزها بسیاری از سازندگان بر روی پشت بام، فضای سبز برای کاشت گل و گیاه در نظر می گیرند و ایجاد آن روز به روز در حال افزایش است که به این فضا سقف روف گاردن گفته می شود. این مدل سقف ها به بام سبز نیز معروف می باشند که برای حفاظت از این فضا و اجزای مختلف به سقف یا سایبان نیاز خواهد بود که باید نورگیر مناسب برای آن در نظر گرفت؛ از این رو انواع نورگیر برای سقف روف گاردن به منظور انتقال نور و حرارت به محیط و جلوگیری از بارش مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا تلاش خواهیم کرد تا به معرفی انواع نورگیر مورد استفاده در روف گاردن بپردازیم؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لزوم استفاده از نورگیر برای سقف روف گاردن

امروزه ساخت روف گاردن یا بام سبز در پشت بام بسیاری از ساختمان ها مرسوم می باشد و اغلب سازندگان و ساکنین به داشتن چنین فضایی برای کشت گل و گیاه تمایل دارند. حال با توجه به ایجاد فضای سبز و چیدمان میز و صندلی در چنین فضایی، استفاده از پوشش سقف الزامی به نظر می رسد تا از تابش مستقیم نور خورشید و بارش جلوگیری به عمل آید اما نکته مهمی که در طراحی پوشش سقف باید در نظر گرفت این است که نورگیری مناسبی برای آن تعبیه شود. در حال حاضر انواع نورگیر برای سقف روف گاردن با هدف انتقال نور و حرارت به محیط مورد استفاده قرار می گیرند و با انواع با توجه به سلیقه و نیاز خود به انتخاب انواع نورگیر سقفی اقدام می کنند.

همچنین بخوانید!  قیمت سقف پاسیو حبابی

همچنین بخوانید: قیمت سقف پاسیو حبابی

انواع نورگیر برای سقف روف گاردن

آشنایی با انواع نورگیر سقف روف گاردن

نورگیر سقف یکی از مهمترین اجزا در طراحی پوشش سقف روف گاردن، سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو، سقف استخر و … محسوب می شود که به منظور انتقال نور به داخل محیط و هم چنین رد و بدل هوا مورد استفاده قرار می گیرند. حال روف گاردن یا بام سبز از جمله محیط هایی به حساب می آید که باید از پوشش سقف با نورگیر مناسب استفاده کرد. انواع نورگیر سقف روف گاردن که معمولا در ساختمان ها کاربرد دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-نورگیر سقفی (پنجره ای) در پوشش سقف

این نوع نورگیر در واقع پنجره های سقفی محسوب می شوند که از دیرباز در معماری سازه ها و ساختمان ها کاربرد داشته اند و برای تامین نور محیط و تهویه هوا گزینه ایده آلی محسوب می شود. نورگیر سقفی از لحاظ ساختاری در دو نوع ثابت و بازشو دسته بندی می شوند. لازم به ذکر است که این نوع نورگیر به صورت دوجداره نیز به بازار عرضه می شوند.

به طور کلی نورگیر سقفی یکی از انواع نورگیر مورد استفاده در سقف روف گاردن به حساب می آید که به عنوان عایق نیز عمل کرده و در برابر باد و باران، صدا و … عایق خواهد بود. از ویژگی های نورگیر سقفی، می توان به حفظ انرژی و بازده بیشتر برای انتقال هوا نیز اشاره کرد. در حال حاضر نورگیر سقفی در ابعاد مختلف در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بخوانید!  قیمت نورگیر سقف پاسیو

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی مدرن

انواع نورگیر برای سقف روف گاردن

-نورگیر حبابی در پوشش سقف

نوع دیگر از نورگیرها در پوشش سقف، نورگیر حبابی محسوب می شود که از لحاظ شکل و ساختار نسبت به نورگیر سقفی متفاوت می باشد. نورگیر حبابی در قسمت پایه از جنس فایبرگلاس و در قسمت حباب از ورقه های اکریلیک بوده که در بسیاری از محیط ها از جمله سقف حیاط، سقف روف گاردن، راه پله و … مورد استفاده قرار می گیرند. این نکته را در نظر بگیرید که برای اجرای نورگیر سقفی حبابی باید زیرسازی انجام داد تا پایه های نورگیر بر روی آن نصب شود؛ از این رو در نصب و اجرا این نوع نورگیر باید از افراد متخصص استفاده کرد.

-نصب و اجرای انواع نورگیر سقفی

نورگیر پوشش سقف در بسیار از محیط های ساختمان چون سقف پاسیو، روف گاردن، استخر، راه پله، پارکینگ و … کاربرد دارد که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. این نورگیرها باید در برابر باران، برف، باد، رطوبت و … مقاوم و مستحکم باشند. نصب و اجرای انواع نورگیر پوشش سقف به افراد متخصص و با تجربه نیاز دارد تا عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. امروزه شرکت های مختلفی از قبیل پوشش ساز در زمینه فروش و نصب انواع نورگیر سقف مشغول فعالیت هستند و به افراد خدمات لازم را در زمینه ایجاد انواع نورگیر پوشش سقف ارائه می دهند؛ از این رو می توانید با کارشناسان این حوزه در پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید: نورگیر سقف متحرک شیشه ای

انواع نورگیر برای سقف روف گاردن
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام