کاربرد ورق پلی اتیلن در پوشش سقف گلخانه ها

کاربرد ورق پلی اتیلن در پوشش سقف گلخانه ها

 

استفاده از متریال های ایمن با کارایی بالا در نورگیرها باعث می شود تا آسیب پذیری سازه ها از این قسمت کمتر شود و ساکنان منازل علاوه بر استفاده از مزایای آن از ایمنی بیشتری نیز برخوردار شوند. در این مقاله با کاربرد ورق پلی اتیلن به عنوان یک پوشش مناسب برای نورگیرها بیشتر آشنا می شویم.

ورق های پلی اتیلن

امروزه استفاده از پلی اتیلن به عنوان یک متریال با قابلیت های ویژه در صنایع مختلف و سازه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وزن کم و هزینه های اقتصادی این ورق ها باعث شده است تا افراد تمایل بیشتری به استفاده از این متریال ها به عنوان یک پوشش برای سازه های مختلف از خود نشان دهند. ورق پلی اتیلن علاوه بر استفاده در نورگیر سقفی در سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو به عنوان مناسب ترین گزینه جهت پوشش سقف گلخانه ها توسط مالکان این سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های منحصر به فرد و ویژه این متریال باعث می شود تا هر روز به تعداد طرفداران این ورق ها در دنیا افزوده شود.

ویژگی ها و مزایای ورق پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن که به نوعی در نظر عامه به نام پلاستیک نیز شناخته می شود دارای وزن بسیار کمی است. به همین علت در فضاهایی که وزن عامل بسیار مهمی است و افراد برای کاهش وزن سازه های خود از متریال های مختلفی استفاده می نمایند یک گزینه ایده ال برای کم کردن وزن سازه است. علاوه بر آن انعطاف بالا و عدم تغییر در دماهای مختلف این متریال را برای استفاده در فضاهای باز بسیار مناسب نموده است. در فضاهایی که نیاز به ایجاد پوشش های موقت وجود دارد استفاده از ورق پلی اتیلن باعث می شود تا سرعت در ساخت بیشتر شده و هزینه ساخت نیز تا مقدار قابل توجهی کم شود. از دیگر ویژگی های این ورق ها می توان به قابلیت عبور نور آن اشاره نمود. ورق های پلی اتیلن به خوبی شیشه ها حتی شاید بیشتر نور طبیعی را از خود عبور داده و از این بابت نیز برای پوشش سقف گلخانه ها یک گزینه بسیار مناسب هستند. استفاده از این متریال در نورگیر حبابی نیز باعث افزایش دوام و مقاومت این نورگیرها می شود.

همچنین بخوانید!  همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

همچنین بخوانید: تعمیر نورگیر سقفی

ورق پلی اتلین 2

مزیت استفاده از ورق های پلی اتیلن به جای شیشه

در گذشته بیشتر نورگیرها با شیشه ها مسقف می شدند. استفاده از شیشه ها اگرچه دارای مزیت عبور نور بسیار بالایی بود اما به همان نسبت نیز در اثر کوچک ترین اتفاق ایجاد خطر می نمودند. در روزهایی که باد شدت بیشتری داشت یا امکان بارش تگرگ وجود داشت این متریال برای ساکنان سازه ها ایجاد مشکلات بسیاری می نمود. به همین سبب امروزه استفاده از شیشه ها جای خود را به متریال هایی با قابلیت های بالا داده است. ورق پلی اتیلن از مهم ترین متریال ها در این زمینه است. از مزایای این ورق ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • – وزن بسیار کم در مقایسه با شیشه ها
  • – مقاومت بسیار بالای آن در برابر عوامل محیطی مانند باد و باران
  • – عبور نور حتی بیشتر از شیشه
  • – جلوگیری از عبور اشعه ماورای بنفش به داخل سازه ها
  • – عدم عبور گرمای خورشید
  • – انعطاف بالا و قابلیت شکل پذیری
  • – قابلیت انتخاب به صورت کاملا شفاف یا نیمه شفاف
  • – هزینه بسیار کم در مقایسه یا متریال های دیگر مانند؛ پلی استر و یا پلی کربنات
  • به دلیل همین مزایای ورق پلی اتیلن نسبت به دیگر متریال ها برای استفاده در پوشش های گلخانه ای گزینه ی مناسب تری است.

همچنین بخوانید:قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات

ورق پلی اتلین 4

استفاده از ورق پلی اتیلن در پوشش گلخانه ها

یکی از بهترین متریال ها در ساخت پوشش گلخانه ها ورق های پلی اتیلن است. گلخانه از معدود فضاهایی است که به دلیل وجود رطوبت زیاد اغلب متریال ها به سرعت دچار فرسودگی می شوند. علاوه بر آن عبور اشعه های مضر از بعضی از متریال های مصرفی در این محیط ها مانند؛ شیشه باعث می شود تا محصولات در گلخانه دچار سوختگی و آسیب های شدید شوند. ورق پلی اتیلن به دلیل ساختار ویژه اجازه عبور اشعه های مضر را نداده اما نور طبیعی را به خوبی از خود عبور می دهد. علاوه بر آن هوای گرم داخلی این محیط نیز در اثر برخورد با این ورق ها به ذرات آب تبدیل شده که تاثیر زیادی در جبران آب مصرفی در گلخانه ها دارد.

همچنین بخوانید!  سقف ریلی استخر

این ورق ها همچنین مانع از تبادل حرارتی میان داخل و خارج گلخانه ها شده که خود تاثیر زیادی در هزینه های تامین حرارت این محیط دارد. این ورق ها با ضخامت بیش از 15 میلی متر در حدود 4 تا 5 سال در برابر عوامل مختلف نظیر بارش باران و برف و تگرگ و حتی در برابر نور خورشید دوام دارند که در کاهش هزینه های نگهداری و مخارج این فضا نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

همچنین بخوانید: بررسی قیمت انواع نورگیر در ساختمان 

ورق پلی اتلین 3

نکات مهم در تهیه ورق های پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن از بهترین متریال ها در ساخت پوشش های موقت یا سقف گلخانه ها است اما در زمان استفاده از این ورق ها به چند نکته مهم توجه نمایید:

  • – اگرچه ورق پلی اتیلن دارای انعطاف زیادی است اما بهتر است که در زمان نصب از تا کردن آن خودداری شود. زیرا مقاومت ورق در این ناحیه کم شده و به سرعت ورق های اتیلن دچار شکستگی می شود. استفاده از حرارت روشی مناسب برای ایجاد انحنای مورد نیاز است.
  • – ضخامت و اندازه های مختلف این ورق ها به آن قابلیت استفاده در سازه های مختلف را به خوبی می دهد.
  • – کیفیت بالای ورق ها باعث افزایش عمر آن می شود. از ورق های پلی اتیلن با بهترین کیفیت برای افزایش عمر سازه خود و کاهش هزینه ها استفاده نمایید.
  • – این ورق ها از نظر شیمیایی خنثی هستند به همین دلیل در برابر تغییرات دما کمتر واکنش نشان می دهند و دچار فرسودگی می شوند.

شما عزیزان می توانید جهت نصب و اجرای هر گونه نورگیر سقفی، سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت، سقف استخر و …. و همچنین جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام