نورگیر سقفی مناسب آتریوم و مزایای آن

نورگیر سقفی مناسب آتریوم و مزایای آن

یکی از بهترین راهکار ها برای هدایت نور به داخل ساختمان استفاده از نورگیر سقفی برای پاسیو، حیات خلوت و آتریوم می باشد. از انواع نورگیر سقف مناسب آتریوم می توان به نورگیر پلی کربنات و نورگیر حبابی اشاره کرد. از مزایای انتخاب نورگیر سقف مناسب آتریوم تامین بخشی از روشنایی ساختمان، تهویه هوای ساختمان، ایجاد گلخانه و فضای خصوصی می باشد.

نورگیر سقفی

یکی از راهکار های مناسب در جهت هدایت نور خورشید به داخل ساختمان بهره گیری از نورگیر های سقفی می باشد. نورگیر سقفی بهترین انتخاب جهت سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو، ورودی و … محسوب می شود. از این رو امروزه در ساختمان های مدرن و نیز در بازسازی ساختمان ها به نحوی از نورگیر های سقفی بهره می برند. با کمک نورگیر های سقفی به بهترین نحو می توان از فضای بسته پاسیو و حیات خلوت استفاده نمود.

همچنین بخوانید: توضیحاتی در مورد انواع دریچه نورگیر سقفی

Atrium skylight 3

 

نورگیر سقفی مناسب آتریوم

از جمله پدیده های منحصر به فرد در ساختمان های کلاسیک و مدرن آتریوم است که نقش مهمی در دکوراسیون یک ساختمان دارد. امروزه در دکوراسیون و دیزاین ساختمان های چند طبقه به آتریوم یا فضای میان ساختمان توجه ویژه می شود. کاربرد اصلی فضای آتریوم در ساختمان ها فراهم کردن بخشی از نور مورد نیاز ساختمان و نیز تهویه هوای ساختمان می باشد.

بهترین راهکار برای بهره گیری از فضای آتریوم ساختمان مسقف نمودن این بخش از ساختمان با نورگیر های سقفی است. با مسقف نمودن فضای آتریوم ساختمان به ویژه در ساختمان های عمومی می شود از این فضا جهت پذیرش و نشیمن و نیز ایجاد فضای سبز و حیات خلوت بهره گرفت. در حال حاضر و در جهت استفاده بهینه از آتریوم ساختمان این بخش از ساختمان با کمک نورگیر های سقفی استاندارد مسقف می شود.

همچنین بخوانید!  سقف کشویی پاسیو

همچنین بخوانید: انواع مدل نورگیر پاسیو و حیاط خلوت

Atrium skylight 4

انواع نورگیر سقفی مناسب آتریوم

با توجه به مزایای گسترده ی مسقف نمودن آتریوم با نورگیر سقفی متخصصین در این حوزه از انواع نورگیر های سقفی استاندارد بهره می برند. از بین انواع نورگیر سقف مناسب آتریوم می توان به نورگیر سقفی حبابی و پلی کربنات اشاره کرد.

نورگیر پلی کربنات

از جمله مصالح مورد استفاده در نورگیر سقفی می توان به ورق های پلی کربنات اشاره کرد که به صورت یک لایه و چند لایه مورد استفاده قرار می گیرد. نورگیر سقفی پلی کربنات از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار بوده و از این رو برای مسقف نمودن حیات خلوت، پاسیو و آتریوم ساختمان مناسب می باشد. با توجه به تنوع طرح و مدل نورگیر های پلی کربنات متناسب با دکوراسیون ساختمان می توان از نوع مناسب نورگیر سقفی بهره برد.
نورگیر حبابی

از بین انواع نورگیر سقف مناسب آتریوم می توان به نورگیر سقفی حبابی اشاره کرد. نورگیر های حبابی یا کوپل که از نمونه های پرکاربرد نورگیر سقفی محسوب می شود از تنوع بالایی در طرح، مدل و ابعاد برخوردار هستند. نورگیر سقفی حبابی در کنار استقامت بالا به خوبی نور خورشید را به داخل ساختمان منتقل می کند. از طرف دیگر نورگیر های سقفی حبابی دارای رنگ بندی های متنوع بوده و می توان متناسب با نمای ساختمان از نورگیر حبابی مناسب بهره برد.

نورگیر های سقفی مناسب آتریوم، پاسیو و … به دو صورت ثابت و متحرک اجرا و نصب می گردد. نورگیر های سقفی متحرک قابلیت باز و بسته شدن به صورت دستی و برقی را دارا هستند و بهترین انتخاب برای تهویه هوای ساختمان می باشد.

همچنین بخوانید!  آشنایی با انواع ایرانیت طرح دار و کاربرد آن ها

همچنین بخوانید: بستن سقف حیاط خلوت با نورگیر سقفی

Atrium skylight

مزایای نورگیر سقف آتریوم

استفاده از نورگیر سقف مناسب آتریوم برای مسقف نمودن این بخش از ساختمان مزایای مختلفی به همراه دارد. از مهم ترین مزایای بهره گیری از نورگیر های سقفی برای پاسیو، حیات خلوت و آتریوم می توان به تامین روشنایی ساختمان اشاره کرد. با تامین بخشی از نور مورد نیاز ساختمان از طریق نورگیر سقفی می شود در هزینه های روشنایی تا حد قابل توجهی صرفه جویی نمود.

همچنین با مسقف نمودن آتریوم با نورگیر سقفی حبابی و پلی کربنات می توان به تصفیه هوای داخل ساختمان اقدام نمود. استفاده از نورگیر های سقفی در ساختمان به تامین گرما و متعادل سازی هوای ساختمان در زمستان کمک می کند. از طرف دیگر برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ساختمان در فصول گرم سال در هنگام نصب نورگیر های سقفی از سایبان های استاندارد بهره گرفته می شود.

از دیگر مزایای مسقف نمودن بخش های مختلف ساختمان از جمله آتریوم با نورگیر های سقفی ایجاد چشم انداز زیبا از فضای خارج از ساختمان می باشد. در ضمن با مسقف نمودن آتریوم ساختمان با کمک نورگیر سقفی می توان از فضای ایجاد شده جهت ایجاد حیات خلوت جهت گلخانه یا ایجاد فضای خصوصی برای گردهمایی خانوادگی و دوستانه بهره برد.

چنانچه شما نیز به دنبال کارشناسان مجرب در زمینه نصب انواع نورگیر هستید می‌توانید از خدمات ما در مجموعه پوشش ساز بهره‌مند شوید، جهت اطلاع از قیمت انواع محصولات و خدمات ما می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره واتس اپ 09123389262 ارتباط حاصل فرمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام