انواع سقف نورگیر پاسیو و حیاط خلوت در چند نوع طراحی و نصب می شوند؟

انواع سقف نورگیر پاسیو و حیاط خلوت در چند نوع طراحی و نصب می شوند؟

معمولا برای تامین نور و روشنایی فضای منزل از قسمت هایی به نام حیاط خلوت و یا پاسیو استفاده می شود. این قسمت ها در صورتی که از طراحی مناسب همراه با سقف مناسب برخوردار باشد، فضای زیبایی را برای داخل و همچنین از نظر دید بیرونی ایجاد می نماید. در این مقاله با انواع نورگیر سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی نورگیر پاسیو و حیاط خلوت، ایجاد نور طبیعی در منزل

معمولا طراحان ساختمانی برای حفظ زیبایی بصری ساختمان ها و همچنین استفاده از نور طبیعی در این ساختمان ها از فضایی به نام پاسیو یا حیاط خلوت در طراحی ساختمان بهره می برند. این فضا شاید از نگاه شهری به یک فضای مرده و بلا استفاده شبیه باشد اما برای نورگیری ساختمان بسیار مهم است.

برای همین معماران شهری از انواع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی برای زیباتر نشان دادن این فضا استفاده می نمایند. نورگیر پاسیو و حیاط خلوت به حفظ زیبای بصری شهری و البته منزل مسکونی کمک زیادی می نماید.

همچنین بخوانید: نورگیر سقف متحرک شیشه ای

سقف نورگیر پاسیو و حیاط خلوت

انواع سقف پاسیو و حیاط خلوت در ساختمان

پاسیو ها قسمت بزرگی از خانه است که معمولا در این قسمت هم برای روشنایی خانه و هم به عنوان فضایی برای قرار دادن گیاهان استفاده می شود. برای  پوشش  پاسیو می توان از نورگیرهای سقفی و یا نورگیر حبابی استفاده نمود.

نورگیر حبابی یا کوپل از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت حباب از جنس ورق های اکرولیک تولید می شوند. این ورق ها برای ممانعت از ورود اشعه خورشید به فضای داخلی پوشش داده می شود.

همچنین بخوانید!  نورگیر سقف کشویی حیاط خلوت

پایه نورگیر حبابی از جنس ماده ای به نام فایبرگلاس می باشد. این ماده با ماده دیگری به نام رزین پلی استر مسلح شده و تولید ماده ای با مقاومت بالا می نماید که با کمک اتصالات به سقف این قسمت اتصال می یابد.

سقف حیاط خلوت و پاسیو را می توان با نورگیرهایی که بازشو هستند نیز پوشش داد. نورگیر پاسیو و سقف حیاط خلوت می تواند از نوع حبابی بازشو باشند. استفاده از این نوع باعث عبور جریان هوا و نظافت راحت این قسمت می شود.

از این نوع نورگیر حبابی می توان برای نورگیری استخرها نیز استفاده نمود. استفاده از این نورگیرها باعث ایجاد یک فضای اختصاصی امن و راحت برای ساکنان منزل می شود.

ایجاد نورگیر سقفی حیاط خلوت و پاسیو

در بعضی از منازل برای پوشش سقف پاسیو و حیاط خلوت از نوعی پوشش سقف  نورگیر از جنس پلی کربنات استفاده می شود. در این نوع از پایه هایی از جنس آلومیینوم برای استحکام بهتر و بیشتر پوشش استفاده می شود. پوشش سقفی پلی کربنات نیز هم به صورت باز شو و هم به صورت ثابت قابل نصب بوده و دارای کیفیتی بسیاربالا و مقاوم می باشد.

نورگیر سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت در صورتی که ثابت باشد از پنجره های باز شود در آن استفاده می شود. پوشش پلی کربنات هم کمک می نماید تا علاوه بر نور دهی کامل مانع از دیده شدن داخل منزل توسط اطراف می شود.

همچنین بخوانید: ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر

سقف نورگیر پاسیو و حیاط خلوت

مزایای نصب نورگیر سقفی و نورگیر حبابی

از مزایایی این نوع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاوم در برابر اشعه UV خورشید
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ضربات تا حدود 9 برابر مقاوم تر از شیشه
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • تنوع بالا در رنگ
  • نوردهی بالا تا حدود 90 درصد
  • عایق حرارت و صوت
  • زیبایی بی نظیر و ممانعت از آلودگی بصری
همچنین بخوانید!  قانون پوشاندن سقف تراس

نورگیر حبابی دو جداره بوده و عایق بسیار مناسبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. همچنین لازم به ذکر است که نورگیرها در شکل های متنوعی مانند: گنبدی، مخروطی و مربع یا مستطیل طراحی و تولید می شوند.

موارد مصرف نورگیرهای سقفی و حبابی

نورگیر پاسیو و حیاط خلوت علاوه بر این مناطق در مکان هایی که نیاز به پوشش دهی سراسری در یک مکان وسیع باشد نیز استفاده می شود. از این نورگیر می توان در پوشش سقف پاساژها، استخرها، آشپزخانه، سوله ها، پل عابر پیاده، گلخانه و… استفاده نمود. زیبایی و سهولات نصب این نورگیرها باعث استفاده از آن در بسیاری از مکان ها می شود.

برای این که نصب نورگیر پاسیو و حیاط خلوت به صورت کاملا اصولی و درست انجام شود باید از گروه های کاری با تجربه و با مهارت دراین امر استفاده نمود. همچنین انتخاب نوع نورگیر بر روی زیبایی سازه تاثیر فراوانی دارد. برای همین لازم است که ازتجربه طراحان  متخصصبرای انتخاب این نوع پوشش در ساختمان استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع نورگیرهای سقف پاسیو، نورگیر سقفی، نورگیر حبابی و نحوه نصب و اجرا توسط تیم متخصص پوشش ساز می توانید از مشاوره کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت خرید سقف متحرک برای استخر

سقف نورگیر پاسیو و حیاط خلوت
1/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام