سقف نورگیر شیشه‌ ای 8 ضلعی

سقف نورگیر شیشه‌ ای 8 ضلعی

امروزه سقف نورگیر شیشه ای بسیار رواج یافته است. چرا که نورگیرها باعث پخش نور و درخشندگی محیط شده و از تابش نور خورشید و اشعه‌های فرا بنفش جلوگیری می‌کنند. همچنین نورگیرها باعث زیباتر شدن و بیشتر شدن روشنایی در اتاق و محیط می‌‌شوند.
سقف نورگیر شیشه ای 8 ضلعی چیست؟ سقف نورگیر شیشه ای چه مزایایی دارد؟ در ادامه مطالعه خواهید کرد.

مزایای سقف نورگیر شیشه ای

نصب نورگیرهای سقفی، ضمن زیبایی مزایای دیگری نیز دارند. این مزایا اگرچه تاثیر کوچکی روی زندگی افراد می‌تواند داشته باشد، اما امروزه در سالن‌ها و تالارهای بزرگ، و جاهای مختلفی که جنبه گردشگری، تجاری، اداری و مسکونی دارند، به صورت بسیار عظیم نصب می‌شوند. یکی از سقف‌های نورگیر شیشه ای بسیار زیبا و عظیم، می‌توان نورگیر سقفی 8 ضلعی را نام برد که در ادامه به آن می‌پردازیم. مزایای مختلف نورگیر‌های سقفی عبارت‌اند از:
• کاهش هزینه‌ها
با نصب نورگیرهای شیشه ای، نیاز محیط به روشن کردن چراغ و بسیاری ابزار دیگر به حداقل می‌رسد. تخمین زده می‌شود با نصب نورگیر شیشه‌ای، هزینه‌های روشنایی و گرمایی 10% کاهش می‌یابند و همچنین در طول روز نیاز به روشن کردن چراغ به حداقل می‌رسد. برای همین برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بسیار مفید واقع می‌شوند.
• افزایش روشنایی محیط
شیشه‌های نورگیر با طراحی خاص، باعث انعکاس چند باره نور خورشید شده و نور را در محیط پخش می‌کنند. با اینکار ضمن نیاز کمتر به روشن بودن چراغ، روشنایی اتاق نیز افزایش یافته و تمام نقاط محیط را در معرض نور قرار می‌دهد.
• نور پردازی طبیعی
قطعا هیچ نوری به اندازه نور آفتاب طبیعی، زیبایی و مزیت ندارد. چرا که میکروب‌ها را در محیط از بین برده و سطح سلامتی را افزایش می‌دهد. همچنین بسیاری از تحقیقات نشان دهنده این است در محل کار نور طبیعی، کارایی کارکنان را بالا برده و کیفیت کارشان را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید!  آشنایی با سقف کاذب و انواع آن

همچنین بخوانید:سقف استخر

سقف نورگیر شیشه ای 8 ضلعی

همچنین بخوانید:سقف حیاط خلوت

سقف نورگیر شیشه ای 8 ضلعی

نورگیرهای شیشه ای 8 ضلعی، یکی از نورگیرهای سقفی بسیار زیبا و پرخرج است. به همین علت در ایران نمی‌توان تعداد زیادی نورگیر 8 ضلعی یافت. اما چند عددی که ساخته شده‌اند، زیبایی خود را به رخ کشیده و عظمتشان را ثابت کرده‌اند. شیشه‌های این نورگیر را می‌توان به چند نوع تقسیم کرد که هرکدام در کیفیت و زیبایی این سازه تاثیر گذار هستند. انواع این شیشه‌ها عبارت‌اند از:

• شیشه کم گسیل
شیشه کم گسیل به صورت دو جداره تولید شده و در جاهای مختلف نصب می‌شوند. این شیشه برای کنترل دمای داخل و خارج محیط بسیار خوب بوده و در هزینه سیستم‌های گرمایشی و سرمایی صرفه جویی می‌کند. همچنین ضمن جلوگیری از عبور اشعه‌های مضر فرابنفش، نور خورشید را تشدید کرده و نور داخل محیط را افزایش می‌دهد.
• شیشه کنترل خورشیدی
این نوع از شیشه، با ساختار خاصی تولید شده و مزیت‌هایی شبیه به شیشه کم گسیل دارد. چرا که دمای داخل و خارج محیط را کنترل کرده و از تابش اشعه‌های مضر جلوگیری می‌کند. اما برخلاف شیشه کم گسیل، از تابش بیش از حد خورشید جلوگیری کرده و نور خورشید را کاهش می‌دهد.
• شیشه خود تمیز شونده
نوع دیگر شیشه برای سقف نورگیر شیشه ای، خود تمیز شونده است. این شیشه از ورود اشعه‌های مضر جلوگیری کرده و در صورت بارش باران، کثیف نمی‌شود. البته این به معنای این نیست که نیاز به شستشو ندارد، بهتر است هر 6 ماه یک بار به شستشوی این شیشه‌ها پرداخت. این شیشه را می‌توان مقاوم سازی کرده و مقاومت آن را افزایش داد، اما ممکن است کیفیت آن پایین بیاید. بهتر است همانطور که تولید شده، مورد استفاده قرار بگیرد.

سقف نورگیر شیشه ای 8 ضلعی

نورگیر 8 ضلعی، برای چه سقف‌هایی مناسب است؟

• مکان‌هایی که تابش خورشید در آنجا وجود ندارد.
در بعضی از ساختمان‌ها، سالن‌ها و فضاهایی وجود دارد که از تابش نور خورشید بهره نبرده است. در این مکان‌ها می‌توان با نصب یک نورگیر 8 ضلعی ضمن اضافه کردن زیبایی به محیط، نور و روشنایی محیط را به اندازه چشم گیری افزایش داده، و هزینه‌های ذکر شده را کاهش داد.
• فضایی از سالن که ارتفاع زیاد و ستون‌های کمی داشته باشد.
قطعا در ساختمان‌های تجاری و اداری بزرگ، چنین فضایی می‌توان یافت. معمولا در این مدل فضاها، انتخاب اول معماران استفاه از نورگیرهای سقفی است. چرا که از نظر معماری، نورگیرهای سقفی فضا را به محیطی بسیار زیبا تبدیل می‌کنند و همچنین بهترین گزینه می‌باشند. در صورت واجد شرایط بودن ، می‌توان نورگیر سقفی 8 ضلعی در آن جا نصب کرد و فضا را به حداکثر زیبایی رساند.
آیا نصب نورگیرهای سقفی 8 ضلعی، هزینه بر است؟
بله. چرا که از لحاظ معماری فضای بسیار زیبایی به محیط می‌بخشد. همچنین نسبت به ابزار و تجهیزاتی که برای نصب آن لازم است، می‌توان گفت هزینه آن منصفانه است.

همچنین بخوانید!  ورق اکریلیک چیست چه ویژگی های دارد؟

شرکت پوشش ساز، تولید کننده انواع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی، می تواند شما را در خرید و فروش نورگیر سقفی و حبابی  یاری رساند. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام