بررسی ابعاد نورگیر سقفی

بررسی ابعاد نورگیر سقفی

در حال حاضر انواع مختلفی از نورگیرهای سقفی را در ساختمان ها مشاهده می کنید که هر کدام از ‌آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به صورت کلی استفاده از نورگیر سقفی باعث می شود تا شما بتواند از نور کافی در داخل خانه بهره مند باشید. برای آشنایی بیشتر و بهتر شما در این زمینه، ابعاد استاندارد نورگیر سقفی نیز بررسی می شود تا اطلاعات جامعی در این مورد به دست شما برسد. در این مقاله به نکات مهمی پیرامون نورگیر سقفی و نورگیر حبابی پرداخته می شود پس آن را جدی بگیرید

چرا باید از نورگیر سقفی استفاده کرد؟

استفاده از نورگیر سقفی به دلایل زیادی باید انجام گیرد. مهم ترین وظیفه نورگیر سقفی همانطور که از نام آن مشخص است، ایجاد روشنایی در محیط داخلی خانه می باشد که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه در بسیاری از شرایط نمی توان از پنچره های زیاد استفاده کرد، به کارگیری درست و اصولی نورگیر سقفی می تواند کمبود نور را به خوبی برطرف کند و مشکلات در این زمینه را به کمترین حد خود برساند.

نورگیر سقفی شامل موارد مختلفی همچون سقف پاسیو  می شود. این سازه دارای ویژگی های مثبت بسیار زیادی است و به همین علت بهتر است که آن را در ساختمان خود نصب کنید. وجود نورگیر باعث می شود که از شر باد، باران و سایر عوامل محیطی در امان باشید. البته در گذشته به دلیل شیشه ای بودن نورگیرها این قابلیت بسیار ضعیف بود ولی در حال حاضر سقف های سبک پلی کربناتی می توانند قابلیت های بیشتری را ارائه دهند. نورگیر سقفی دارای انواع مختلفی است که شما باید بر اساس شرایط، یکی از آن ها را به صورت ویژه برای خود انتخاب کنید. خوشبختانه تنوع محصولات در این بخش هر روزه در حال افزایش است و این مورد دست شما را برای خرید باز گذاشته است.

همچنین بخوانید!  مهم‌ترین نکات در طراحی پذیرایی

همچنین بخوانید: جریمه پوشاندن نورگیر

ابعاد_نورگیر_سقفی

حال که به اهمیت ویژه نورگیر سقفی پی برده اید، حتما باید برای خرید و نصب آن در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهید. نورگیر حبابی یک نوع خاص از این محصول است که به دلیل داشتن خصوصیات بی‌نظیر به صورت ویژه در ساختمان ها استفاده می شود. در صورتی که شما بتوانید از نورگیر حبابی برای ساختمان خود استفاده کنید،‌ مسلما علاوه بر زیبایی، از نور بسیار زیادی نیز برخوردار خواهید شد. همانطور که می بینید این شما هستید که باید انتخاب محصول را از بین این موارد انجام دهید پس نهایت دقت را در این مورد اعمال کنید.

ابعاد استاندارد در نورگیر

به صورت کلی در هنگام نصب نورگیر باید قوانین شهرداری به صورت دقیق رعایت شود. از همین رو بهتر است که قبل از هر گونه اقدامی از ابعاد استاندارد در این زمینه اطلاع حاصل کنید و سپس برای ساخت نورگیر سقفی دست به کار شوید. برای ساختمان هایی که زیر ۵ طبقه هستند و نهایت متراژ آن ها نیز ۲۰۰ متر است، حداکثر اندازه استاندارد برای نورگیر سقفی ۱۲ متر مربع خواهد بود. بدون شک اگر اندازه را بیشتر از این بگیرید، مصداق بارز تخلف است و از این بابت باید به شهرداری پاسخگون باشید. همچنین در این حالت عرض مورد قبول نهایت سه متر است و نمی توانید عرض را از سه متر بیشتر محاسبه کنید.

در صورتی که بخواهید نورگیر را در آشپزخانه قرار دهید، بیشترین ابعاد مجاز برای نورگیر سقفی ۶ متر مربع خواهد بود. همچنین برای عرض نیز می توانید از ۲ متر استفاده کنید. البته باید این را بدانید ک برای عرضه یک ابعاد حداقلی نیز وجود دارد. در حال حاضر عرض نورگیر باید حداقل دو متر باشد تا بتواند استانداردهای لازم در شهرداری را به دست آورد. ناگفته نماند که تمامی این معیار های گفته شده برای ساختمان های زیر پنج طبقه است. برای برج ها و سایر ساختمان ها ضوابط دیگری وجود دارد که بهتر است از آن ها هم آگاهی پیدا کنید. با توجه به فواید زیادی که در نورگیر سقفی و حبابی وجود دارد، بهتر است که هر چه سریع تر برای استفاده از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین بخوانید!  بررسی قیمت انواع نورگیر در ساختمان

سخن آخر
برای اینکه بتوانید یک نورگیر سالم و استاندارد را نصب کنید، حتما به معیارهای مهم دقت کنید تا بعدا دچار مشکلات اساسی نشوید. در این مطلب نکات مهمی درباره نورگیر و اندازه هی استاندارد آن گفته شد. به طور قطع اگر این موارد را جدی بگیرید خواهید توانست از بهترین نورگیر برخوردارد شوید. سقف حیات خلوت نیز دارای قوانین مشابهی است که باید آن ها نیز با نهایت دقت عمل محاسبه شده و بدون هیچ کم و کاستی اجرا شوند. برای نصب انواع  نورگیر با کار شناسان پوشش سازاز صفحه تماس باما با کارشناسان  پوشش ساز در ارتباط باشید.

5/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام