انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

در مورد سقف شیشه ای برای حیاط خلوت می توان گفت که در واقع پوشش نورگیر سقفی می باشد که از آن برای مکان هایی مثل حیاط خلوت و سقف پاسیو استفاده می شود. در بیشتر مواقع سقف انتخاب شده برای حیاط خلوت از جنس ورق اکریلیک پلی کربنات می باشد چون دارای دوام بسیار زیادی هستند.

سقف پاسیو یا سقف حیاط خلوت

در رابطه با پاسیو یا همان سقف حیاط خلوت می ‌توان گفت این مکان ها قسمتی از ساختمان هستند که بدون سقف یا دارای سقف بوده و می توان از آن برای رشد گل ها و گیاهان استفاده نمود.ط خل برای فضای پاسیو سقف های شفاف و بدون رنگ در نظر گرفته می شوند. همچنین می توان از سقف شیشه ای برای حیاط خلوت نیز استفاده کرد. در صورتی که در این فضاها سقف مناسبی مثل سقف شیشه ای برای حیاط خلوت قرار داده شود، این سقف پاسیو و حیاوت می تواند موجب بهره مندی بیشتر از نور زیبای خورشید شود. همچنین یکی از دیگر دلایلی که موجب می ‌شود از سقف حیاط خلوت یا پاسیو استفاده شود، تهویه مناسب هوا است.

سقف شیشه ای نشکن برای حیاط خلوت

هیچ چیزی مانند سقف شیشه ای برای ایجاد حس زیبایی برای فضای داخلی ساختمان و ورود نور به خانه و ارتباط ارگانیک با فضای بیرونی ساختمان وجود ندارد. استفاده از این شیشه ها در سراسر ساختمان می تواند نور طبیعی را در طول روز منتشر کند در نتیجه نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد. همچنین به محیط کار و فضای عمومی انرژی می بخشد و فضای بی نظیری و روشنی را ایجاد می کند.

آیا سقف شیشه ای مقاوم است؟

کارشناسان پوشش ساز  بسته به نوع ، معماری و طراحی ساختمان باید استانداردهای مربوط به نورگیر شیشه ای سقف را در نظر می گیرند. شیشه باید به اندازه ای قوی باشد تا بتواند بار ناشی از بارش برف و آب باران را تحمل کند. همچنین در برابر فشار ناشی از سرما و گرما مقاوم باشد تا نشکند به همین دلیل از شیشه سکوریت لمینت برای این کار استفاده می شود. این نوع شیشه ها در صورتی که بشکند خرد نمیشود و به قطعه قطعه شده و به دلیل چسبی که دارد نمی ریزد.

همچنین بخوانید: سقفی طلقی برای حیاط

سقف شیشه ای برای حیاط خلوت 

سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

سقف شیشه ای برای حیاط خلوت و سقف پاسیو دارای انواع مختلفی است. همچنین این سقف دارای کاربردهای زیادی می باشد و می ‌توان این سقف را در نوع سفید ساده و یا رنگی اجرا کرد. سقف شیشه ای می ‌تواند نور را به خوبی از خود عبور دهد و از استحکام و زیبایی مناسبی برخوردار می باشد. قیمت سقف شیشه ای برای حیاط خلوت بر اساس نوع آن تعیین می شود. می توان از شیشه های مختلف برای طراحی و اجرای این سقف استفاده کرد. قیمت یک متر مربع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت با در نظر گرفتن نوع شیشه و اسکلت بندی که برای اجرای آن استفاده می شود، تعیین خواهد شد. یکی از مراحل مهم برای اجرای سقف شیشه ای آب بندی آن می باشد، بنابراین هنگام اجرای این سقف لازم است که آب بندی آن در نظر گرفته شود.

همچنین بخوانید!  آشنایی با سقف کاذب و انواع آن

کاربرد سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

متریال های گوناگونی برای نورگیر سقفی به کار برده می شوند. از این سقف شیشه ای می توان برای قسمت های مختلفی مثل اماکن تجاری، ساختمان و اماکن مسکونی و یا اداری استفاده کرد که هر کدام از این مکان ها با در نظر گرفتن نوع کاربری و موقعیتی که دارند، برای اجرای سقف شیشه ای برای حیاط خلوت از نوعی سقف شیشه ‌ای برای آن استفاده می‌ شود. سقف‌های شیشه ‌ای معمولا برای پاسیو و حیاط خلوت بالکن و تراس کاربرد دارند. البته برخی از این سقف ها نیز برای دکوراسیون و زیبایی منزل و یا محیط های تجاری و تفریحی به کار برده می شوند. این سقف ها دارای مزایایی برای کاربران مانند داشتن سیستم بازشو هستند.

همچنین بخوانید: انواع نورگیر سقفی برای مدل نورگیر خانه

سقف شیشه ای برای حیاط خلوت 

پوشش پلی کربنات در ساخت سقف حیاط خلوت

نورگیر سقفی قوس دار را معمولا با پوشش پلی کربنات می سازند. در گذشته از سقف شیشه به جای پلی ‌کربنات استفاده می ‌شد. این ورق ها برای پوشش سقف سوله ها، پوشش سقف پارکینگ ها، پوشش سقف مراکز تجاری، پوشش سقف استخر و غیره به کار برده می شوند. علت استفاده از آن، سبک بودن وزن ورق پلی کربنات است. وزن آنها از ورق های شیشه ای بسیار کمتر بوده و دارای مقاومت ضربه ای بالایی هستند. ورق پلی کربنات را می توان برای پوشش دهی سقف حیاط خلوت استفاده کرد و آن را به صورت چند جداره یا دوجداره در این مکان ها به کار برد. سقف پلی کربنات برای صوت و حرارت عایق بسیار مناسبی می باشد و به طور مناسبی می توان حرارت داخل و خارج را تنظیم کرد که از جمله مزایای این سقف ها به شمار می آید.

پوشش حبابی در ساخت سقف حیاط خلوت

در ساخت سقف حیاط خلوت می توان از پوشش حبابی نیز استفاده کرد. این نورگیرها با نام کوپل معروف هستند و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند. از این نوع سقف ها در مقایسه با سقف های پلی‌ کربنات استفاده بیشتری می شود. سقف های کربنات نسبت به سقف های کوپل دارای صرفه اقتصادی بیشتری هستند. اما پوشش نورگیر حبابی از نظر زیبایی می‌ توان گفت که نسبت به سقف پلی کربنات مناسب تر هستند‌ و از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. مانند نورگیرهای پلی کربنات و این نورگیر ها نیز بدون رنگ و شفاف بوده و حباب موجود در این سقف ها از جنس ورق های اکریلیک است. همچنین در طراحی این سقف از پایه های فایبرگلاس استفاده می شود. ورقه های اکریلیک دارای ویژگی های مخصوصی هستند.

همچنین بخوانید!  جزئیات نورگیر

کارایی پوشش سقف حیاط خلوت از جنس نورگیر حبابی

از پوشش نورگیر حبابی در فضاهای مختلفی استفاده می‌شود که علاوه برکارایی بیشتر واستفاده از فضا باعث زیبایی و جذابیت مکان‌های مختلف می‌شود. پوشش سقف نورگیر حبابی را می‌توان در پوشش سقف حیاط خلوت و نورگیر پاسیو نیز مورداستفاده، طراحی و بهره‌برداری قرار داد.
استحکام و زیبایی این نورگیر در پوشش سقف حیاط خلوت باعث می‌شود که استفاده از این پوشش‌ها برای این دسته از فضاها آسان‌تر شده و باعث انعکاس نور بیشتر در محیط خانه گردد. از دیگر کاربرد های نورگیر حبابی راندمان بالای این دسته از پوشش‌های نورگیر حبابی درمکان هایی مانند سقف حیاط خلوت و پاسیوبسیار مناسب و ایده آل دانست .

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: اجرای سقف حیاط خلوت در تهران

سقف شیشه ای برای حیاط خلوت 

سوالات متداول انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

فضای پاسیو سقف های شفاف و بدون رنگ در نظر گرفته می شوند. همچنین می توان از سقف شیشه ای برای حیاط خلوت نیز استفاده کرد. در صورتی که در این فضاها سقف مناسبی مثل سقف شیشه ای برای حیاط خلوت قرار داده شود
متریال های گوناگونی برای نورگیر سقفی به کار برده می شوند. از این سقف شیشه ای می توان برای قسمت های مختلفی مثل اماکن تجاری، ساختمان و اماکن مسکونی و یا اداری استفاده کرد که هر کدام از این مکان ها با در نظر گرفتن نوع کاربری و موقعیتی که دارند، برای اجرای سقف شیشه ای برای حیاط خلوت از نوعی سقف شیشه ‌ای برای آن استفاده می‌ شود
شیشه باید به اندازه ای قوی باشد تا بتواند بار ناشی از بارش برف و آب باران را تحمل کند. همچنین در برابر فشار ناشی از سرما و گرما مقاوم باشد تا نشکند به همین دلیل از شیشه سکوریت لمینت برای این کار استفاده می شود
3/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام