انواع روش های آهنگری

انواع روش های آهنگری

امروزه شاهد رخ داد پیشرفت‌های زیادی در صنعت آهنگری هستیم که باعث شده است علاوه بر محبوبیت فراتر این صنعت، روش‌های نوین و کاربردی جدید معرفی و استفاده شوند. آهنگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با وجود این صنعت، بسیار از مشکلات در ساخت و ساز حل شده‌اند. حال ممکن است که شما نیز به صنعت آهنگری علاقه داشته باشید و در اصل به دنبال اطلاعات تکمیلی در این رابطه باشید.

یکی از سوالاتی که اغلب، عموم مردم از آن اطلاع ندارند و به دنبال پاسخ آن هستند این مورد است که انواع روش‌های آهنگری کدامند و چه فواید و ویژگی‌هایی دارند.

اهنگری دارای تنوع بسیاری است که علت آن نیز بخاطر کاربری وسیع آن است، بدین شکل که استفاده از آن به یک صنعت محدود نیست و به همین علت شاهد وجود روش‌های پیاده‌سازی و اجرایی زیادی هستیم. حال اگر به داشتن اطلاعات در رابطه با این موضع علاقه‌مند هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر روش‌های مختلف آهنگری بپردازیم.

همچنین بخوانید: تاریخچه آهنگری در ایران

انواع روش های آهنگری

روش‌های آهنگری بر اساس دما

روش‌های آهنگری بر اساس معیار‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند که هر کدام با داشتن استاندارد‌های متفاوت، روند کاری و کیفیت متفاوتی نیز خواهند داشت. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر روش‌های آهنگری بر اساس دما بپردازیم:

آهنگری سرد:

اولین روش را می‌توان آهنگری سرد دانست، در این نوع از آهنگری شاهد این هستیم که روند کار بیشتر مواقع در دمای محیط و در چند مرحله‌ی مجزا انجام می‌شود. همچنین قابل توجه است که دمای این فرآیند انجام شده، به حدی پایین است که فلز اكسيد نمی‌شود و همچنین بدنه‌ی سختی ایجاد شود. به همین علت است که در این روش شاهد وجود دقت بسیار بیشتری هستیم که باعث می‌شود به نسبت دیگر روش‌های آهنگری بسیار مناسب باشد. همچنین روند این روش برای فلزات نرم مانند قلع، سرب و آلومينيم قابل اجرا است.

همچنین بخوانید!  بهترین تولید کننده نورگیر حبابی

آهنگری گرم:

دیگر روش را می‌توان آهنگری گرم دانست، همانطور که از نام این روش مشخص است؛ شاهد بکارگیری يک فرایند تعديل يافته از آهنگری سرد و داغ هستیم که قطعه کار تا دمایی زیر دمای تبلور مجدد حرارت می‌بیند. اگر که به دنبال خرید نورگیری سقفی و نورگیر حبابی هستید بهتر است به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.
آهنگری از نظر دقت ابعادی

آهنگری دقیق:

نوع دیگر آهنگری را می‌توان آهنگری دقیق دانست. همانطور که از نام این روش از آهنگری مشخص است، در روند توسعه و ساخت وسیله‌ای با استفاده از این نوع آهنگری شاهد این هستیم که دقت زیادی به کار می‌رود و در اصل هدف نهایی این روش تولید قطعه‌ای است که شکل آن بسیار نزدیک به شکل نهایی مورد نظر باشد. همچنین ممکن است از این روش برای این استفاده شود که قطعه خروجی دقیقا شکل نهایی را داشته باشد. پس می‌توان اینگونه گفت که به همین دلیل بعد از ساخته شدن قطعه، نیازی به ماشین کاری نخواهد بود یا حداقل ماشین کاری آن بسیار کم است.

برای خرید سقف حیاط خلوت و اطلاع بیشتر در رابطه با سقف پاسیو می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. همچنین قابل توجه است که در روند و روش آهنگری دقیق، ابعاد قطعاتی که نیازمند ساخت هستند، باید به صورت دقیق و میلی‌متری تعیین شود چرا که در روند ساخت شاهد بکارگیری دقت بسیار بالایی هستیم و ساخت چنین محصولاتی نیازمند داشتن کوچک‌ترین اطلاعات است. با این روش دیگر متریال اضافی استفاده نخواهد شد و همچنین قطعه باید در دقيق ترین و مناسب ترین موقعیت قرار بگیرد.

همچنین بخوانید!  قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات

آهنگری معمولی:

آخرین نوع از آهنگری را می‌توان آهنگری معمولی دانست که با توجه به نام آن مشخص است که در اصل چه کاربردی دارد. در این نوع از آهنگری شاهد این هستیم که نوع فرآيندها و متریال آهنگری بين قالب‌ها شكل می‌گیرد تا متخصص و آهنگر بتواند قطعه مورد نظر را توسعه دهد. همچنین قابل توجه است که در این حالت یک سری مواد اضافی مانند فلاش یا پلیسه، به صورت زائده‌های نازكی بين دو نيمه قالب قرار می‌گیرند. در انتهای کار آهنگری این مواد توسط یک قالب دیگر برش داده شده و جدا می‌شوند.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با انواع روش‌های آهنگری بدست بیاورید. همانطور که گفتیم روش‌های آهنگری دارای تنوع بسیار هستند چرا که هر روش با داشتن کاربرد بخصوص خود، ویژگی و مزیت‌های متفاوتی نیز دارد و این مورد باعث می‌شود که مشتری و مخاطب آن نیز متغییر باشد. همچنین اگر که به فکر خرید انواع نورگیر سقفی، نورگیری حبابی یه تهیه‌ی سقف پاسیو هستید  می توانید با کارشناسان  ما  از صفحه تماس باما  در ارتباط باشید

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام