پوشش انواع VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی

پوشش انواع VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی در طراحی خانه از شیوه‌های نوین و ایده‌های متنوعی استفاده می‌کنند تا خانه‌هایی زیبا و جذابی را برای شما به ارمغان بیاورند. یکی از این طراحی‌ها که در اکثر خانه‌های مدرن استفاده می‌شود، پوشش انواع وید (VOID) با نورگیرهای قوسی، گنبدی و هرمی می‌باشد. استفاده از این نورگیرها برای پوشش ویدها (VOID) در کنار انجام تزئیناتی خاص، می‌تواند از یک فضای خالی و بی‌روح، مکانی دلباز بسازد. اگر قصد استفاده از نورگیر برای پوشش وید (VOID) ساختمان خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را دنبال کنید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با تعریف وید آشنا کنیم و در مورد پوشش انواع وید با نورگیرهای قوسی، گنبدی و هرمی بحث کنیم.

وید (VOID) چیست؟

فضای وید (VOID) در واقع فضایی با وسعت زیاد و ارتفاع بالا است که بین طبقات ساختمان قرار می‌گیرد که ممکن است بین دو طبقه از ساختمان باشد یا یک طبقه را با بام خانه متصل کند. استفاده از نورگیرها در فضای ویدها (VOID) این امکان را می‌دهند تا فضای بین طبقات، به فضایی پرنور و جذاب تبدیل شود. علاوه‌بر خانه‌ها از این نورگیرها می‌توان در فضای وید مناطق تجاری نیز بهره برد. به‌طوری که امروزه در مجتمع‌های تجاری برای جلوگیری از اتلاف انرژی در وسط پاساژها از ویدها استفاده می‌کنند تا از نور طبیعی استفاده شود. برای اجرای وید از نورگیرهایی همچون قوسی، گنبدی، هرمی وغیره استفاده می‌شود. که در ادامه مطلب به هر کدام می‌پردازیم.

همچنین بخوانید!  انواع روش های آهنگری

همچنین بخوانید:سقف نورگیر احیا کننده معماری آتریوم

پوشش انواع VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی

پوشش انواع VOID با نورگیر سقفی قوسی

یک ساختمان نور طبیعی خود را معمولا از پنجره، بالکن و پاسیو دریافت می‌کند. با توجه به اینکه در طول روز زاویه تابش خورشید متغیر است، در نتیجه نمی‌توانیم نور طبیعی خانه را در همه ساعات تامین کنیم. به همین دلیل از انواع نورگیرها برای تامین این نور استفاده می‌کنیم. یکی از این نورگیرها، نورگیر قوسی می‌‎باشد. همان‌طور که از اسم نورگیر سقفی قوسی پیداست، سازه فلزی آن به صورت قوسی یا شیب‌دار است و پوشش روی آن از ورق پلی کربنات تخت و چند جداره می‌باشد. از نورگیر قوسی می‌توان در انواع وید (VOID)، سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو استفاده کرد. علاوه‌‌بر این در مناطق تجاری هم از نورگیر قوسی استفاده می‌شود.

نورگیر سقفی با داشتن ورق‌های پلی کربنات در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و درصورتی که در پوشش پشت بام خانه استفاده شود، می‌تواند در مواقع بارندگی عایق 100 درصدی را برای شما فراهم کند. اگر بخواهیم نورگیری سقف‌ قوسی پلی کربنات را با سایر نورگیرها مقایسه کنیم، خواهیم دید که نورگیری سقف قوسی، بیشتر از سایرین این امکان را فراهم می‌کند.

پوشش انواع VOID با نورگیر گنبدی

برای پوشش انواع وید (VOID) علاوه‌بر نورگیر قوسی، می‌توان از نورگیر گنبدی نیز استفاده کرد. این نورگیرها به دلیل شکل خاصی که دارند در زیبایی و جذابیت ساختمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. نورگیر گنبدی به‌علت اینکه دارای سقفی مرتفع است، قابلیت نورگیری خوبی داشته و نورگیر سقفی مناسبی برای ویدها محسوب می‌شوند.

پوشش انواع VOID با نورگیر هرمی

استفاده از نورگیر هرمی متناسب با طراحی و وسعت وید (VOID)، می‌تواند علاوه‌بر تامین نور مورد نیاز، زیبایی خاصی را برای مکان موردنظر شما به ارمغان آورد. نورگیر هرمی در انواع وید ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود. نورگیر هرمی شیشه‌ای به صورت سه لایه بوده و جنس این نورگیر از شیشه‌های درجه یک می‎باشد. در برخی مواقع نیز به درخواست مشتری می‌تواند از جنس شیشه‌های دوجداره نیز باشد. این نورگیر با توجه به اینکه فضای زیادی از ساختمان را اشغال می‌کند، می‌تواند نور موردنیاز را برای ویدهای بین طبقات فراهم کند. نورگیر هرمی با توجه به اینکه از هر چهار جهت دارای شیب می‌باشد، می‌تواند پایداری بیشتری را نسبت به سایر نورگیرها تامین کند.

همچنین بخوانید!  ایده های نوین برای طراحی نورگیر سقفی

پوشش انواع وید (VOID) با نوگیرهای قوسی، گنبدی، هرمی و بهره‌وری در انرژی

نورگیر حبابی در فضای خالی خانه به‌خصوص در ویدها می‌تواند تاثیر به‌سزایی در مصرف انرژی و تامین نور داشته باشد. استفاده از این محصولات برای پوشش سقف حیاط خلوت می‌تواند نور را تا سه برابر بیشتر تامین کند که این یک ویژگی فوق العاده محسوب می‌شود و تاثیر چند برابری در کاهش مصرف انرژی دارد. درحالی‌که پنجره‌های ساختمان 30 درصد از انرژی سرمایشی و گرمایشی ساختمان را هدر می‌دهد.

همچنین بخوانید:پوشش نورگیر پاساژ و مراکز تجاری

پوشش انواع VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی

استفاده از حداقل فضا برای حصول بهترین نتیجه‌ها

بهره‌گیری از نور طبیعی در معماری سنتی و مدرن، در کل جهان همواره به‌عنوان یک عامل حیاتی در طراحی مدنظر قرار داده می‌شود. شما برای تامین نور طبیعی و پوشش وید ساختمان خود می‌توانید از نورگیرهای قوسی، گنبدی و هرمی استفاده کنید که در این مقاله به طور کامل درباره آن‌ها بحث کردیم. چنانچه قصت اجرای نورگیر VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی داشتید می توانید از صفحه تماس باما با کارشناسان پوشش ساز درتماس باشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام