قانون استفاده از پاسیو در آپارتمان

قانون استفاده از پاسیو در آپارتمان

با توجه به اینکه امروزه شاهد تغییر دکوراسیون کلی و طراحی خانه‌ها هستیم استفاده از نورگیر و پاسیو هر روزه بیشتر می‌شود، به همین علت بهتر است که شما با آن آشنایی هر چند جزئی داشته باشید، چرا که اگر در آینده بخواهید برای خانه‌ی خود این امکان را در نظر بگیرید؛ بتوانید از بین انواع مختلف آن‌ها انتخاب کنید. همچنین بهتر است که قوانین شهرداری و استفاده از پاسیو در آپارتمان را به خوبی بدانید تا موقع ایجاد مشکل، دردسری برای شما پیش نیاید. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با موارد گفته شده به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم. همچنین اگر که به خرید انواع نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، خرید و نصب سقف حیات خلوت و سقف پاسیو علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما و ارتباط با پشتیبانی، اقدام به خرید انواع مدل‌های آن را به بهترین قیمت ممکن و کیفیتی مناسب =کنید.

قانون نورگیر در آپارتمان

اجرای  انواع نورگیر در آپارتمان  به متراژ آن بستگی دارد اگر آپارتمان شما  زیر 100 متر مربع باشد  طبق ضوابط شهرداری  اجازه دارید  دویا سه متر نورگیر  را تعبیه کنید اگر  بیش از 100 متر فضا داشتید می توانید یک نورگیر 3در 3 در ساختمان خود طراحی و اجرا کنید.

سقف پاسیو چیست؟

در آغاز بهتر است که مفهوم و معنی کلمه‌ی پاسیو را بدانید. کلمه‌ی پاسیو در اصل بر مبنای یک فضای نورگیر می‌باشد که استفاده‌ی اصلی آن برای مکان‌های داخلی است تا بتوان نور این نوع از محیط‌ها را افزایش داد. یکی دیگر از کاربرد‌های پاسیو آپارتمانی است که از آن برای زیباسازی خانه است که این کار با قرار دادن پاسیو در مکان‌های خاص خانه انجام می‌شود. به همین علت شاهد این هستیم که پاسیو تبدیل بخش جدانشدنی‌ای از طراحی و نقشه خانه‌های مدرن شده است.

فواید استفاده از پاسیو چیست؟

استفاده از پاسیو مزایای و فواید بسیار زیادی دارد که در این بخش به ذکر چند تعداد از مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

همچنین بخوانید!  سقف نورگیر احیا کننده معماری آتریوم

کمک کردن به بهتر شدن و تهویه‌ی هوا

همه‌ی ما در پایان یک روز کاری و پس از تلاش فراوان به خانه‌ی خود برمی‌گردیم تا بتوانیم چند ساعتی را استراحت کنیم، خانه‌ای که دارای سقف پاسیو باشد می‌توانید هوای خانه‌ی شما را به مانند پارکی پر از گل و درخت تبدیل کند و در اصل هوای خنک طبیعی را به شما تقدیم کنید. می‌توانید بدون اینکه آفتاب چشمان شما را اذیت کنید از هوای عالی لذت ببرید و همچنین نیاز شما برای انواع مختلف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مرتفع می‌شود چرا که هر وقت نیازمند تغییر تهویه‌ی هوا بودید می‌توانید از پاسیو استفاده کنید.

نورگیری بسیار زیبا و بهینه

اصلی ترین و مهمترین فایده یا مزیت پاسیو نورگیری یا انتشار نور به تاریک ترین مکان‌های خانه‌ی شما می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید به راحتی در خانه‌ی خود زندگی کنید و بدون مصرف انرژی اضافه از هوای داخلی لذت ببرید به داشتن نور طبیعی احتیاج دارید. همچنین قابل توجه است که تابش نور طبیعی در خانه به احساس سرزندگی و طراوت در شما کمک می‌کند.

دیگر مزیت استفاده از پاسیو چه به شکلی سقفی یا انواع دیگر آن این است که در خانه‌هایی که دارای حیاط یا چند طبقه هستند می‌توان از آن استفاده‌های زیادی داشت. می‌توانید در هوای طبیعی باربیکیو بزنید یا با استفاده از این سقف پاسیو شرایط آب و هوایی مختلفی را هنگام اوقات فراغت خود تجربه کنید. همچنین اگر که به خرید انواع نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، خرید و نصب سقف حیات خلوت و سقف پاسیو علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما و ارتباط با پشتیبانی، اقدام به خرید انواع مدل‌های آن را به بهترین قیمت ممکن و کیفیتی مناسب کنید. نگران نباشید، تیم مجرب ما کیفیت کار را تضمین می‌کند.

همچنین بخوانید: ورق پلی کربنات

قانون استفاده از پاسیو در آپارتمان

همچنین بخوانید: سقف پارکینگ

شما باید در هنگام خرید پاسیو قوانین بخصوصی را رعایت کنید تا در آپارتمان خود به مشکل برنخورید، به همین علت در بخش زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  •  تمامی پاسیو ها در بخش کفی باید دارای شیب‌بندی مناسب و سیستم دفع آب‌های سطحی باشـند.
  •  اگر دو واحد مجزا از یک حیاط داخلی نور و تهویه بگیرند، فاصله دیوارهای پنجره‌ مقابل آن‌ها از یکدیگر نباید کمتر از ۶ متر باشد.
  •  در مواردی که آشپزخانه و اتاق دو واحد مسکونی مستقل یا آشپزخانه آن‌ها از یک حیاط خلوت نور بگیرند، فاصله پنجره‌های مقابل آن‌ها نبایستی کمتر از ۴ متر باشد
  •  در ساختمان‌های جنوبی باید طبقات به حیاط اصلی دسترسی داشته باشند و کلیه سطوح و دیوارهای جانبی حیاط نماسازی شوند.
  •  اگر حیاط محصور با مصالح شفاف مسقف شود، پیش‌بینی بازشوهای مناسب و کافی جهت تهویه طبیعی آن الزامی است.
  • حیاط محصور و گودال باغچه برای تأمین نور و تهویه باید حداقل ۹ مترمربع مسـاحت و ۳ متر عرض داشته و نباید دارای سقف باشد.
  •  نصب حیاط خلوتی که در سـاختمان جنوبی است باید با دیوار و نرده یا حصار فضای سـبز از معبر عموم جدا شود.
همچنین بخوانید!  سقف کاذب پارکینگ حیاط

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم مطالب و اطلاعاتی که برایتان شرح دادیم مفید بوده باشد. همچنین اگر که به خرید انواع نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، خرید و نصب سقف حیات خلوت و سقف پاسیو علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به  وبسایت و صفحه تماس با ما و ارتباط با پشتیبانی، اقدام به خرید انواع مدل‌های آن را به بهترین قیمت ممکن و کیفیتی مناسب کنید.

سوالات متداول قانون استفاده از پاسیو در آپارتمان

اجرای  انواع نورگیر در آپارتمان  به متراژ آن بستگی دارد اگر آپارتمان شما  زیر 100 متر مربع باشد  طبق ضوابط شهرداری  اجازه دارید  دویا سه متر نورگیر  را تعبیه کنید اگر  بیش از 100 متر فضا داشتید می توانید یک نورگیر 3در 3 در ساختمان خود طراحی و اجرا کنید.
استفاده از پاسیو مزایای و فواید بسیار زیادی دارد که در این بخش به ذکر چند تعداد از مهمترین آن‌ها می‌پردازیم: کمک کردن به بهتر شدن و تهویه‌ی هوا نورگیری بسیار زیبا و بهینه

5/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام