سقف ریلی استخر

سقف ریلی استخر

برای پوشش سقف استخر از ورود سرما، گرما و شرایط جوی از سقف ریلی استفاده می‌کنند که سازه‌های آن از جنس آهن است و از پوشش نورگیر حبابی استفاده می‌شود. سقف ریلی به گونه‌ای است که قابل جابجایی است و از کوچک تا بزرگ باز و بسته می‌شود. این سقف استخر دارای آبندی کامل است و به صورت تونلی ساخته می‌شود که سقف وقتی باز و بسته می‌شود در هم قرار می‌گیرد و برای ورود نور دارای ورق‌های رنگی متعددی است همچنین این سقف ریلی از ورق‌های پلی کربنات ساخته شده است که انعطاف پذیری بالایی دارد.

 

خصوصیات انواع نورگیر

امروزه برای محافظت، ایمنی و همچنبن برای زیبایی از انواع نورگیر استفاده می‌کنند که هر کدام دارای خصوصیاتی است و برای مکان‌های مختلفی مورد بهره ‌برداری قرار می‌گیرد. نورگیر به دو صورت متحرک و ثابت است و بخاطر پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از آن ارائه داده می‌شود.

  • نورگیر سقفی که به نام پنجره سقفی نیز شهرت دارد برای تحقق نور بیشتر در مکان‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این نورگیر بیشتر برای مکان‌های اداری، اماکن مذهبی، مکان‌ های مسکونی و مساجد استفاده می‌شود.
  • نورگیر حبابی نمونه‌ای دیگری است که طول عمر بالایی دارد و در هر مکان می‌توانید از آن استفاده کنید این نورگیر برای استخر کارایی زیادی دارد. این نورگیر علاوه بر کارکرد مناسب زیبایی خاصی به فضا می‌دهد.
  • نورگیر سقف هرمی مطابق سلیقه افراد زیادی است و بیشتر کاربرد آن برای سقف پاسیو است این نورگیر برخلاف نورگیر مسطح به گونه ای است که آب باران بر روی آن تجمع نمی‌کند.
  • نورگیر قوسی عموما برای فضا‌هایی همچون سقف حیاط خلوت سقف پاسیو و فروشگاه‌ها به کار برده می‌شود و چون به صورت ریلی است می‌توانید به راحتی آن را باز و یا بسته کنید و خودرو خود را از گرما و سرما حفظ کنید.
همچنین بخوانید!  انواع نورگیر حبابی یا نورگیر (کوپل)

 

همچنین بخوانید: نورگیر سقفی

سقف ریلی استخر

همچنین بخوانید: سقف استخر

۵ مزیت سقف ریلی و با نورگیر

همانطور که می‌دانید نورگیر انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی و مزایای زیادی دارند. بخاطر تکنولوژی و پیشرفت علم و دانش، وسایل زیادی برای راحتی و آسایش به وجود آمده است . سقف ریلی و نورگیر نمونه ای از این سازه ‌ها است که برای معماری و ساختمان‌سازی به کار برده می‌شود. ۵ مزیت سقف ریلی و نورگیر شامل:

  • 1. یکی از مهمترین مزیتی که این نورگیر دارد روشنایی بسیار زیاد و دلپذیری است که به طور طبیعی مکان مورد نظر را روشن می‌کند.
  • 2. با این سقف ریلی به راحتی می‌توانید تهویه هوا را انجام دهید و هوای مورد نظر تمیز و پاکیزه کنید. همچنین این نورگیر تنوع زیادی دارد.
  • 3. این سقف ریلی برای محیطی استفاده می‌شود که گیاهان زیادی در آنجا وجود دارد با حرکت این سقف و یا نورگیر نور کافی به گیاهان داده می‌شود همچنین رشد خوبی خواهند داشت.
  • 4. از مزیت خوبی که این سقف دارد این است که موجب کاهش رطوبت محیط نیز می‌شود و دمای محیط را بسیار پایین می آورد.
  • 5. با توجه به این مزیت‌هایی که بیان کردیم یکی از بارز‌ترین مزیت آن چشم انداز زیبایی است که این سقف به ساختمان می ‌بخشد.

 

تفاوت سقف ریلی با سقف کاذب در چیست؟

در سال‌های اخیر استفاده از سقف‌های متفاوت برای زیبایی، تنوع و همچنین کارایی بیشتر بسیار رونق یافته است و متخصصان و طراحان ساختمان سازی از این سازه‌ها استفاده زیادی می‌کنند. با ورود سقف کاذب توجه همگان به آن بسیار زیاد شد چون علاوه بر هزینه کم و سرعت در کار طرفداران زیادی را به خود جلب نمود. ولی امروزه با ورود سقف ریلی به عرصه معماری سقف کاذب طرفداران خود را کاملا از دست داد چون سقف ریلی تفاوت زیادی با سقف کاذب دارد. یکی از این تفاوت بارز متحرک بودن سقف ریلی است.

همچنین بخوانید!  ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر به داخل منزل

این سقف را می‌توانید برای هر مکانی با مدل‌ها و جنس‌های مختلفی استفاده کنید. همچنین چون از طرح‌های زیبایی برخوردار است می‌توانید برای دریافت روشنایی و کاهش و افزایش دما از این سقف استفاده کنید در حالی که سقف کاذب برای روشنایی به تجهیزات روشنایی نیاز دارد. همچنین این سقف چون متحرک است موجب تهویه هوا نیز می‌شود. گل و گیاهان زیادی را می‌توانید پرورش دهید و از زیبایی آن بهره‌مند گردید. از تفاوت فاحشی که سقف کاذب با سقف ریلی دارد راحتی و زیبایی نیز می‌باشد سقف ریلی باعث روشنایی محیط می‌شود و نور را به هر مکان که بخواهید می‌توانید برسانید. سقف ریلی در رنگ‌های زیبایی است که مطابق سلایق هر فردی است.

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با  کارشناسان مجرب  مجموعه پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره واتس اپ ۰۹۱۲۳۳۸۹۲۶۲ ارتباط حاصل فرمایید.

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام