سقف شیشه‌ای حیاط خلوت

سقف شیشه‌ای حیاط خلوت

شاید حیاط خلوت‌هایی را مشاهده کرده باشید که از نورگیر سقفی و حبابی در سقف آن استفاده شده است. این نورگیرها به دلیل مزایا و زیبایی‌هایی که به همراه دارند، در حال حاضر توانسته‌اند بازار داغی برای خود ایجاد کنند. به طوری امروزه که سقف حیاط خلوت بسیاری از خانه‌ها به صورت شیشه‌ای بوده و از مزایای آن بهره می‌برند.
افرادی می‌خواهند برای سقف پاسیو و حیاط خلوت خود شیشه‌های نورگیر نصب کنند، باید از نکاتی راجع به شیشه و سقف حیاط خلوت اطلاع داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است پس از نصب شیشه، به مشکلاتی بخورند که شاید داشتن آگاهی از آن می‌توانست از وقوع آن جلوگیری کند. در ادمه به توضیحاتی برای آگاه سازی این افراد می‌پردازیم.

پاسیو یا حیاط خلوت

در برخی از ساختمان‌‌ها، فضایی بدون سقف ساخته می‌شود که به نور خورشید و هوای آزاد دسترسی دارد. عموما افراد از این فضاها که حیاط خلوت یا پاسیو (Patio) نامیده می‌شوند، برای کاشتن گل و گیاه استفاده می‌کنند. چرا که نمی‌توان از آن به عنوان یک حیاط معمولی استفاده کرد. البته کاشتن گل و گیاه به معنای عدم استفاده افراد از آن نیست، بلکه فضای پاسیو را برای هر کاری زیباتر می‌سازد.
عموما بهترین کار برای زیبا سازی و بهتر کردن فضای پاسیو، نصب شیشه‌های نورگیر می‌باشد. چرا که نورگیرها با مزایای بی نظیری که دارند، می‌توانند سقف حیاط خلوت را به بهترین شکل خود در بیاورند. نصب نورگیر سقفی در پاسیو می‌تواند آن را به زیباترین و بهترین فضای خانه تبدیل کند.

همچنین بخوانید: قیمت سقف پاسیو حبابی

سقف شیشه‌ای حیاط خلوت

همچنین بخوانید: سقف حیاط خلوت برقی

استفاده از نورگیر سقفی با ورقه پلی کربتنات در سقف حیاط خلوت

در حال حاضر نورگیر سقفی بسیار محبوب بوده و به خوبی خود را به مورد علاقه افراد تبدیل کرده است. به طوری که افراد علاقه‌مند به دنبال فضایی مناسب برای آن هستند که سریع نورگیر سقفی را در آن جا نصب کنند. نورگیر سقفی با ورقه پلی کربنات می‌تواند یک انتخاب عالی برای سقف حیاط خلوت باشد.
پلی کربنات دارای خاصیت عایق سازی بالایی است که باعث می‌شود به خوبی در مقابل حرارت و صدای بیرون محیط مقاوم باشد. از این نورگیرها می‌توان به عنوان سقف دو یا چند جداره استفاده کرد و به همین دلیل، مقاومت بالایی در مقابل فشار و ضربه دارد. همچنین نورگیر سقفی با ورقه پلی کربنات، شفافیت خوبی نیز دارد که سبب باقی ماندن منظره آسمانی پس از نصب آن می‌شود.

همچنین بخوانید!  ورقه های پلی کربنات چند جداره در ساخت نورگیر سقفی

استفاده از نورگیر حبابی در سقف حیاط خلوت

نورگیر حبابی از دیگر سقف‌های کاذب بی نظیر برای پاسیو است. همانطور که می‌توان از نام نورگیر حبابی متوجه شد، این نوع سقف کاذب به صورت حبابی بوده و شباهت زیادی به نورگیر گنبدی دارد. امروزه با وجود قیمت نسبتا بالایی که برای نورگیرهای حبابی در نظر گرفته می‌شود، محبوبیت خاصی داشته و افراد همواره از این نورگیر استقبال می‌کنند.
نورگیر حبابی برتری که نسبت به نورگیر با ورقه پلی کربنات دارد، زیبایی بیشتر آن است؛ البته نسبت به ورقه پلی کربنات قیمت بالاتری نیز دارد. نورگیرهای حبابی از ورقه اکریلیک و فایبرگلاس درست شده که توانسته به خوبی آن را به عنوان یک انتخاب خوب برای سقف حیاط خلوت تبدیل کند. همچنین نورگیرهای حبابی دارای دو دسته بازشو و ثابت هستند که می‌توان از نام آن‌ها، تفاوت‌شان را تشخیص داد.

سقف شیشه‌ای حیاط خلوت

مزایای کلی نصب نورگیر در سقف پاسیو

• افزایش تابش نور به داخل حیاط خلوت

نورگیرها با لایه‌های مختلفی در ساختار خود دارند، نور تابیده شده را چندین بار منعکس می‌کنند. منعکس شدن چندین باره نور باعث افزایش شدت نور و پخش آن می‌شود. یعنی ضمن جلوگیری از تابش شدید نور به صورت مستقیم به داخل محیط، درخشندگی محیط را نیز افزایش می‌دهد.

• زیبایی کم نظیر فضای پاسیو

نورگیرهای سقفی، جلوه زیبای خاصی از لحاظ معماری به فضا می‌بخشند، به طوری که حیاط خلوت به زیباترین محیط خانه تبدیل می‌شود. چرا که استفاده از نورگیر قرن‌ها است که در تاریخ ایران رواج دارد و سال به سال تکنولوژی آن پیشرفت کرده است؛ تا اینجا که می‌توان با استفاده از یک شیشه، بسیاری از مشکلات محیط را رفع نمود.

همچنین بخوانید!  ایده برای سقف حیاط خلوت

• صرفه جویی در انرژی مصرفی پاسیو

با افزایش تابش نور به داخل حیاط خلوت، نیاز به استفاده از چراغ‌ها و ابزار نورپردازی کاهش می‌یابد. طبق تحقیقات، با نصب نورگیری در یک محیط، در 10% از انرژی مصرفی محیط صرفه جویی می‌شود که طی گذشت زمان می‌توان عدد چشم‌گیری باشد.

قیمت پوشش سقف حیاط خلوت

قیمت سقف حیاط خلوت به عامل مختلفی و متعددی بستگی دارد.
اغلب برای طبقات همکف ساختمان ها و فضای پاسیو از پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می کنند. همچنین در فروشگاه های بزرگ از ورق های پلی کربنات به جای شیشه استفاده می کنند. زیرا مقاومت ضربه ای ورق های پلی کربنات حدود 250 برابر شیشه و مانند شیشه از شفافیت بالایی برخوردار است.
قیمت نهایی سقف حیاط خلوت بستگی به این دارد که شما از پروژه چه میخواهید.
قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات بر اساس فاکتور های مهمی تعیین می شود که در اینجا به چند مورد آن می پردازیم:

  • • میزان فضا سقف حیاط خلوت
  • • نوع پوشش سقف حیاط خلوت
  • • نحوه طراحی سقف حیاط خلوت
  • • نحوه پرداخت سقف حیاط خلوت
  • • گارانتی مرسوله و…

برای نصب در سقف حیاط خلوت، نورگیر حبابی بهتر است یا ورق پلی کربنات؟

قطعا برای هر فردی با شرایط‌ مختلف می‌تواند یکی از آن‌ها صلاح باشد. نورگیرهای حبابی قیمت بالاتری نسبت به ورقه پلی کربنات دارند؛ اما در عین حال از مزایای بیشتری نیز برخوردار است که باعث شده از محبوب‌ترین سقف‌های کاذب برای پاسیو باشد. جهت اجرای سقف شیشه‌ای حیاط خلوت واستعلام قیمت انواع نورگیر  می توانید از صفحه تماس باما با کارشناسان پوشش ساز در ارتباط باشید.


					
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام