انواع سقف پاسیو

انواع سقف پاسیو

سقف پاسیو یا نورگیر سقفی بخشی از ساختمان است که تنها به جهت نورگیری در تمام روز در ساختمان به کار برده می‌شود. استفاده از این سقف تنها برای حیات خلوت و یا ساختمان‌های ویلایی ممکن می‌باشد. سقف‌های پاسیو با توجه به ابعاد و نوع و جنس به کار رفته در ساخت آن قیمت‌های متفاوتی دارد. سقف پاسیو و یا نورگیر سقفی دارای انواع مختلفی است که می‌توان از انواع آن به نوع پلی کربناتی، نورگیر حبابی و … اشاره کرد که این دو مورد نام برده از پرطرفدارترین انواع آن می‌باشند. برای تهیه سقف پاسیو ارزان قیمت و متناسب با سلیقه و خواست خود می‌توانید از وب سایت ما دیدن و برای خرید تصمیم بگیرید.

سقف پاسیو

پاسیو بخشی از فضای داخلی خانه است که توسط معماران و تیم سازنده ساختمان به منظور‌های مختلفی از جمله نورگیری لازم، تهویه هوا، زیبایی و … به طراحی ساختمان اضافه می‌شود. کار اصلی پاسیو جذب نور اضافی به بخش‌های داخلی ساختمان است. در معماری قدیم این بخش نورگیر داخلی تنها در سقف منازل دیده می‌شده است اما امروزه در برخی دیوارهای ساختمان نیز از شیشه و یا مصالح دیگر با کارایی مشابه، یعنی نورگیری استفاده می‌شود. همچنین در گذشته تنها از شیشه برای سقف پاسیو استفاده می‌شده است اما امروزه مصالحی با موادی مانند پلی‌کربنات شفاف ، فایبر گلس و پوشش نورگیر حبابی با خواص ، کیفیت و مزایای خاص خود این سقف‌ها را می‌سازند. ضرورت استفاده از سقف در پاسیو حفاظت وسایل منزل در مقابل آفتاب و باد و باران و ایجاد هوای مطبوع و استفاده چهارفصل از پاسیو می‌باشد.

انواع سقف پاسیو

ویژگی‌های ضروری در طراحی سقف ‌های نورگیر

سقف پاسیو در حالت کلی دارای ویژگی‌ها و استانداردهای خاص خود در طراحی می‌باشد. از مهمترین ویژگی‌های مورد نظر در انتخاب و اجرای سقف در پاسیو مقاومت بالای آن در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد. مصالح به کار رفته در سقف پاسیو باید به گونه‌ای باشد که مانع از عبور اشعه‌های مضر نور خورشید باشد و در عین حال نور کافی برای محیط و گیاهان موجود را تامین کند. به دلیل استفاده از پاسیو در تمام فصل مانند بخش‌های دیگر منزل سقف آن باید عایق مناسبی برای گرما و سرما باشد. تنوع در رنگ و شکل ظاهری پاسیو از دیگر عواملی است که در طراحی به منظور براورده کردن خواسته کارفرما توسط شرکت اجرا کننده مورد نظر قرار بگیرد.

همچنین بخوانید!  جریمه پوشاندن نورگیر

آشنایی با انواع سقف پاسیو

طراحی و تنوع مصالح بکار رفته در ساخت سقف مناسب پاسیو باعث ایجاد تنوع در موارد انتخابی سقف برای پاسیو می‌باشد. در ادامه به توضیح مختصری در انواع سقف خواهیم پرداخت:

1- سقف برقی پاسیو

سقف برقی پاسیو مورد لوکس در طراحی پاسیو است که با استفاده از ریل‌های مقاوم و یک موتور برقی طراحی و تعبیه می‌شود، خود این سقف با توجه به پوشش آن به انواع پارچه‌ای، فلزی و شیشه‌ای تقسیم می‌شود. سقف پارچه‌ای پرکاربردترین اما نوع فلزی از مقاوم‌ترین انواع سقف است اما شیشه‌ای با ظاهری لوکس و مقاوم بودن به تمام موارد باد و باران و … و حفظ انرژی بهترین انتخاب در این گروه است.

2- سقف  پاسیو نورگیر حبابی

در ابعاد استاندارد به اشکال مربعی، مستطیلی و حبابی از پیش ساخته شده هستند که بطور گنبدی، مخروطی و کمانی می‌باشند و به همین علت نور بیشتری را به محیط منتقل می‌کنند. این نور با پوشش قدی برابری و یا گاهی بیشتر از آن نیز می‌باشد. موارد استفاده از آن زیاد است اما به دلیل قیمت برای متراژ پایین استفاده می‌شود و اغلب در طبقه آخر دیده می‌شوند. جنس این سقف نورگیر از فایبر گلاس و یا ورق اکریلیک است. برای نصب نیز به زیرسازی و شاسی کاری نیاز دارند.

3- سقف پاسیو پلی کربنات

سقف نورگیر پلی کربنات مورد بعدی است که انتخاب خوبی برای سقف پاسیو می‌باشد. پلی کربنات  از بین پر کاربرد ترین متریال ها جهت پوشش سقف پاسیو می توان از ورق پلی کربنات نام برد که امروزه جهت انواع سقف پاسیو نورگیر ساختمان با ابعاد مختلف به کار می رود. از مزای ورق پلی کربنات می توان به مقاوم در برابر ضربه، سبک بودن،تنوع رنگی بالا ،نصب آسان ،قیمت مناسب اشاره کرد.

همچنین بخوانید!  پوشش سقف نورگیر حبابی

سقف کاذب شیشه ای پاسیو

در  گذشته در داخل خانه های  دارای حیاط خلوت و پاسیو از شیشه استفاده می شد به دلیل مونتاژ سقف کاذب شیشه ای پاسیو وحیاط خلوت  بعد از مدتی این نورگیر ها دچار مشکل و خرابی می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت ورق های فایبر گلاس و ورق های پلی کربنات  ان مشکلات مرتفع شد.

انواع سقف پاسیو

عوامل موثر بر قیمت سقف انتخابی برای پاسیو

سقف پاسیو با ورق پلی کربنات از نوع نورگیر حبابی ارزانتر است که البته باز هم عواملی مانند ضخامت پلی‌کربنات در قیمت آن نیز موثر است. اگر باز هم دنبال مورد ارزانتر نیز هستید از گزینه‌هایی مانند آردواز و شیروانی نیز می‌توانید استفاده کنید. عوامل دیگر موثر بر قیمت پشتیبانی شرکت مجری بعد از ساخت، متراژ و مقدار نهایی مصالح بکار رفته می‌باشد.

انواع سقف پاسیو

تفاوت پاسیو و حیاط خلوت

حیاط خلوت و پاسیو دو بخش متفاوت در ساختمان هستند که هر کدام نیز دارای تفاوتی در کاربرد و استفاده هستند. تفاوت اول نبود سقف حیاط خلوت در طراحی آن می‌باشد. حیاط خلوت در بخش پشتی خانه ساخته می‌شود و سر خانه می‌باشد و با دربی مجزا نمی‌شود. در مقابل پاسیو است که هم می‌تواند در بخش انتهایی و هم در میان خانه قرار بگیرد. در حیاط خلوت می‌توان از درختان میوه و تزیینی استفاده کرد اما پاسیو به دلیل داشتن سقف محل نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی و کوچک است زیرا سقف پاسیو مانع از رشد گیاهان بیش از حد خاصی می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در زمینه نورگیر حبابی، سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام