اجرای سقف پلی کربنات

اجرای سقف پلی کربنات

اجرای سقف پلی کربنات چگونه است؟

اجرای سقف پلی کربنات و اطلاعات مربوط به این موضوع می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی در تکمیل ساختمان بکند. اگر علاقه مند به داشتن سازه‌ای مدرن، اصولی، ایمن، مقرون به صرفه و با کیفیت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از سقف پلی کربنات برای تکمیل ساختمان در قسمت نورگیر استفاده کنید. سقف پلی کربنات یکی از گزینه‌های مناسب برای انواع ساختمان‌هایی است که می‌خواهید در بهترین شکل ممکن از نور طبیعی نهایت استفاده را داشته باشند.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعاتی کلی درباره سقف پلی کربنات و اجرای آن در سازه را به طور اجمالی بررسی کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی درباره سقف پلی کربنات

در گذشته سقف‌های قدیمی شفاف طرفداران بسیار زیادی داشت. بسیاری از معماران و سازندگان سازه‌های مسکونی و اداری از این مدل سقف‌ها برای سازه‌های خود استفاده می‌کردند. دلیل این انتخاب نیز کاملا مشخص بود؛ دریافت انرژی خورشید و صرفه جویی در مصرف انرژی مانند برق باعث شد تا پای سقف‌های شیشه‌ای و شفاف به صنعت ساختمان سازی باز شود.

انتخابی که مشکلات بسیار زیادی نیز داشت. ناامن بودن سقف‌های شفاف مانند سقف‌های شیشه‌ای باعث شد تا در زمان نسبتا کوتاهی این مدل از سقف‌ها از بورس بیفتد. چیزی طول نکشید که مدل‌های جدیدی از سقف وارد بازار شد. نورگیر سقفی که از نظر قیمت گزینه‌ای بسیار مناسب و اقتصادی برای سازندگان سازه‌های ساختمانی به شمار می‌رود. سقف پلی کربنات از نمونه‌های جدیدی است که به بازار معرفی شده است.

همچنین بخوانید!  متریال های جدید برای پوشش سقف

سقف پلی کربنات یکی از برترین نمونه‌هایی است که از ابتدای حضور خود در ساختمان سازی توانسته طرفداران بسیار زیادی را در این زمینه پیدا کند. خانه‌های ویلایی، سوله‌های کارخانه، ساختمان‌های اداری، منازل مسکونی و… از مواردی است که از سقف پلی کربنات استفاده می‌شود. این مدل از نورگیر سقفی به دلیل وزن کم و همچنین نمونه‌های متنوع در زمینه و طیف‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید: انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

اجرای سقف پلی کربنات

ویژگی‌های سقف پلی کربنات

سقف پلی کربنات از آن دسته از نمونه‌هایی است که در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی برای سقف حیاط خلوت کسب کرده است. دلایل بسیار زیادی نیز برای این موضوع دارد؛ باهم چند مورد را بررسی می‌کنیم:

1. مقاوم در برابر شرایط نامساعد جوی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به نوبه خود باعث می‌شود تا سقف پلی کربنات نسبت به نمونه‌های قبلی به انتخاب سازندگان تبدیل شود، امنیت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی است. شرایطی مانند تگرگ، طوفان، باد و… نمی‌تواند آسیبی به سقف پلی کربنات وارد کند؛ درصورتی که سقف‌های شیشه‌ای در برابر گرما و باد شکننده بود.

2. وزن پایین

وزن پایین از دلایلی است که استفاده و اجرای سقف پلی کربنات را بسیار آسان می‌کند. در نمونه‌های قبلی باید زمان بسیار زیادی برای نصب صرف می‌کردید. عواملی مانند سنگینی وزن، حساسیت اجزای سقف و… باعث می‌شد تا برای اجرای سقف هزینه و وقت بیشتری صرف کرد. پایین بودن وزن سقف پلی کربنات باعث می‌شود تا در صورت بروز حادثه نیز آسیب جدی افراد و اشیا را تهدید نکند.

3. نسوز بودن سقف پلی کربنات

این گزینه بیشتر برای سوله‌های کارخانجات و سازه‌های کشاورزی مانند گلخانه مناسب است. به طوری که بسیاری از سازندگان سازه‌های گلخانه‌ای از سقف پلی کربنات برای تکمیل سازه خود استفاده می‌کنند. عدم واکنش پذیری پلی کربنات با آتش از دلایلی است که باعث می‌شود تا سقف پلی کربنات گزینه‌ای مناسب برای ساختمان‌های مسکونی و اداری نیز باشد.

همچنین بخوانید!  قوانین آپارتمان نشینی چیست و شامل چه مواردی می شود

4. عایق سر و صدا

اگر می‌خواهید صدایی شما را اذیت نکند، اجرای سقف پلی کربنات یک انتخاب مناسب به شمار می‌رود. در گذشته سقف‌های شیشه‌ای عایق مناسبی برای عوامل محیطی مانند سر و صدا نبودند. این در حالی است که با سقف پلی کربنات دیگر مشکلاتی از این قبیل شما را اذیت نخواهد کرد.

همچنین بخوانید: قانون پوشاندن سقف حیاط خلوت و پاسیو

اجرای سقف پلی کربنات

طریقه اجرای سقف پلی کربنات

برای اجرای سقف پلی کربنات بهترین گزینه اعتماد به تیمی حرفه‌ای در این زمینه است. اما برای این که با ساز و کار مربوط به اجرای سقف پلی کربنات بیشتر آشنا شوید، بهتر است بدانید همپوشانی ورقه‌ها با یک دیگر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سعی کنید در بهترین حالت از تجهیزات و امکانات مرغوب در این زمینه استفاده کنید تا خطری در آینده شما را تهدید نکند. استفاده از تجهیزاتی مانند مته مخصوص، برش دهنده دستی و پارچه بافنده استفاده باعث می‌شود نتیجه کار باب میل شما باشد.

در کل باید اولین ورقه از سقف پلی کربنات برای بام را در قسمت کناری پایین سقف قرار دهید. این بخش نزدیک به وزش‌های غالب است. با این کار همپوشانی ورق‌ها در جهت باد قرار می‌گیرند. همچنین سطح و پایداری بیشتری برای سازه و سقف شما فراهم می‌شود. این عامل باعث عایق شدن ساختمان در برابر شرایط فیزیکی است.

در ساخت نورگیر حبابی و سقف پاسیو از انواع ورقه های پلی کربنات استفاده می شود.که شما می توانید برای اطلاع از انواع نورگیر سقفی ارائه شده در شرکت پوشش ساز با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: ارزان ترین پوشش سقف 

اجرای سقف پلی کربنات
5/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام