اجرای سقف پاسیو و نورگیر در منازل چگونه انجام می شود؟

اجرای سقف پاسیو و نورگیر در منازل چگونه انجام می شود؟

یکی از قسمت هایی که امروزه در بیشتر ساختمان ها وجود دارد سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت در طبقات اول واحدهای مسکونی و یا منازل ویلایی است. اجرای سقف پاسیو و نورگیر بنا به دلایل مختلف مانند علاقه مالک و یا ایجاد امنیت بیشتر برای این مکان ها به صورت های گوناگونی انجام می شود. در این مقاله با چگونگی اجرای این کار بیشتر آشنا می شوید.

پاسیو و حیاط خلوت در منازل مسکونی

سقف پاسیو و نورگیر

امروزه بیشتر منازلی که دارای پاسیو و نورگیر هستند به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار و هر گونه آلودگی و همچنین ایجاد امنیت بیشتر با انواع متریال پوشش داده می شوند. این پوشش ها با توجه به موارد مختلفی انتخاب می شوند که باعث می شود اجرای سقف پاسیو و نورگیر بر زیبایی ساختمان و همچنین منظر شهری تاثیر بدی نداشته باشد.

از جمله مهم ترین مواردی که در هنگام اجرای سقف پاسیو و نورگیر سقفی و نورگیر حبابی باید به آن توجه نمود اهمیت این قسمت از فضای ساختمان در آینده است. در بعضی از منازل بعد از مسقف نمودن پاسیو و نورگیر از آن به عناوین مختلفی مانند انباری، استراحتگاه و یا اتاق استفاده می شود. بنابراین توجه به این که در آینده از این فضا در ساختمان چه استفاده ای خواهد شد باعث می شود تا در اجرای سقف پاسیو و نورگیر دقت و توجه بیشتری اعمال شود.

همچنین بخوانید: اجرای سقف پلی کربنات

اجرای سقف پاسیو و نورگیر

چند نکته مهم قبل از اجرای سقف پاسیو و نورگیر

از نکات دیگری که علاوه بر موارد ذکر شده قبل از اجرای سقف پاسیو باید به آن توجه نمود تصمیم گرفتن در باره ابعاد آن است. این اندازه ها با توجه به تمایل مالک متفاوت خواهد بود. البته این ابعاد به مقدار سایه مورد نظر، مقدار اسباب و وسایلی که در این قسمت از فضا قرار دارد و همچنین مقدار فضایی که برای جریان هوای تازه در آن نیاز است نیز بستگی دارد.

همچنین بخوانید!  قیمت نورگیر پشت بام

اجرای سقف پاسیو و نورگیر همچنین بستگی به ارتفاع محل نیز دارد. توجه نمایید که هر چه ارتفاع کمتر باشد این قسمت دلگیرتر ولی مقدار سایه ایجاد شده بیشتر خواهد بود.

نورگیر سقفی

پوشیده نمودن سقف نورگیر نیز از مواردی است که هر مالک با توجه به ایجاد امنیت بیشتر منزل خود تمایل به اجرای آن دارد. اجرای سقف نورگیر نیز با توجه به چند نکته مهم انجام می شود.

توجه نمایید که نورگیر در مجتمع های مسکونی جزء فضاهای عمومی محسوب شده و در صورتی می توان آن را پوشیده نمود که با اجازه تمامی واحدها انجام شود. و نباید برای هیچ کدام از همسایگان ایجاد مشکل نماید.

برای اجرای سقف پاسیو و نورگیر می توان از انواع متریال ها برای این کار استفاده نمود. امروزه نورگیر سقفی به صورت های مختلفی قابل اجرا است. نورگیر حبابی، نورگیر بازشو و … از انواع مختلف قابل اجرا برای مسقف نمودن این قسمت از فضای ساختمان ها است.

چگونگی اجرای سقف پاسیو و نورگیر

برای اجرای درست و اصولی این کار باید ابتدا به نوع متریال انتخابی توجه نمود. در صورتی که علاقمند استفاده از پاسیو به عنوان یک قسمت از فضای داخلی منزل هستند بهتر است که از انواع پوشش های پلی کربنات برای این قسمت استفاده شود. این پوشش بر روی استراکچرهای فلزی که اغلب از پروفیل های آهنی تولید می شوند نصب می شوند. برای عایق بندی این قسمت بعد از نصب نیز باید حتما از ایزوگام بر روی آن استفاده شود.

نورگیر حبابی نیز نوعی پوشش سقف نورگیر است که دارای ویژگی های منحصر به فردی از قبیل: مقاومت بالا در برابر ضربه و عوامل محیطی، امکان بازشو بودن، عمر زیاد و… است.

مهم ترین نکته هنگام اجرای سقف پاسیو و نورگیر انجام این کار توسط افراد ماهر و با تجربه است. در صورتی نیاز به اجرای این کار دارید می توانید از نیروی با تجربه و ماهر ما در گروه پوشش ساز استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید!  قیمت نصب سقف پاسیو تهران

مزایا استفاده از سقف پاسیو

اجرای سقف پاسیو و نورگیر

سوالات متداول اجرای سقف پاسیو و نورگیر در منازل چگونه انجام می شود؟

از نکات دیگری که علاوه بر موارد ذکر شده قبل از اجرای سقف پاسیو باید به آن توجه نمود تصمیم گرفتن در باره ابعاد آن است. این اندازه ها با توجه به تمایل مالک متفاوت خواهد بود. البته این ابعاد به مقدار سایه مورد نظر، مقدار اسباب و وسایلی که در این قسمت از فضا قرار دارد و همچنین مقدار فضایی که برای جریان هوای تازه در آن نیاز است نیز بستگی دارد.
برای اجرای درست و اصولی این کار باید ابتدا به نوع متریال انتخابی توجه نمود. در صورتی که علاقمند استفاده از پاسیو به عنوان یک قسمت از فضای داخلی منزل هستند بهتر است که از انواع پوشش های پلی کربنات برای این قسمت استفاده شود. این پوشش بر روی استراکچرهای فلزی که اغلب از پروفیل های آهنی تولید می شوند نصب می شوند. برای عایق بندی این قسمت بعد از نصب نیز باید حتما از ایزوگام بر روی آن استفاده شود. نورگیر حبابی نیز نوعی پوشش سقف نورگیر است که دارای ویژگی های منحصر به فردی از قبیل: مقاومت بالا در برابر ضربه و عوامل محیطی، امکان بازشو بودن، عمر زیاد و... است.
-امکان استفاده از نور طبیعی بیشتر -اجرای سریع و مسطح بودن سقف -مقرون به صرفه -کاربرد و استفاده بیشتر از پاسیو
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام