پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟

یک واحد پنت هاوس، بسیار زیبا و فول امکانات می باشد و به طور کلی با واحدهای مسکونی معمولی، متفاوت است. اجرا و ساخت بالاترین طبقه از یک ساختمان را  Penthouse apartment مینامند که با استفاده از برترین مصالح و تجهیزات صورت می گیرد. گاهی زیبایی یک واحد پنت هاوس، به حدی فکر شما را به کار می گیرد که تا مدت ها به آن می اندیشید.

پنت هاوس چیست؟

در بسیاری از مجتمع های مسکونی و برج ها در بالاترین طبقات یک واحد فول امکانات ساخت می شود که معماری و نقشه آن با واحدهای دیگر متفاوت است و به آن پنت هاوس می گویند. تمامی وسایل پنت هاوس ها لوکس و لاکچری و گران قیمت هستند. تصور کنید در برخی از این واحدها جنس دستگیره درب اتاق ها ممکن است از جنس طلا و یا آبکاری شده با طلا باشد به همین خاطر گفته می شود که وسایل آنها خیلی گران قیمت است.

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟

این واحدها همچنین دارای روف گاردن به همراه ویو فوق العاده زیبایی از منظره شهر هستند. همچنین واحدهای پنت هاوس دارای استخر روباز در پشت بام خود هستند که در بیشتر موارد مجهز به سونا و جکوزی هستند.

پنت هاوس چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین تفاوت های واحدهای پنت هاوس مربوط به ویژگی های آنها می باشد که در این جا به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد. در پنت هاوس ها عملیات هوشمند سازی ساختمان به خوبی به کار گرفته شده است به طوری که دارای امکانات رفاهی از قبیل کنترل هوشمند رفت و آمد از طریق موبایل، سرمایش و گرمایش واحد نیز از نوع کنترل هوشمند است.و به طور خلاصه امکانات رفاهی و ضوابط ایمنی آنها فوق العاده زیاد و پیشرفته است. دارای آسانسور اختصاصی هستند و در برخی از این واحدها آسانسور حمل ماشین نیز وجود دارد. برخی از آنها از انرژی پاک برخوردار هستند مثلا مبدل برق آنها انرژی خورشیدی است. مجهز به دو دستگاه آشپزخانه مجزا هستند. سیستم های ضد حریق و سینماهای خانگی از معمول ترین امکانات آنها است. متراژ واحدهای پنت هاوس می تواند از 200 تا 1000 متر متغیر باشد که هر چه مساحت آنها بیشتر باشد می توان امکانات بیشتری برای آنها در نظر گرفت.

همچنین بخوانید!  روش‌های جذاب وکاربردی برای پوشاندن تراس و بالکن

امکانات پنت هاوس

زندگی مدرن و لوکس با وجود پنت هاوس ها و امکانات پیشرفته آنها قابل درک است. در ساخت پنت هاوس ها از مصالح ساختمانی درجه یک، کف سازی بسیار لوکس و لوازم و تجهیزات پیشرفته و نوین استفاده می کنند. وقتی شما نمای بیرونی و داخلی پنت هاوس را مشاهده کنید بدون شک متوجه بسیاری از تفاوت های آن با واحدهای آپارتمانی معمولی خواهید شد.

یک واحد پنت هاوس به سبب داشتن بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی و البته نمادی از طراحی و ساخت منحصر به فرد آن شناخته می شود. حال به بررسی برخی از مهمترین امکانات پنت هاوس می پردازیم تا شما قدری بیشتر با جذابیت و زیبایی آن آشنا شوید. در بالاترین طبقه از برج یا هتل و آپارتمان ها ساخته می شود به طوری که از بالا شما به مناظر زیبا و زیادی از شهر مسلط هستید. سقف پنت هاوس ها در مقایسه با دیگر ساختمان ها بلند تر است. پنجره های بزرگی دارد که وجود آنها روشنایی داخلی واحد را به طور کامل در طول روز تامین می کند. چشم انداز آنها از بالا به پایین فوق العاده زیبا و تماشایی است.

فضای داخلی و بیرونی پنت هاوس بسیار دلباز است به همین خاطر زندگی در آن به افراد آرامش و حس خوب هدیه می دهد. واین ها بخشی از مهمترین امکانات پنت هاوس به شمار میرود.

همچنین بخوانید: ضوابط آتش نشانی در ایمنی ساختمان ها

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟

استفاده نورگیر سقفی در پنت هاوس

با وجود این که فضای درونی پنت هاوس به خاطر پنجره های بزرگ نورانی است، اما می تواند از نورگیر سقفی نیز در قسمت های مختلف، جهت تامین نور بیشتر استفاده کرد. معمولا در قسمت هایی از پنت هاوس مثل روف گاردن و استخر نورگیر کاربرد زیادی دارد و معمولا در این قسمت ها از نورگیرهای بزرگ استفاده می کنند.

همچنین بخوانید!  انواع ضخامت شیشه سکوریت

امروزه کاربرد انواع نورگیر سقفی  بسیار بیشتر شده است و معمولا در قسمت هایی مانند سقف حیاط خلوت، سقف پاسیو و سقف استخر و گلخانه از نورگیرهای مناسب استفاده می کنند.
ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر به داخل منزل است که علاوه بر تامین نور داخلی، نقش یک بارانگیر را هم ایفا می کند. جنس نورگیر می تواند از نوع متریال هایی مانند ورق پلی کربنات، شیشه و پلاستیک باشد که هر کدام خصوصیات خاص مربوط به خود را دارا می باشند. در ارتباط با بررسی قیمت نورگیر در ساختمان نیز باید گفت که قیمت آنها با توجه به طراحی و مدل ساخت، متریال و ابعاد ساخت آنها وابسته است.

به چه خانه هایی پنت هاوس می گویند؟

به طور حقیقی به واحدهای آپارتمانی که در آخرین طبقه ساخته می شوند و درون آنها هرگونه امکانات تفریحی و رفاهی و وسایل لوکسی وجود دارد Penthouse می گویند.
ولی امروزه دیده می شود به واحدهایی که در طبقات ابتدایی و میانی آپارتمان ها و برج ها نیز وجود دارند عنوان پنت هاوس را می دهند چرا که این واحدها هم بسیار شیک و مدرن ساخته شده اند و مجهز به سایر امکانات یک واحد پنت هاوس هستند. امروزه در مناطق مختلف، افراد به طراحی و ساخت پنت هاوس ‌های فراوانی می ‌پردازند که به طور شخصی درون آنها زندگی کرده و یا این که آنها را به افراد دیگر اجاره می ‌دهند. همان گونه که در مطالب فوق به بسیاری از نکات و امکانات و همینطور ویژگی ‌های مهم پنت هاوس اشاره شد برای این که ما بتوانیم یک واحد پنت هاوس بسازیم نیاز به سرمایه فراوانی داریم چرا که وجود سرمایه این امکان را به شما می ‌دهد که برای پنت ‌هاوس بهترین و لوکس ‌ترین تجهیزات و وسایل گران قیمت را تهیه کنید.

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟

برخی از پنت هاوس ‌ها حالت دوبلکس دارند که در این حالت بسیار لاکچری ‌تر به نظر می ‌رسند و امکانات بیشتری درون آنها جای می ‌گیرد.

5/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام