برسی سایه روشن سایه بان+انواع آن

برسی سایه روشن سایه بان+انواع آن

یکی از بهترین سازه‌هایی که در ساختمان‌های امروزی دیده می‌شود سایه بان است. معمولا سایه بان در قسمت بیرونی ساختمان نصب می شود. این سازه نقش کنترل نور دریافتی را برعهده دارد و همچنین از ورود آب باران و برف جلوگیری می کند. با توجه به اینکه کارایی این سازه روز به روز در حال افزایش است، به شما توصیه می کنیم که در اولین فرصت ممکن برای خرید سایه بان سایه روشن اقدام کنید. خوشبختانه با خرید و نصب این سازه می‌ توانید تا سال های زیادی از آن استفاده کنید و از منافع آن بهره‌مند شوید.

مزایای اجرای سایه بان چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال ایجاد سایه بان برای خانه های خود هستند تا از مزایای ویژه ای که دارد بهره ببرند. مهم ترین مزیت این سازه این است که جلوی تابش مستقیم آفتاب را می گیرد. در این حالت مقدار نور دریافتی به خوبی کنترل می شود و بخش زیادی از اشعه مضر خورشید از طریق سایه بان جذب خواهد شد.

قرار گرفتن در زیر سایه بان در تابستان می تواند حس خنکی را هم برای شما به ارمغان بیاورد که در نوع خود بسیار عالی خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید آسیب دیدن وسایل خانه در اثر تابش نور آفتاب است. در نور خورشید پرتوهای مضری وجود دارد که باعث آسیب دیدن وسایل داخل خانه می‌شود پس بهتر است که آفتاب به صورت مستقیم به داخل خانه نتابد.

از همین رو شاهد آن هستیم که مردم استفاده از سایه بوم را در چنین مواردی ترجیح می دهند. برخی از افراد نیز از این سازه برای سقف پاسیو بهره می برند که می تواند یک انتخاب عاقلانه و بی نظیر برای آن ها باشد. سایه‌ای که توسط این سازه ایجاد می‌شود، در طول فصل تابستان دمایی در حدود ۱۵ درجه سانتی گراد ایجاد می کند که برای شما بسیار عالی خواهد بود. معمولا در هنگام بارندگی فضای کنار در و پنجره هم خیس می‌ شود که این حالت اصلا مساعد نیست. به کار بردن سایه بان می تواند مانع ورود آب به داخل خانه شود و از این راه باعث حفاظت از محیط داخلی خانه خواهد شد.

همچنین بخوانید: متریال سقف پارکینگ

قیمت سایه روشن سایه بان

بررسی انواع سایه بان ساختمانی

امروزه استفاده از سازه‌هایی مانند نورگیر سقفی و سایه بان بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است. این مورد نشان دهنده ارزش بالای این سازه‌ها است که هر روز بر کاربرد آن‌ها افزوده می شود. سایه بان به عنوان یک سازه ساختمانی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در شرایط خاص خود به کار می روند. به صورت کلی سایه بان ها به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. سایه بان ثابت بعد از اینکه در مکان خود نصب شد قابل تغییر نیست و به همان حالت باقی خواهد ماند. این در حالی است که در سایه بان متحرک قابلیت باز و بسته کردن سایه بان وجود دارد. در این حالت می توانید با توجه به زاویه تابش خورشید سایه بان خود را تنظیم کنید تا نور دریافتی از خورشید تنظیم شود.

همچنین بخوانید!  انواع سقف بالکن و تراس

سایه بان ثابت را معمولا بر روی پایه فلزی یا چوبی اجرا می کنند که هیچ قابلیت انعطافی ندارد. دوام و استحکام بالا از مهم‌ترین ویژگی های سایه بان ثابت است که بسیاری از افراد به همین دلیل این محصول را انتخاب می‌کنند. برای مناطقی مانند در و پنجره که ابعاد کمتری دارند، استفاده از سایه بان می تواند بسیار موثر باشد و مشکلات را به حداقل ممکن برساند. در بسیاری از ساختمان ها از نورگیر حبابی هم در کنار سایه بان استفاده می شود که در این حالت میزان نور در داخل خانه هم به قدر کافی خواهد بود. باز و بسته شدن سایه بان متحرک به کمک دست یا موتور انجام می شود که با توجه به نوع سایه بان این موضوع متفاوت خواهد بود. برای ساخت این سازه از مواد اولیه مختلفی استفاده می گردد ولی به طور کلی محصولات پلی کربناتی و پی وی سی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

انواع سایبان ساختمان

اضافه کردن یک سایبان به خانه بسیار خوبی است،زیرا سایبان ها را می توان بر روی درها، پنجره ها، پاسیوها یا روی حیاط نصب کرد. این سایبان ها مخصوصا بعد از نصب روی پنجره ها با کاهش نور خورشید و انعکاس نور بهره وری انرژی را افزایش می دهند. این روش همچنین با محافظت از شما در برابر خورشید و باران میزان استفاده شما از فضای باز را نیز افزایش می دهد. بعد از تصمیم گیری برای بهبود فضای خانه یا محل اداره خود با یک سایبان، باید سبک، پوشش و انواع سایبان را انتخاب کنید.

سایبان ساختمان

سایبان های ساختمان به دو نوع سایبان های ثابت و سایبان های متحرک تقسیم می شوند.

سایبان ثابت

سایبان های ساختمان ثابت بر روی قاب یا قالب چوبی و فلزی نصب می شوند و به صورت ثابت در فضای مورد نظر نصب می شوند و امکان جمع آوری و یا انتقال آن به محل دیگر وجود ندارد. سایبان ثابت دارای یک قاب جوش داده هستند که به طور دائمی به دیوار متصل می شود. این سایبان ها حرکت نمی‌کنند و جزءِ دائمی خانه یا کسب و کار شما محسوب می‌شوند

سایبان متحرک ساختمان

سایبان متحرک در واقع نوعی از نورگیر سقفی است که در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان برای باز و بسته کردن آن به صورت دستی و یا موتوری اقدام کرد. سایبان متحرک امروزه در ساختمان ها، ویلاها و سازه ها مورد استفاده قرا می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد.

سایبان پی وی سی

این سایبان ها به گونه ای طراحی می شوند که کم ترین فضا را اشغال کنند در کنار آن نیز باید بهترین کیفیت را داشته باشند. این گونه سایبان ها معمولا برای وسایلی که از جنس پی وی سی هستند استفاده می شود که به تانکر های مخازن آب یکی از آنها است.
این سایبان ها در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شود و شما بنا به نیازی که دارید می توانید یکی از ان ها را خریداری کنید و بر روی وسیله مورد نظر خود قرار دهید. این سایبان ها بسیار سبک هستند و به راحتی می توانید ان ها را جا به جا کنید و هزینه ان ها نیز بسیار ارزان است و برای هر شخصی به صرفه است که در همان لحظه اول این نوع سایبان ها را خریداری کند.

همچنین بخوانید!  آهنگری

پلی کربنات در سایبان ساختمان

پلی کربنات، پلاستیکی آمورف و شفاف است که مقاومت حرارتی بالایی دارد این پلاستیک تا دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد سختی بالای خود را حفظ می‌کند خواص عایق الکتریکی خوبی دارد و خود اطفاء در برابر آتش سوزی است. این پلاستیک از چگالی ۲٫۱ برخورداراست که نسبت به پلاستیک های مهندسی دیگر سبک تر است از جمله خوبی های پلی کربنات مقاومت آن در برابر رنگ پذیری است. درنگ های مختلفی تولید می‌شود و قابل شستشو است.

همچنین بخوانید: سقف حیاط خلوت برقی

قیمت سایه روشن سایه بان

سایبان ‌پارکینگ

خودرو ها در برابر باران و نور خورشید نیاز به سقف ثابت دارند. جنس سایبان پارکینگ باید بسیار مرغوب باشد که بتواند سال های زیادی کاربرد داشته باشد و در برابر نور خورشید و انعکاس اشعه UV مقاوم باشد به این ترتیب باعث خنک شدن زیر سایبان می شود. پوشش سقف ثابت از اجناسی شامل پلی کربنات، پوشش های یو پی وی سی، ورق های گالوانیزه است که اغلب به کار می رود.

قیمت سایه روشن

هزینه سایه روشن برای سقف در هنگام اجرا قیمت مشخصی ندارد و بسته به متریال و فضای محل مورد نظر شما قیمت آن متفاوت است اما شما می توانید جهت استعلام قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

ایجاد سازه هایی همچون سقف حیات خلوت و سایه بان سایه روشن می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. مواردی همچون کنترل نور خورشید و ایجاد فضای خوب برای استراحت از مهم ترین کاربردهای این سازه است. اگر دوست دارید که این سازه ها را در خانه خود داشته باشید، بهتر است که آن را به تیم پوشش ساز بسپارید. این مجموعه با اجرای بهترین سازه‌ها، شما را تا سال ها از این بابت تامین می کند و نیاز به انجام خرید دوباره در این بخش نخواهد بود. کافیست با شماره: 09123389262 تماس بگیرید.

سوالات متداول برسی سایه روشن سایه بان+انواع آن

هزینه سایه روشن برای سقف در هنگام اجرا قیمت مشخصی ندارد و بسته به متریال و فضای محل مورد نظر شما قیمت آن متفاوت است اما شما می توانید جهت استعلام قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مهم ترین مزیت این سازه این است که جلوی تابش مستقیم آفتاب را می گیرد. در این حالت مقدار نور دریافتی به خوبی کنترل می شود و بخش زیادی از اشعه مضر خورشید از طریق سایه بان جذب خواهد شد. قرار گرفتن در زیر سایه بان در تابستان می تواند حس خنکی را هم برای شما به ارمغان بیاورد
سایبان ثابت سایبان متحرک سایبان با متریال پی وی سی سایبانپلی کربنات و...
2/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام