سقف کناف چیست ؟

سقف کناف چیست ؟

کناف یکی از متداول ترین سقف های کاذبی است که در سراسر جهان برای تزئین دکوراسیون بخش‌های مختلف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود.

سقف منزل یکی از بخش‌های اصلی ساختمان محسوب می‌شود و نقش آن در جذابیت دکوراسیون بسیار قابل توجه است. سقف کناف یکی از جدیدترین دستاوردها در زمینه ساختمان سازی می‌باشد که زیبایی و جذابیت خاصی به فضای منزل بخشیده و در حال حاضر به فراوانی از آن استفاده می‌شود. این مدل سقف در دسته بندی سقف‌کاذب قرار می‌گیرد، اما به دلیل سهولت در اجرا کاربرد گسترده‌تری دارد.

سقف کناف چیست

سقف کناف

به طور کلی کناف کاری به استفاده از پانل های گچی با طرح و اشکال مختلف جهت پوشاندن سقف که به صورت پیش‌ساخته و با استفاده از قالب‌های مخصوص تولید شده اند گفته می‌شود.

معرفی سقف کناف

آشنایی با انواع پوشش سقف داخلی به مدرن‌تر شدن دکوراسیون کمک کرده و می‌تواند جایگزین بسیار شیک و زیبایی برای سقف‌های معمولی باشد. ورقه‌های کناف از جنس گچ با پوشش کاغذی هستند که به دلیل انعطاف‌پذیری می‌توان آن‌ها را به اشکال مختلفی درآورد.

سقف کناف با استفاده از قالب به صورت شکال هندسی زیبا و متنوعی پردازش شده و سپس توسط افرادی متخصص در این زمینه بر روی سقف ساختمان در زمانی نسبتا کوتاه نصب می‌شود.

پانل این نوع سقف از جنس ورقه‌های ضد زنگ و محکم گالوانیزه می‌باشد که به طور معمول دارای ضخامت 6/0 میلی‌متر می‌باشند و با استفاده از گچ کاملا پوشانده می‌شوند. همچنین این پانل‌های گچی دارای پیچ و مهره های خاصی هستند که برای اتصال به سقف از آن‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سقف کناف

کناف کاری نسبت به گچ کاری در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و علاوه بر ایجاد فضایی جذاب، به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در بین مردم بسیار پر‌طرفدار شده و در اغلب ساختمان‌های امروزی اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب کناف کاری این است که می‌توان به راحتی آن را در ساختمان‌های قدیمی خود به اجرا در‌آورد.

این سقف بر‍‌خلاف تصور عمومی در مقایسه با انواع دیگر سقف‌ کاذب، سبک بوده و از وارد آمدن فشار زیادی به بنا جلوگیری می‌کند.همچنین دسترسی به تاسیسات مختلف ساختمانی همچون سیم‌های برق از بین پانل‌های سقف کناف آسان بوده و از این نظر محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.

همچنین بخوانید!  قیمت سایبان پنجره باران گیر

یکی دیگر از ویژگی‌های سقف کناف این است که هر قطعه از آن در صورت خرابی به راحتی قابل جدا شدن و تعویض کردن می‌باشد.

جالب است بدانید که بسته به آب و هوای منطقه و نوع کاربری ساختمان مورد نظر می توان از کناف‌های مقاوم‌تر و با جنس مخصوص استفاده کرد.

برای مثال در مناطقی با رطوبت بالا به جای کناف معمولی از ورقه‌های کناف مقاوم در برابر رطوبت استفاده می‌شود. در حالی‌که در ساختمان‌هایی که در معرض خطر آتش‌سوزی باشند باید از کناف ضدحریق استفاده شود.

سقف کناف چیست

انواع سقف کناف

به طور معمول برای این نوع سقف بر اساس ویژگی‌های هر کدام از اجزای آن می‌توان دسته‌بندی‌های خاصی را ذکر کرد اما اصلی ترین دسته بندی آن همان سقف ثابت و متحرک می‌باشد.

سقف کناف ثابت

سقف‌های ثابت همان‌طور که از نامشان پیدا است امکان جدا کردن پنل پس از چسباندن آن وجود ندارد.در بین سقف‌های ثابت تنوع زیادی وجود دارد و خود به دو دسته‌ی دیگر سقف ساده و سقف های طرح دار تقسیم‌بندی می‌شوند.

سقف‌های ثابت به دلیل جنبه تزئینی که دارند بیش‌تر برای ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند.همچنین اجرای نورپردازی های متنوع و زیبا در سقف کناف ثابت امکان پذیر می‌باشد.

سقف‌های طرح دار به اشکال مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است حاشیه دار، تونلی، قوس و کمان دار و یا گنبدی شکل باشند.

از سقف‌های طرح دار و دکوراتیو به دلیل تنوع خاصی که دارند می‌توان علاوه بر سقف پذیرایی و اتاق خواب‌ها، برای نورگیر‌ سقفی و سقف حیاط خلوت هم استفاده کرد.

نورگیر سقفی کنافی را می‌توان به ابعاد مختلف و در انواع شکل های مستطیلی، دایره ای و غیره علاوه بر ساختمان‌های اداری، در فضای ساختمان‌های مسکونی هم اجرا کرد.

سقف کناف متحرک

در سقف متحرک پانل‌ها به راحتی قابل جدا کردن هستند و از این مدل بیشتر برای مراکز تجاری و اداری که نیازمند وجود فضای بیش‌تر برای نصب تجهیزات مختلف در سقف هستند استفاده می‌شود.

ورقه های کناف در ضخامت های مختلفی موجود هستند و برای قسمت قوس و گنبد سقف باید از ورقه‌های نازک که شکل پذیری بهتری دارند استفاده شود.درحالی‌که برای سایر بخش‌های ساختمان باید از ورقه‌های ضخیم‌تر که مقاومت بیش‌تری دارند استفاده شود.

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

کناف سقف پذیرایی مستطیلی یکی از رایج‌ترین روش‌های تزیین و طراحی سقف پذیرایی است. با استفاده از کناف، می‌توان به سادگی الگوهای هندسی، خطوط تزئینی و ساختارهای معماری مختلف را در سقف پذیرایی ایجاد کرد. شکل مستطیلی کناف سقف پذیرایی به دلیل سادگی و زیبایی آن، بسیار محبوب است و به طور معمول برای فضاهای پذیرایی در منازل، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید!  سقف کاذب پارکینگ حیاط

اجرای سقف کناف

کناف کاری حرفه‌ای کاملا تخصصی بوده و اجرای آن حتما باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه صورت گیرد تا کار به تمیزی اجرا شود.

اگر قصد دارید که کناف‌های طرح‌دار را روی سقف قدیمی نصب کنید ابتدا باید زیرسازی صورت گیرد.برای این کار باید سازه فلزی مخصوصی را بر روی سقف قدیمی متصل نمود سپس پانل سقفی جدید را با پیچ و اتصالات به این سازه متصل می‌شود.

ارتفاع سقف قابل تنظیم می‌باشد و فاصله سقف کناف از سقف اصلی باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای سیم‌کشی و سایر تاسیسات ساختمان وجود داشته باشد.

کناف‌های طرح‌دار را بر اساس وزن و مقاومت سقف زیرین آن در فواصل استاندارد با آویزهای مخصوص و محکمی متصل می‌کنند.

برای تنوع می‌توان از نورهایی با رنگ‌های متنوع در قسمت‌های مختلف همچون آشپزخانه، اتاق خواب و حتی سقف حیاط خلوت استفاده کرد.

در پایان کار با استفاده از گچ و رنگ حفرات موجود در بین صفحات و پیچ‌ها پوشانده می‌شود تا زیبایی سقف حفظ گردد.

شکال چیست

شکال در معماری به شکل و طرح ظاهری یک ساختمان، فضای داخلی یا عنصری مشخص در طراحی اشاره دارد. شکال بر اساس خطوط، زوایا، انحناها و نسبت‌های بین اجزای مختلف ساختمان تشکیل می‌شود. در واقع، شکل از جنبه‌های مختلفی مانند زیبایی، عملکرد، محیطی و ارتباط با فضای اطراف تأثیرگذار است.

سقف کناف چیست

قیمت سقف کناف

به طور کلی هزینه اجرای سقف کناف بر اساس متراژ محاسبه می‌شود اما کیفیت کناف، ضخامت صفحات، برند تولید کننده کناف و جنس پیچ و اتصالات لازم برای نصب کناف تعیین کننده قیمت نهایی آن خواهد بود.

همچنین هزینه کناف کاری بر روی سقف‌های قدیمی که نیازمند بازسازی و رفع ترک باشند و سقف هایی که دسترسی به آن‌ها مشکل باشد بیش‌تر خواهد بود.

جهت اجرای انواع سقف های کنافی با مناسب ترین قیمت می‌توانید با مجموعه پوشش ساز که متشکل از کادری مجرب جهت اجرای انواع کناف‌های سقفی می‌باشد،در ارتباط باشید.این مجموعه با استفاده از بهترین متریال و در سریع ترین زمان ممکن انواع پروژه ها را به اجرا درمی‌آورد.

4/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام