سقف پاسیو شیشه ای و مزایای نصب آن

سقف پاسیو شیشه ای و مزایای نصب آن

از بهترین نورگیر های سقفی جهت پاسیو می توان به سقف پاسیو شیشه ای اشاره نمود. سقف پاسیو شیشه ای در کنار انتقال نور خورشید به تهویه هوای ساختمان کمک می کند. از دیگر انواع نورگیر سقفی می شود از نورگیر سقفی پلی کربنات نام برد که از استحکام بالایی برخوردار هستند. نورگیر حبابی از دیگر نورگیر های سقفی است که جهت مسقف نمودن پاسیو، سقف حیاط خلوت، راهرو و … به کار می رود.

سقف پاسیو شیشه ای یا نورگیر سقفی

امروزه در ساختمان سازی از روش های مختلف جهت بهره وری از نور طبیعی و هدایت نور خورشید به داخل ساختمان بهره گرفته می شود. بهترین راه برای هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان استفاده از نورگیر های سقفی برای سقف پاسیو، سقف حیاط خلوت، راه پله و … می باشد. از مزایای نورگیر های سقفی و سقف پاسیو شیشه ای می توان به عبور نور خورشید به فضای داخلی ساختمان، تهویه هوا و ارائه چشم انداز زیبا از فضای باز اشاره کرد.

 

Glass patio roof and its advantages

انواع نورگیر سقفی

با مسقف نمودن پاسیو و حیاط خلوت با کمک نورگیر سقفی می توان از فضای موجود به بهترین شکل استفاده نمود. در طراحی و ساخت نورگیر های سقفی از متریال های متنوع بهره گرفته می شود که به هر چه زیباتر شدن فضای پاسیو، حیاط خلوت و … کمک می کند. در کنار استفاده از متریال های مناسب نورگیر های سقفی در ابعاد و اشکال مختلف طراحی و تولید می گردد. همچنین نورگیر های سقفی به دو صورت نورگیر های ثابت و متحرک طراحی و به کار گرفته می شوند.

 

سقف پاسیو شیشه ای

نورگیر های شیشه ای که به صورت متحرک و ثابت مورد استفاده قرار می گیرد از بهترین نورگیر ها جهت سقف پاسیو محسوب می شود. سقف پاسیو شیشه ای می توانند به خوبی نور و گرما را به داخل ساختمان انتقال داده و بخشی از روشنایی فضا را تامین کنند. سقف های شیشه ای در برابر باد و باران مقاوم هستند و امکان ارتباط بصری با محیط بیرون را فراهم می آورند. کمک به تهویه و خنکی فضا از دیگر مزایای مسقف نمودن پاسیو، حیاط خلوت و … با سقف پاسیو شیشه ای می باشد.

همچنین بخوانید!  ضوابط نورگیر در شهرداری تهران

همچنین بخوانید: سقف نورگیر کوپل

Glass patio roof and its advantages1

نورگیر پلی کربنات

یکی از متریال های مورد استفاده در نورگیر های سقفی ورق پلی کربنات است که در سه طرح مشبک، موج دار و تخت توپر تولید می شود. ورق پلی کربنات به کار رفته در ساخت نورگیر سقفی دارای خاصیت آنتی استاتیک بوده و ار این رو ذرات گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب نمی کند. از طرف دیگر نورگیر های سقفی پلی کربنات در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و مانع از عبور اشعه های منفی نور خورشید می شود.

از ویژگی های نورگیر پلی کربنات می توان به ظاهر زیبا و جذاب این نورگیر های استاندارد اشاره کرد. نورگیر های پلی کربنات از استقامت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به صورت یکپارچه برای سقف پاسیو، حیاط خلوت و … به کار می رود. با توجه به رنگ بندی های متنوع نورگیر سقفی پلی کربنات می توان متناسب با دکوراسیون ساختمان از نورگیر سقفی با رنگ مناسب بهره برد.

ورق های پلی کربنات که در دو نوع مشجر و شفاف تهیه می شود قابلیت استفاده به صورت یک لایه و چند لایه را دارد. از دیگر ویژگی های نورگیر پلی کربنات می توان به وزن سبک آن اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید: انواع سقف پاسیو

Glass patio roof and its advantages2

نورگیر حبابی

از پر مصرف ترین نورگیر های مورد استفاده جهت سقف پاسیو و حیاط خلوت می توان به نورگیر های حبابی اشاره کرد که امروزه در اغلب ساختمان ها از مسکونی و تجاری گرفته تا ساختمان های اداری به کار می رود. در طراحی و ساخت نورگیر های حبابی از اشکال هندسی مختلف از جمله مخروطی، گنبدی، مستطیلی و حبابی بهره گرفته می شود.

همچنین بخوانید!  نورگیر سقفی اتاق خواب

 

همچنین بخوانید: عوامل موثر بر قیمت سقف حیاط خلوت

 

مزایای نورگیر سقفی حبابی

نورگیر های حبابی از استحکام و مقاومت بالایی در برابر باد و باران و نیز ضربه برخوردار بوده و نیز به عنوان عایق صوتی حرارتی عمل می کنند. همچنین نورگیر های حبابی تحمل وزن بالایی دارند و به راحتی قابل نصب می باشد. با توجه به تنوع رنگ نورگیر های حبابی می توان متناسب با سلیقه و رنگ فضای مورد نظر از نورگیر حبابی مناسب استفاده نمود.

نورگیر های حبابی نیز مانند سایر نورگیر های سقفی به دو صورت ثابت و متحرک به کار گرفته می شوند. از دیگر مزایای بهره گیری از نورگیر های حبابی برای سقف پاسیو، حیاط خلوت و … می توان به هزینه نصب مناسب آن اشاره نمود. با توجه به تنوع در نورگیر های سقفی می توان از بهترین این نورگیر ها جهت مسقف نمودن بخش های مختلف ساختمان بهره برد.

همانطور که گفته شد هزینه نصب نورگیرهای حبابی بسیار مناسب است اما باید توجه داشت هزینه نصب تمامی نورگیرهای سقفی با توجه به متراژ و نوع آن، متناسب با هر فضا متفاوت است، جهت اطلاع دقیق از هزینه اجرا و نصب نورگیرهای سقفی با کارشناسان ما در پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما و یا از طریق شماره واتس آپ در ارتباط باشید. هزینه اجرا و نصب نورگیرهای سقفی پس از بررسی محل قرارگیری آن توسط متخصصین ما در پوشش ساز تخمین زده خواهد شد.

 

Glass patio roof and its advantages3
5/5 (1 Review)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام