قانون پوشاندن سقف تراس

قانون پوشاندن سقف تراس

با توجه به افزایش روزافزون آپارتمان نشینی، باید برای هر واحد آپارتمانی یک بالکن یا تراس در نظر گرفته شود. وجود تراس باعث می شود که یک فضای نیمه باز در اختیار شما قرار بگیرد و میزان نورگیر خانه نیز افزایش پیدا کند. با این حال احداث یک تراس تابع قوانین خاصی است که حتما باید آن ها را رعایت کرد. این استانداردها توسط شهرداری تعیین می شود و همه کسانی که در کار ساخت و ساز هستند باید آن را رعایت کنند. این قوانین برای نورگیر حبابی و نورگیر سقفی نیز وجود دارد که باید به آن ها نیز دقت ویژه ای کرد. برای آگاهی بیشتر از قوانین مربوط به این حوزه، ادامه این مطلب را به صورت ویژه دنبال کنید.

ضوابط مربوط به احداث بالکن و تراس

هر آپارتمانی با توجه به متراژی که دارد باید یک تراس با استانداردهای یاد شده در نظر بگیرد. ساختمان هایی که کمتر از ۱۰۰ متر مربع وسعت دارند، باید حداقل یک تراس ۳ متری داشته باشند و موارد کوچکتر از آن مجاز نخواهد بود. در صورتی که متراژ خانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع باشد، تراس و بالکن باید حداقل ۴.۵ متر مربع انتخاب شود.

این مورد در خانه های بزرگ بالای ۲۰۰ متر متفاوت است و بالکن باید حداقل ۶ متر را دربرگیرد. در قسمت جلوی تراس حتما باید از یک دیوار یا نرده محافظ استفاده شود تا خطر سقوط از بین برود. بر اساس قوانین یاد شده ارتفاع این نرده باید حداقل ۱ متر و ۲۰ سانتی متر باشد که قدرت محافظت آن در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد. نرده های انتخاب شده برای تراس باید به صورت یک تکه باشند و امکان استفاده از بالکن چند تکه ای در این شرایط فراهم نخواهد بود.

همچنین بخوانید!  سقف حیاط خلوت برقی

همچنین نرده های تراس باید بدون پله باشند که کسی نتواند از آن بالا برود. همچنین طراحی نرده ها باید به گونه ای باشد که بچه ها نتوانند خود را از آن آویزان نمایند. برای کف تراس و بالکن نیز بهتر است که از سنگ یا سرامیک استفاده شود. در این حالت امکان شستشو نیز راحت تر خواهد بود و شستن تراس به راحتی توسط شما انجام خواهد شد. تراس باید به صورت مستقیم به پذیرایی خانه متصل شود تا شما بتوانید بیشترین کارایی ممکن را از آن داشته باشید. همچنین در هنگام احداث تراس باید به جهت قرارگیری آن نیز دقت کرد. اگر شما بتوانید یک جهت خوب را برای تراس انتخاب کنید، در اکثر زمان های سال نور مناسب را در اختیار خواهید داشت و خانه روشن تر می شود.

همچنین بخوانید: پوشش انواع VOID به صورت قوسی، گنبدی و هرمی

قانون پوشاندن سقف تراس

چند نکته مهم درباره تراس و بالکن

احداث تراس برای طبقات ۱۲ به بالا مجاز نیست زیرا خطرات متعددی در پی دارد. البته اگر عوامل امنیتی مختلف در تراس رعایت شود، امکان گرفتن مجوز برای آن فراهم خواهد بود. همچنین تراس و سقف پاسیو باید مجهز به لامپ و نور مصنوعی باشند تا در زمان های لزوم از آن استفاده کنید. این لامپ باید از داخل خانه روشن یا خاموش شود که به همین علت کلید آن در داخل پذیرایی گذاشته خواهد شد.

علاوه بر این موارد باید دو کلید پریز که خاصیت ضدآب دارند در تراس گذاشته شود تا بتوان در مواقع لزوم از آن ها استفاده کرد. حفاظ تراس نیز باید به گونه ای ساخته شود که جلوی دید همسایگان به خانه را بگیرد. بعضی از افراد برای کمتر کردن فضای دید از گیاهان استفاده می کنند و گلدان های مختلفی را در تراس قرار می دهند. برای داشتن یک تراس زیبا باید در مرحله طراحی اولیه ساختمان آن را در نظر گرفت.

همچنین بخوانید!  ورقه های پلی کربنات چند جداره در ساخت نورگیر سقفی

بسیاری از افراد این بخش مهم از خانه را نادیده می گیرند و در انتهای کار نمی توانند تراس و بالکن مناسبی داشته باشند. در هنگام ساخت تراس باید به موارد امنیتی نیز دقت کرد و آن را به گونه ای طراحی کرد که امکان دسترسی برای سارقین فراهم نباشد. شما می توانید کارهای مختلفی مانند پخت غذا، آفتاب گرفتن و هوا خوردن را در تراس انجام دهید. با توجه به اینکه اکثر خانه ها حالت آپارتمانی دارند، تراس به عنوان یک حیات کوچک محسوب می شود که می توان بیشترین کاربرد ممکن را از آن به دست آورد.

همچنین بخوانید: انواع سقف بالکن و تراس

نتیجه گیری

اگر به فکر ایجاد سقف حیات خلوت و تراس هستید، در مرحله اول به خوبی تمامی قوانین مربوط به آن را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که رعایت نکردن قوانین در این بخش می تواند جریمه های زیادی را در پی داشته باشد. اگر ضوابط گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید،‌ یک تراس و بالکن عالی خواهید داشت که از آن به نحو احسن نفع خواهید برد. چنانچه قصد اجرای انواع پوشش سقفی دارید می توانید با کارشناسان ما از صفحه تماس باما در ارتباط باشید.

 

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام