سقف نورگیر کوپل و بررسی ویژگی و مزایای آن

سقف نورگیر کوپل و بررسی ویژگی و مزایای آن

امروزه استفاده از نورگیرهای متنوع جذابیت زیادی ایجاد نموده است و افراد بسیاری علاقمند پوشش سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو خود با این محصولات هستند. سقف نورگیر کوپل از به روز ترین و زیباترین نوع این محصولات است که در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

پوشش سقف حیاط خلوت یا سقف پاسیو

افراد بسیاری با توجه به زیبایی و نوردهی حیاط خلوت و یا پاسیو علاقمند داشتن این فضا در منازل خود هستند. اما دارا بودن این فضا علاوه بر نوردهی مناسب در طی روز مشکلات زیادی را نیز برای ساکنان ساختمان ها ایجاد می نمایند. مشکلاتی از قبیل نفوذ رطوبت و آلودگی از این قسمت سازه به داخل تنها گوشه ای از مشکلات ایجاد شده است. بیشتر افراد به دلیل ایجاد امنیت بیشتر سازه خود تمایل به پوشش این فضا با متریال های مختلف دارند. امروزه با استفاده از انواع نورگیر سقفی و نورگیر حبابی که در بازار موجود می باشد این مشکل مرتفع گردیده است.

در گذشته این قسمت با متریال هایی مانند شیشه پوشش داده می شد. اما به دلیل مشکلاتی که این متریال با توجه به مقاومت کم آن در برابر ضربه و باد و باران ایجاد می کرد امروزه استفاده از این متریال کم کم به فراموشی سپرده می شود. استفاده از نورگیر سقفی به عنوان پوشش این قسمت یا نورگیر حبابی بهترین راهکار جهت ایجاد امنیت و ایمنی این قسمت از فضای سازه است.

همچنین بخوانید: ورقه های پلی کربنات چند جداره در ساخت نورگیر

سقف نورگیر کوپل

سقف نورگیر کوپل چیست؟

این نوع نورگیر از متریال پلی کربنات یا اکرولیک تولید شده و دارای استحکام زیادی در برابر خش و ضربه است. همچنین سقف نورگیر کوپل مقدار نوردهی بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته و برای قسمت هایی که به نور محیطی بیشتری نیاز است بسیار مناسب است.

از ویژگی های بزرگ این نوع سقف عدم تغییر رنگ آن بعد از مدت زمان طولانی است. سقف نورگیر کوپل بعد از حدود 10 سال چیزی حدود 2 در صد تغییر رنگ خواهد داد. به همین دلیل در زیبایی بام منازل و سازه ها نا هماهنگی ایجاد نمی کند. درواقع سقف نورگیر کوپال را نورگیر حبابی نیز می نامند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

همچنین بخوانید!  قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات

سقف نورگیر کوپل فایبر گلاس

امروزه از نورگیر های حبابی در مکان های مختلف اجرا می شود از این نورگیرها در هنگام ساخت می توان از متریال های گوناگونی استفاده کرد.ورق های فایبر گلاس یکی از این متریال ها است جالب است بدانید این ورق ها بسیار از لحاظ ابعاد و تنوع رنگی خیلی پرفروش و محبوب می باشد.

موارد مصرف نورگیر حبابی یا کوپل

از این نوع سقف نورگیر کوپل علاوه بر پوشش سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو می توان در موارد دیگر نیز استفاده نمود.

  • -مسقف نمودن استخرها
  • -برای سقف پارکینگ های شخصی و یا عمومی
  • -سقف گلخانه ها
  • -مکان های توریستی
  • -و مکان هایی که زیبایی آن بسیار مورد توجه است.

مزایای استفاده از سقف نورگیر حبابی

نورگیر کوپل یا نورگیر حبابی امروزه به دلیل ایجاد زیبایی بصری بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. افرادی که به دنبال پوششی برای مسقف نمودن حیاط خلوت و یا پاسیو خود هستند به دلیل زیبایی ایجاد شده توسط این محصول از آن در این مکان ها استفاده می نمایند. اما تنها زیبایی مزیت سقف نورگیر کوپل نیست. این نوع نور گیر دارای مزایای دیگری نیز می باشد:

  • -مقاومت بالا در برابر ضربه و عوامل طبیعی
  • -استحکام در برابر اشعه خورشید
  • -عدم نفوذ رطوبت و آلودگی از این قسمت سازه
  • -ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر
  • -زیبایی بصری بیشتر
  • -قابلیت بازشو بودن آن
  • -تنوع در رنگ برای ایجاد همخوانی با محیط
  • -تنوع در سایز
  • -قابلیت تولید به صورت تک جداره و دو جداره
  • -عایق در برابر هدر رفت انرژی و صدا

همچنین بخوانید: معرفی باران گیر پلی کربنات

سقف نورگیر کوپل

چگونگی نصب سقف نورگیر کوپل

برای نصب این سقف باید ابتدا شبکه از جنس پروفیل ایجاد نمود. باید دقت شود که این قسمت نیاز به شاسی کشی داشته و حتما بعد از اتصال پایه ها از ایزوگام جهت عایق بندی این قسمت استفاده شود. پایه های نورگیر کوپل از متریال فایبرگلاس بوده و بر روی قسمت سقف مورد نظر نصب می شود. بر روی این شبکه نیز از حباب هایی از جنس اکریلیک یا پلی کربنات به عنوان نورگیر حبابی استفاده می شود.

سقف نورگیر کوپل بسیار مناسب برای فضاهایی است که امکان دید توسط همسایگان وجود دارد. این پوشش نیاز به شستشوی زیاد نداشته و با یک بار پولیش به صورت نو در خواهد آمد.

همچنین بخوانید!  سقف کاذب پارکینگ حیاط

قیمت نورگیر کوپل

عوامل مختلفی باعث می شود تا قیمت نورگیر حبابی(کوپل) افزایش یابد. میتوان به چند مورد زیر  اشاره کرد:

  • -متراژ قسمت پوشش داده شده
  • -طراحی نورگیر حبابی
  • -جنس متریال سقف نورگیر کوپل
  • -قابلیت باز و بسته شدن و یا ثابت بودن نورگیر
  • -دو جداره یا تک جداره بودن آن
  • -متریال پایه های اتصالی به بام
  • -قیمت آهن در بازار

برای خرید و یا سفارش ساخت سقف نورگیر کوپل و یا کسب اطلاعات بیشتر برای بهترین انتخاب نورگیر سقفی سازه و ساختمان خود می توانید با کارشناسان پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: انواع سقف شیشه ای برای حیاط خلوت

سقف نورگیر کوپل

سوالات متداول سقف نورگیر کوپل و بررسی ویژگی و مزایای آن

متراژ قسمت پوشش داده شده -طراحی نورگیر حبابی -جنس متریال سقف نورگیر کوپل -قابلیت باز و بسته شدن و یا ثابت بودن نورگیر -دو جداره یا تک جداره بودن آن -متریال پایه های اتصالی به بام -قیمت آهن در بازار
رای نصب این سقف باید ابتدا شبکه از جنس پروفیل ایجاد نمود. باید دقت شود که این قسمت نیاز به شاسی کشی داشته و حتما بعد از اتصال پایه ها از ایزوگام جهت عایق بندی این قسمت استفاده شود. پایه های نورگیر کوپل از متریال فایبرگلاس بوده و بر روی قسمت سقف مورد نظر نصب می شود.
این نوع نورگیر از متریال پلی کربنات یا اکرولیک تولید شده و دارای استحکام زیادی در برابر خش و ضربه است. همچنین سقف نورگیر کوپل مقدار نوردهی بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته و برای قسمت هایی که به نور محیطی بیشتری نیاز است بسیار مناسب است.
مسقف نمودن استخرها -برای سقف پارکینگ های شخصی و یا عمومی -سقف گلخانه ها -مکان های توریستی -و مکان هایی که زیبایی آن بسیار مورد توجه است.
مقاومت بالا در برابر ضربه و عوامل طبیعی -استحکام در برابر اشعه خورشید -عدم نفوذ رطوبت و آلودگی از این قسمت سازه -ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر -زیبایی بصری بیشتر -قابلیت بازشو بودن آن -تنوع در رنگ برای ایجاد همخوانی با محیط -تنوع در سایز -قابلیت تولید به صورت تک جداره و دو جداره -عایق در برابر هدر رفت انرژی و صدا
0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام