سقف اماده برای پاسیو

سقف اماده برای پاسیو

انواع سقف آماده برای پاسیو، تلفیقی معماری و مدرنیته… امروزه استفاده صحیح و بهینه از تمام فضای ساختمان، در اولویت بسیاری از مهندسین طراحی فضا و ساکنان ساختمان ها می باشد. اهمیت نقش نور در تلقین انرژی و ایجاد فضای مناسب در کنار استفاده بهینه از فضا، سبب طراحی و تولید نسل نوین سقف های آماده تحت عنوان سقف پاسیو شده است. سقف پاسیو در واقع سقفی آماده و شفاف است که میزان نور ورودی فضا را متناسب با نیاز تنظیم می‌کند. سقف مذکور به عنوان سقف حیاط خلوت، گلخانه ، روف گاردن و حیاط منازل و ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سقف پاسیو از دیرباز در تنظیم نور ساختمان ها کاربرد داشته است. امروزه با تلفیق علم مواد و مدرنیته و بهره گیری از متریال گوناگون انواع سقف آماده برای پاسیو طراحی شده اند. سقف برقی، پلی کربنات، حبابی، شیشه ای، سکوریت و… به تناسب فضا و نیاز مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعریف سقف آماده برای پاسیو

پیش از معرفی انواع سقف آماده برای پاسیو، فضای پاسیو مورد بررسی قرار می‌گیرد. پاسیو در لغت به معنای نورخان و حیات خلوت است، در واقع پاسیو فضای نیمه باز دارای سقف شفاف است که محل مناسبی برای ریلکسیشن، مهمانی و نگهداری گل و گیاه می باشد. مسقف نمودن حیات خلوت منازل، گلخانه، روف گاردن و تراس، پاسیو ایجاد می‌شود. سقف مورد استفاده در این مکان ها را اصطلاحا سقف پاسیو می نامند که در می نامند که در پوشش دهی سقف استخر، حیاط، سقف منازل فاقد مناسب و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سقف پاسیو اصولا سازه ای سبک و شفاف است که از دو قسمت اسکلت و متریال مابین اسکلت تشکیل می‌شود. ورقه های آماده ی پلی کربنات، سکوریت، شیشه و حباب های سقفی به عنوان سقف آماده پاسیو در تکمیل سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. متریال مذکور با توجه به شرایط اقلیمی، میزان تابش نور خورشید در طول روز، میزان نور لازم و… انتخاب می‌شوند.

همچنین بخوانید: سقف پاسیو متحرک

سقف اماده برای پاسیو

انواع سقف آماده برای پاسیو

کاربرد گسترده سقف پاسیو در حیات خلوت، گلخانه و سایر بخش های ساختمان، سبب تولید انواع مختلف سقف آماده برای پاسیو شده است. در پاسیو های قدیمی از شیشه به عنوان سقف آماده بهره می‌گرفتند که علاوه بر سنگین بودن، در فصول گرم سال فضا نامناسب می‌شد. ورقه های پلی کربنات با میزان شفافیت دلخواه، میزان نور ورودی را کاهش داده و از گرم شدن فضا جلوگیری می‌کنند. در مکان‌هایی که به نور بیشتری نیاز است، از نورگیرهای حبابی نوین بهره می‌گیرند.

همچنین بخوانید!  ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر به داخل منزل

نورگیرهای حبابی با ساختار متفاوت، میزان نور ورودی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهند. انواع سقف پاسیو را می توان در دو نوع ثابت و متحرک دسته بندی نمود. سقف های ثابت شامل پلی کربنات، شیشه ای، حبابی و سکوریت می باشند، در سقف پاسیو متحرک علاوه بر متریال مذکور از پارچه های مخصوص بهره می‌گیرند.

سقف پلی کربنات، از انواع سقف آماده برای پاسیو

سقف پلی کربنات با ویژگی های منحصر بفرد و قیمت مناسب یکی از انواع سقف آماده برای پاسیو است که مورد استقبال طراحان پاسیو قرار گرفته است. ورقه های پلی کربنات در ابعاد مختلف با ضخامت 6 الی 8 میلیمتر و رنگ های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. انتخاب ضخامت و رنگ ورقه ی پلی کربنات متناسب با فضا، اقلیم آب و هوای منطقه و میزان نور مورد نیاز می باشد. اغلب افراد از پلی کربنات شفاف و بدون رنگ یا دارای رنگ های روشن برای پوشش فضای نشیمن بهره می‌گیرند. ویژگی های قابل توجه ورقه های پلی کربنات که به عنوان مزیت این محصول محسوب میشوند، به شرح ذیل می باشند:

  • استحکام بالا در برابر ضربه و عوامل محیطی مخرب
  • خاصیت پلیمری و انعطاف پذیری
  • مقاومت در برابر تابش نور خورشید
  • خاصیت ضد آب در برابر ورود رطوبت و آب باران
  • لایه ی محافظ ضد اشعه ی UV نور خورشید
  • قیمت مناسب
  • تنوع در رنگ
  • سقف سکوریت از انواع سقف آماده برای پاسیو

سقف شیشه ای یکی از انواع سقف آماده برای پاسیو است که ظاهری شیک و مدرن به محیط می بخشد. نسل جدید شیشه های نشکن، تحت عنوان شیشه سکوریت به کمک اسکلت فلزی به عنوان سقف پاسیو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیشه ها در انواع دو جداره و تک جداره به عنوان سقف آماده قابل نصب می‌باشند. ظاهر شیک و زیبا، مقاومت در برابر عوامل محیطی مخرب، حفظ کیفیت نور و افزایش میزان نور ورودی از ویژگی های مؤثر در انتخاب این متریال می باشند.

همچنین بخوانید!  تفاوت شیشه و اکریلیک

همچین بخوانید: سقف پاسیو طبقه اول

سقف اماده برای پاسیو

سقف حبابی یکی از انواع سقف آماده برای پاسیو

نورگیر حبابی که به عنوان یکی از انواع سقف آماده برای پاسیو محسوب می‌شود از پلی کربنات منعطف و مرغوب تهیه میشود. نورگیر سقفی حبابی با ساختار منحصر بفرد، میزان نور بیشتری به فضای داخلی وارد می‌نماید. بنابراین مزیت نورگیر حبابی به سایر متریال مورد استفاده در سقف پاسیو، افزایش سطح به منظور ورود نور بیشتر به فضای داخلی می باشد. چنانچه قصد اجرای انواع نورگیر سقفی  داشتید می توانید با کارشناسان پوشش ساز در تماس باشید و بهترین نورگیر سقفی مورد نظر خود را انتخاب ونصب کنید کافیست با شماره :09123389262 تماس بگیرید.

سوالات متداول سقف اماده برای پاسیو

ورقه های پلی کربنات با میزان شفافیت دلخواه، میزان نور ورودی را کاهش داده و از گرم شدن فضا جلوگیری می‌کنند. در مکان‌هایی که به نور بیشتری نیاز است، از نورگیرهای حبابی نوین بهره می‌گیرند. نورگیرهای حبابی با ساختار متفاوت، میزان نور ورودی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهند. انواع سقف پاسیو را می توان در دو نوع ثابت و متحرک دسته بندی نمود. سقف های ثابت شامل پلی کربنات، شیشه ای، حبابی و سکوریت می باشند، در سقف پاسیو متحرک علاوه بر متریال مذکور از پارچه های مخصوص بهره می‌گیرند.
سقف پاسیو اصولا سازه ای سبک و شفاف است که از دو قسمت اسکلت و متریال مابین اسکلت تشکیل می‌شود. ورقه های آماده ی پلی کربنات، سکوریت، شیشه و حباب های سقفی به عنوان سقف آماده پاسیو در تکمیل سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. متریال مذکور با توجه به شرایط اقلیمی، میزان تابش نور خورشید در طول روز، میزان نور لازم و… انتخاب می‌شوند.
استحکام بالا در برابر ضربه و عوامل محیطی مخرب خاصیت پلیمری و انعطاف پذیری مقاومت در برابر تابش نور خورشید خاصیت ضد آب در برابر ورود رطوبت و آب باران لایه ی محافظ ضد اشعه ی UV نور خورشید قیمت مناسب تنوع در رنگ سقف سکوریت از انواع سقف آماده برای پاسیو

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام