پاسیو در آپارتمان چیست

پاسیو در آپارتمان چیست

منظور از پاسیو در آپارتمان چیست؟ زندگی در آپارتمان از آغاز تا به امروز با مشکلات بسیاری مواجه شده است. نداشتن حیاط در آپارتمان ها از یک طرف و آرامش و راحتی به علت شلوغی حضور انسان در یک ساختمان از طرف دیگر باعث شده است تا طراحان و مهندسان به فکر به وجود آوردن فضایی مدرن و جدید باشند.

در طراحی ساختمان های این شکلی برای ایجاد نور طبیعی در منزل معمولا از پاسیو استفاده می کنند. این که پاسیو در آپارتمان چیست می تواند به شما یاری رسانده تا نور طبیعی روز را به نواحی که کم نور یا تاریک هستند را به راحتی منتقل نمایند.

ساختار پاسیو در آپارتمان

ساختار پاسیو در آپارتمان بدین صورت است که همانند یک اتاق کوچک از طبقه بالا تا طبقه پایین ادامه دارد. فراموش نکنید که تنها پایین ترین طبقه می تواند از این محیط استفاده نماید و به آن دسترسی داشته باشد. دیگر طبقات فقط از نور آن می توانند بهره ببرند و از فضای آن نمی توانند استفاده کنند.

پوشش سقف پاسیو در آپارتمان به چه شکل است؟

نخستین گزینه جهت پوشش سقف پاسیو در آپارتمان شیشه می باشد. جهت پوشش سقف حیاط خلوت در قدیم بیشتر شیشه های عادی بکار می بردند. ولی حالا با توسعه فناوری اکثرا برای پوشش سقف حیاط خلوت از مصالح نوینی چون فایبر گلاس شفاف، ورق پلی کربنات، ورق اکریلیک و پوشش های نورگیر حبابی استفاده می شود. این موارد نامبرده در حیطه استقامت، دوام و ماندگاری بهتر از شیشه کار می کنند.

هر یک از این متریال شامل خصوصیات متنوعی می باشند که روش ایده آلی جهت نورگیر منزل به حساب می آیند. به عنوان مثال ورق پلی کربنات در برابر نور مستقیم آفتاب و گرما استقامت و دوام زیادی دارد و می تواند سالیان سال با همان سطح کیفی اولیه باقی بماند.

یک شیوه دیگر در ساخت پاسیو در آپارتمان، سقف های متحرک می باشد. بنابراین می توان بعضی اوقات که تمایل دارید در نورگیر سقفی منزل خود استراحت نمایید یا غذا میل نمایید با بستن سقف متحرک می توان از ورود نور زیاد خورشید به داخل محوطه جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید!  انواع نورگیر حبابی یا نورگیر (کوپل)

مصالح و متریال بکار برده شده پاسیو در آپارتمان

جداره های پاسیو در آپارتمان را می توان با ملاحظه به شرایط قرار گیری آن با متریال متنوعی طراحی نمود. چنانچه پاسیو در خارج از محیط خانه باشد می توان دیواره های آن را از شیشه، ورق پلی کربنات، ورق اکرولیک و… تولید کرد تا نور کافی داشته باشد.

در محوطه داخلی هم می توان دیوار ها را معمولا با متریالی چون کاشی، سرامیک، چوب، PVC و… پوشش دهی نمایید. چنانچه در پاسیو آب، آبفشان و… بکار برده می شود بایستی متریال ضد آبی بکار برد و از چوب هایی که در مقابل رطوبت عایق نیستند می توان بهره برد.

دیواره های پاسیو در آپارتمان را می توان با کفپوش های 3D هم زیباتر و جذاب تر نمود و جلوه ای خیلی زیبا به آن داد. در مجموع با ملاحظه به معماری و متریال متنوعی که در حال حاضر وجود دارند می توان طراحی خیلی متفاوتی را در این محوطه ایجاد نمود.

طراحی پاسیو توسط وسایل تزئینی، درختچه ها و گل ها بسیار جذاب و خاص می شود. همچنین می توان آن را به بهترین بخش منزل خود تبدیل نمود که خیلی انرژی بخش هم می تواند باشد.

فرق پاسیو در آپارتمان و نورگیر سقفی

پاسیو در آپارتمان معمولا بخشی از خانه به حساب می آید و جزء زیربنا هم می باشد. در حال حاضر کاربرد های متنوعی چون نورگیر منزل، پرورش گل و گیاه، محیطی جهت نشستن، سقف شیشه ای شفاف و…دارد.

نورگیر سقفی جزئی از آپارتمان می باشد که دربرگیرنده تمامی واحد ها می باشد. اما هیچکس نمی تواند آن را بکار ببرد و تنها در نور ساختمان اثربخش است. در این صورت نورگیر سقفی جزء زیربنا نبوده و سقف آن همانند پاسیو شفاف نیست. تنها سبب عبور نور می شود که پاسیو کاملا برعکس آن می باشد.

مزایای بکارگیری پاسیو در آپارتمان

بکارگیری پاسیو در آپارتمان مزایای خیلی زیادی دارد که در این قسمت به بعضی از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت:

کمک به بهتر شدن تهویه هوا

یکی از مزایای استفاده از پاسیو در آپارتمان کمک به تهویه هوا می باشد. همه ما در اتمام یک روز کاری سخت به منزل باز خواهیم گشت تا بتوانیم ساعاتی را استراحت نماییم. منزلی که شامل سقف پاسیو باشد می تواند هوای منزل شما را همانند پارکی پر از گل و گیاه نماید. در حقیقت این محوطه می تواند هوای کاملا طبیعی را به شما هدیه دهد.

همچنین بخوانید!  طلق نورگیر حبابی

می توانید بی آنکه خورشید چشمهای شما را اذیت کند از هوای پاسیو لذت کافی ببرید. حتی نیاز شما برای اقسام سامانه های حرارتی و برودتی را راحت می سازد. زیرا هر زمان احتیاج به تغییر تهویه هوا داشتید می توانید به راحتی از این محوطه بهره ببرید.

نورگیر خیلی جذاب و بهینه

عمده ترین و اساسی ترین مزایای استفاده از پاسیو در آپارتمان، نورگیری می باشد. شما به منظور اینکه بتوانید به آسانی در خانه خود زندگی کنید و بی انکه انرژی اضافی مصرف کنید و همچنین از هوای درون خانه لذت ببرید به نور طبیعی نیاز دارید. همچنین بهتر است بدانید تابیدن نور خورشید طبیعی در خانه به شما در حس سرزندگی، طراوت و شادابی کمک بسزایی می نماید.

دیگر فواید بکارگیری پاسیو چه به صورت سقف یا اقسام دیگر آن این است که در منازلی که شامل حیاط یا چند طبقه می باشند می توان از آن بهره وری بسیاری داشت. می توانید در این محیط باربیکیو بکارببرید. با بکارگیری این سقف وضعیت جوی متنوعی را در زمان اوقات فراغت خود تجربه نمایید. چنانچه به خرید اقسام نورگیر سقفی، نورگیر حبابی، نورگیر دوجداره علاقه دارید می توانید به سایت های معتبر در این حیطه مراجعه نمایید.

کاربردهای متنوع پاسیو در آپارتمان

پاسیو آپارتمان

اکثر ما مواقعی که اسم پاسیو در آپارتمان را می شنویم به یاد محیطی می افتیم که در آن گل و گیاه و درختچه های متنوعی موجود می باشند. همچنین با نور کافی که دارد محل مناسبی جهت نمو و رشد گل ها می باشد. کاشت گل و درختچه ها خود به خود کار خیلی خوب و خوشایندی است. چون همان گونه که می دانید می توان جای خالی حیاط های بزرگ در ساختمان را پر و محیطی مناسب با هوایی دلپذیر را به اهالی ساختمان هدیه داد.

چنانچه اهالی آپارتمان اندکی ابتکار و حوصله به خرج دهند می توانند افزون بر کاشت گل و گیاه، از این محوطه جهت اعمال امور روزانه اشان هم استفاده نمایند. طراحی پاسیو در آپارتمان و تزیین آن با اقسام گل های زیبا می تواند زیبایی آپارتمان را چند برابر نماید. چنانچه شما یک حیاط خلوت در آپارتمان خود دارید می توانید با اندکی هزینه محیطی دلچسب جهت جلسات ساکنین ساختمان یا میزبانی از مهمانان فراهم نمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام