همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

یکی از جذاب‌ترین اتاق‌های که می‌توان برای خانه‌های ویلایی ساخت، اتاق شیشه‌ای است؛ وجود اتاق شیشه‌ای برای یک خانه ویلایی الزامی است چون از آن می‌توانید در تمام روزهای سال استفاده کنید.

اگر قصد دارید که بیشتر با اتاق شیشه‌ای آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

اتاق شیشه‌ای چیست؟glass room

شاید تا به حال بارها اسم اتاق شیشه‌ای را شنیده باشید اما با آن زیاد آشنایی نداشته باشید؛ بدون شک تا حالا خانه‌های را دیده‌اید که در حیاط خانه دارای آلاچیق هستند، این آلاچیق‌ها اغلب بدون در و دیوار هستند و همان طور که گفته شد در فضای بیرونی خانه ساخته می‌شوند.

در روزهای سرد سال، آلاچیق کاربرد چندانی ندارد و فقط می‌توان از آن در بهار و تابستان که هوا گرم است استفاده کرد؛ اما اتاق شیشه‌ای، داستان متفاوتی دارد.

اتاق شیشه‌ای در بسیاری از مواقع همانند آلاچیق در فضای بیرونی خانه ساخته می‌شود اما با این تفاوت که در تمام فصول سال قابل استفاده هستند؛ در ساخت اتاق شیشه‌ای، همان طور که از اسمش پیدا است از هیچ سنگ و آجری استفاده نمی‌شود و تماماً دیوارهایش از یک شیشه‌ای مخصوص ساخته می‌شوند.

برخی افراد، اتاق شیشه‌ای را با نام سان روم گاردن می‌شناسند، این اتاق‌ بیشتر برای حیاط خانه‌های ویلایی استفاده می‌شود تا یک فضای دنج برای وقت‌گذرانی افراد باشد.

به دلیل استفاده از شیشه برای ساخت این اتاق، افراد قادر هستند به طور کامل به اطراف احاطه داشته باشند.

همچنین بخوانید : سقف نورگیر شیشه‌ ای 8 ضلعی

همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

چند نکته مهم درباره اتاق شیشه‌ای

در اغلب مواقع، افراد از اتاق شیشه‌ای برای سپری کردن اوقات فراغت استفاده می‌کنند و به همین دلیل باید یک دکوراسیون زیبا و خاص داشته باشد؛ اگر نمی‌دانید که دکوراسیون اتاق شیشه‌ای باید به چه صورتی باشد این قسمت برای شما است در این قسمت با چند نکته مهم درباره خاص شدن دکوراسیون glass room آشنا می‌شوید.

مبلمان:

اولین چیزی که اتاق شیشه‌ای را جذاب می‌کند، مبلمان است که باید براساس نوع استفاده شما از اتاق انتخاب شود؛ برای مثال اگر از اتاق شیشه‌ای برای برگزاری دورهمی و مهمانی استفاده می‌کنید باید مبلمان زیادی را برای دکوراسیون استفاده کنید و اگر از آن به عنوان یک اتاق استراحت استفاده می‌کنید بهتر است از یک تاب ننویی و تخت‌خواب استفاده کنید.

گیاهان زینتی:

بهتر است برای دکوراسیون، از گل و گیاهان زیادی استفاده نکنید چون این یک اتاق است نه یک گلخانه؛ گذشته از این، استفاده از گل و گیاهان مختلف برروی اکسيژن اتاق تاثیر می‌گذارد و باعث بوی نامطبوع می‌شود.

همچنین بخوانید!  سقف طلقی برای حیاط

پیشنهاد می‌شود از گل و گیاهان محدودی برای زیبایی اتاق استفاده کنید‌؛ گياهان گرمسیری و مقاوم مانند ساکولنت و پتوس یا کاکتوس بهترین گزینه هستند.

تجهیزات سرمایش و گرمایش:

اگر قرار است زمان زیادی را در اتاق شیشه‌ای سپری کنید، باید حتما برای آن سیستم گرمایش و سرمایش نصب کنید؛ اتاق شیشه‌ای به دلیل داشتن دیوارهای شیشه‌ای درفصل‌های گرم سال غیرقابل تحمل هستند پس حتما باید به فکر سیستم‌های سرمایشی باشید.

پرده‌:

ایده استفاده از پرده برای اتاق شیشه‌ای برای کسانی که علاقه زیادی به تابش نور خورشید به داخل اتاق ندارند، بسیار خوب است؛ بهتر است در چنین مواقعی از پرده‌های استفاده کنید که در صورت جمع شدن فضای زیادی را نگیرند تا دید شما در بقیه ساعات روز محدود نشود.

همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

مزایای اتاق شیشه‌ای

در این قسمت از مقاله، قرار است با مهم‌ترین مزایای اتاق شیشه‌ای آشنا شوید تا راحت‌تر راجب ساخت اتاق شیشه‌ای تصميم بگیرید.

ایجاد منظره‌ای زیبا در خانه‌:

به دلیل وجود دیوارهای از جنس شیشه شما می‌توانید دور تا دور اتاق را به خوبی ببینید و اگر حیاط شما دارای یک فضای سبز و بسیار زیبا باشد زیبایی اتاق شیشه‌ای دو چندان می‌شود؛ تصور کنید که در یک روز بارانی و برفی شما داخل یک اتاق شیشه‌ای هستید و از پشت دیوارهای شیشه‌ای به باریدن باران یا برف نگا می‌کنید.

بارش دانه‌های برف یا قطره‌‌های باران بر روی سقف و دیوارهای شیشه‌ای، بسیار دیدنی و قشنگ است.

چهار فصل بودن:

همان طور که قبلا گفته شد، اتاق شیشه‌ای را می‌توانید در تمام روزهای سال چه گرم باشد چه سرد استفاده کنید؛ تنها کافی است یک سیستم گرمایش یا سرمایشی مناسب برای اتاق تهیه کنید.

توجه داشته باشید، به دلیل استفاده از شیشه‌های مخصوص و دوجداره، به هیچ‌وجه سرما یا گرمای بیرون وارد اتاق نخواهد شد؛ بنابراین در این مورد نگران نباشید.

مناسب آفتاب گرفتن:

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن مکان زندگی مناسب، دریافت نور خورشید و ویتامین D برایشان دشوار است؛ شما می‌توانید با ساخت اتاق شیشه‌ای آفتاب‌گیر این مشکل را برطرف کنید.

تنها کافی است برروی یک کاناپه‌ یا یک فرش دراز بکشید تا از طريق نور خورشید ویتامین D را کسب کنید و از تابش نور خورشید بر پوست خود لذت ببرید.

اجرای آسان:

جالب است بدانید که ساخت اتاق شیشه‌ای، زمان و هزینه‌ای زیادی را از شما نمی‌گیرد؛ این اتاق‌ها به صورت آماده هم وجود دارند و تنها با انتقال آن در مکان مورد نظر و نصب اجزای مختلف آن، می‌توانید در کمترین زمان یک اتاق شیشه‌ای زیبا در خانه داشته باشید.

همچنین بخوانید!  طراحی و اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

تنوع بالا:

خوب است بدانید که همه‌ی اتاق‌های شیشه‌ای به یک شکل نیستند؛ طرح‌های مختلفی برای اتاق‌های شیشه‌ای وجود دارد که می‌توانید براساس اندازه فضایی که دارید، بهترین مدل از اتاق شیشه‌ای را انتخاب کنید.

اتاق با سقف شیشه‌ای

احتمالا تا حالا شاهد دیدنورگیر سقف متحرک شیشه ای جذاب و زیبا در پاساژها یا فروشگاه‌ها بوده‌اید؛ به دلیل زیبایی سقف‌های شیشه‌ای، افراد زیادی خواستار این هستند که این ایده را برای سقف اتاق یا آشپزخانه اجرا کنند.

باید گفته شود که خوشبختانه این ایده سال‌های زیادی است که در بسیاری از خانه‌ها طبق سلیقه صاحب خانه اجرا می‌شود.

امروزه روند طراحی داخلی خانه، به سمت سقف‌ها رفته است که می‌توانند با طراحی یک سقف زیبا جذابیت ظاهری اتاق را به حداکثر یا به حداقل برسانند؛ استفاده از سقف شیشه‌ای برای اتاق، به صاحب خانه اجازه می‌دهد که یک فضا با نورگیر سقفی داشته باشد و همچنین با این کار فضای اتاق بیشتر از چیزی که هست نشان داده می‌شود.

همچنین بخوانید: استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

همه آنچه درباره اتاق شیشه ای باید بدانید!

اتاق شیشه ای روی پشت بام

اتاق شیشه ای روی پشت بام، فضایی دنج و آرام است که می تواند به شما کمک کند تا از شلوغی های زندگی شهری دور شوید و آرامش و آسایش را تجربه کنید.
اتاق شیشه ای روی پشت بام، می تواند فضایی عالی برای استراحت، مطالعه، کار یا حتی برگزاری مهمانی های کوچک باشد. این اتاق، به شما این امکان را می دهد تا از طبیعت لذت ببرید و در عین حال، از مزایای زندگی شهری نیز بهره مند شوید.

 چند نکته برای طراحی اتاق شیشه ای روی پشت بام 

  • -از شیشه های باکیفیت استفاده کنید تا اتاق شما در برابر باد و باران مقاوم باشد.
  • -از پرده یا سایبان استفاده کنید تا از نور مستقیم خورشید در تابستان جلوگیری شود.
  • -دکوراسیون اتاق را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید تا فضایی آرامش بخش و دلنشین ایجاد کنید.

با ساخت سقف شیشه‌ای برای اتاق، همیشه می‌توانید شاهد تابش نور خورشید، باریدن قطره‌‌های باران و دانه‌های برف باشید؛ حتی وجود این سقف شیشه‌ای در اتاق باعث می‌شود که شب‌ها در زیر آسمان پرستاره به خواب بروید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام