ترفند های ناب برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

ترفند های ناب برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

در زندگی امروزی خانه‌ های آپارتمانی در حال بیشتر شدن هستند، به همین دلیل خیلی از کسانی که در واحدهای آپارتمانی زندگی می ‎کنند، نیاز دارند تا با استفاده از تکنیک ها و ترفندهای متعدد، خانه خود را زیباتر و بزرگ‎ تر نشان دهند

منزلی زیبا و ترفندهایی نابی که باید بدانید!

بلند تر نشان دادن سقف های خانه‌ ها، یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خانه های آپارتمانی است. سال‎ های پیش ساختمان سازی به شکلی انجام می شد که خیلی از خانه با سقف های سه یا چهار متر ساخته می‌ شدند. اما امروزه خیلی از شهروندان ایرانی نیاز به سقف های بلندتری دارند. اگر شما نیز این مشکل را دارید، تا انتها مطلب همراه ما باشید تا با بهترین ترفندهای بلندتر نشان دادن سقف آشنا شوید.

نکات مهم در بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه

با گذر زمان و زیاد شدن تعداد ساختمان‎ ها، نیاز به واحدهای مسکونی بیشتر در شهرها حس می شد. به همین دلیل بود که ساختمان سازی به سمت آپارتمان های چند طبقه رفت. از این رو سقف خانه ها ارتفاع کم تری پیدا کرد.

آیا نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها بتوانیم سقف را بلندتر نشان دهیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، نکاتی وجود دارند که با رعایت شان می توانید تا حد امکان سقف خانه را بلندتر نشان دهید. برای بلندتر نشان دادن سقف می توانید از فرش های راه راه استفاده کنید، مبلمان سفید خریداری کنید یا حتی از دیوارپوش های سه بعدی استفاده کنید.

البته شهروندان زیادی برای این که بتوانند سقف خانه خود را بلندتر نشان دهند، از تابلوهای سقفی استفاده می کنند. همچنین می توانید از طرح های سه بعدی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا پایین بودن سقف را احساس نکنید.

یک پیشنهاد دیگر نیز برای این که بتوانید سقف را بلندتر نشان دهید این است که از معماران و طراحان داخلی کمک بگیرید تا طرح های متناسب با سقف تان را در خانه پیاده سازی کنند. رنگ‏‎ ها تاثیر زیادی در بزرگ یا کوچک دیدن شدن یک فضا دارند.

همچنین بخوانید!  سقف آلاچیق با ورق های مختلف

یک نکته برای این که بتوانید سقف را بلندتر نشان دهید، استفاده از لوسترهای کوتاه برای سقف است. در صورتی که از این نکته استفاده کنید، انگار سقف بلندی دارید که یک لوستر را به آن آویزان کرده اید.

ترفند های ناب برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

ایده‌های جذاب برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه

کوتاه بودن سقف مزایای خاص خود را دارد اما خیلی از مشتریان به دنبال این هستند که ظاهر و دکوراسیون خانه خود، فضای بیشتری دهند. از نظر اکثر مشتریان، سقف کوتاه باعث از بین رفتن زیبایی خانه می شود. به همین دلیل در این بخش ما ایده هایی را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید سقف تان را بلندتر نشان دهید.

البته هیچوقت فراموش نکنید که ایده های بلندتر شدن سقف، درواقع راهی ایجاد کردن یک خطای دید هستند. بنابراین اگر در یک خانه ویلایی زندگی می کنید، می توانید از یک معمار برای بلندتر کردن سقف تان استفاده کنید. اما اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و سعی دارید تنها با چند ترفند، سقف تان را بلندتر جلوه دهید، باید از ترفندهای گفته شده در ادامه استفاده کنید:

استفاده کردن از رنگ های روشن و خنثی

مهم ترین عامل در کوتاه دیده شدن یک سقف، رنگ است. رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون خانه باعث می شود تا فضا کوچک تر یا بزرگ تر دیده شود. احتمالا پیش از این نام رنگ های خنثی به گوشتان خورده است، رنگ هایی مانند سفید، طوسی و کرم.

به طور کلی در دکوراسیون یک اتاق، اگر قصد طراح این باشد که اتاق بزرگ تر دیده شود، از رنگ های خنثی استفاده می کند. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید سقف تان را بلندتر نشان دهید، به دنبال رنگ هایی مانند سفید و کرم باشید.

نورپردازی داخلی خانه را به بهترین شکل طراحی کنید

سقف های کوتاه به این دلیل در میان مردم محبوب نیستند که باعث می شوند خانه تاریک دیده شود. بنابراین اگر بتوانید به شیوه ای نورپردازی کنید که خانه روشن دیده شود، به عبارت دیگر کم و کاستی نداشتن سقف بلند را پوشش دهید، می توانید سقف تان را بلندتر جلوه دهید.

همچنین بخوانید!  انواع سقف بالکن و تراس

از کاغذ دیواری های با طرح عمود استفاده کنید

استفاده کردن از کاغذ دیواری های با طرح های عمودی مانند خطوط راه راه، کمک می کند تا دیوارهای شما بلندتر دیده شود. از این رو کوتاهی سقف تان نیز به بهترین شکل پوشش داده می شود.

نورپردازی سقف کوتاه

برای نورپردازی سقف های کوتاه بهتر است به سراغ گزینه های مدرن امروزی مانند چراغ های ال ای دی بروید. برای این که بتوانید تا حد امکان کوتاه بودن سقف را نشان ندهید، باید از لوسترهای بلند یا لامپ های آویزان دوری کنید.

آیتم های جذاب و مدرنی وارد بازار شدند که در نورپردازی خانه ها به کار می روند. این آیتم ها به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی کوتاه بودن سقف تان را بپوشانید. یک ایده دیگر برای نورپردازی سقف های کوتاه، استفاده کردن از نورهای مخفی است.

ترفند های ناب برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه

مزایای سقف بلند در ساختمان

داشتن سقف بلند در ساختمان، مزایای زیادی دارد و مهم تر از همه باعث می شود خانه زیباتر دیده شود. از مزایای سقف بلند، می توان به این اشاره کرد که مشتریان می توانند از هر لوستری و نورپردازی برای سقف خود استفاده کنند. از دیگر مزایای سقف بلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان طراحی کردن دکوراسیون های خاص
  • امکان استفاده از پنجره های یک سره

ساختمانی زیباتر با بلندتر نشان دادن سقف

سقف کوتاه معایب زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به تاریک نشان داده خانه اشاره کرد. به همین دلیل مشتریان بیشتر به خرید خانه هایی با سقف بلند ترغیب می شوند. جدای این که میتوانید به کمک یک معمار، سقف تان را بلندتر نشان دهید، می توانید از یک سری راهکارهای ارزان تر نیز استفاده کنید.

استفاده کردن از کاغذ دیواری با طرح عمودی، نورپردازی بهتری برای دیده نشدن کوتاهی سقف و استفاده از رنگ های خنثی، از روش هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها، خانه تان را بزرگ تر نشان دهید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام