برسی نورگیر سقفی پذیرایی

برسی نورگیر سقفی پذیرایی

به عنوان یک قاعده، نور مصنوعی در قسمت پذیرایی باید مخلوط باشد – ترکیبی از نور اصلی و نور مصنوعی. وسایل روشنایی باید با در نظر گرفتن محیط و همچنین رنگ ها و مواد آن انتخاب شوند. در قسمت پذیرایی خانه است که تخیل طراح هیچ محدودیتی ندارد، زیرا اینجاست که می توانید: لامپ های استاندارد سقفی برای سقف های آرمسترانگ و لامپ های خطی معلق، هم چراغ های داخلی و هم چراغ های برجسته را ترکیب کنید.

انواع نورپردازی

هنگام توسعه روشنایی برای پذیرایی، باید به انواع نور توجه کنید – می تواند نور اصلی، تزئینی یا محلی باشد. لامپ ها بر اساس عملکرد یک منطقه خاص انتخاب می شوند.

نور اصلی

وظیفه اصلی چراغ اصلی نورپردازی کل فضای خانه است. به لطف نور اصلی، می توانید یک فضای نوری بسیار دلپذیر دیدنی را در لحظه ورود به خانه ایجاد کنید. مهمانی که به خانه می آید بلافاصله می تواند فضای راحت ناشی از منابع نور را احساس کند. لامپ های خطی کاملاً برای این کار مناسب هستند، که از نظر روش نصب متنوع هستند می توان آنها را بین ریل ها قرار داد ، در سقف یا دیوار قرار داد و همچنین روی آویزها قرار داد.

نور محلی

وظیفه اصلی نور محلی تمرکز بر عنصر خاصی از فضای داخلی است. اغلب برای روشن کردن قفسه استفاده می شود. نورپردازی محلی به تقسیم فضا به مناطق خاصی کمک می کند. برای روشنایی محلی، می توان از انواع لامپ ها استفاده کرد، به استثنای لامپ های سقفی. پیشنهاد می کنیم گزینه استفاده از یک لامپ خطی آویز را در نظر بگیرید.

نورپردازی تزئینی

به لطف سیستم نورپردازی تزئینی، فضا را با سناریوهای نور غیرعادی پر خواهید کرد. این نوع شامل نوارهای LED و ماژول های کم توان، اما در سایه ها و جلوه های متنوع است.

نورپردازی سقف چیست؟

نور مصنوعی یکی از مهمترین جزئیات هر اتاق است. نه تنها راحتی، بلکه آرامش و در نهایت سلامتی ما به کیفیت آن بستگی دارد. اولین نمونه های اولیه لوستر مدرن در پایان قرن هفدهم ظاهر شد. از نظر ساختاری، آنها یک یا چند لامپ نفتی بودند که روی تیرهای سقف ثابت می شدند. در حال حاضر با وجود توسعه وسایل روشنایی، لوستر منبع اصلی روشنایی باقی مانده است. این دستگاه نورپردازی را می توان در 90 درصد اماکن مسکونی پیدا کرد. نورپردازی سقف نه تنها به نور بخشیدن به اتاق کمک می کند، بلکه مسئول حفظ یا تنظیم مجدد نسبت های آن است.

ویژگی های خاص نورپردازی

نورپردازی سقف بسته به ویژگی های هر اتاق به صورت جداگانه انتخاب می شود. اکنون بسیار رایج است که سقف را در اطراف محیط اتاق برجسته کنید، اما این همیشه مناسب نیست. گاهی اوقات بهتر است نورهای نواری مخفی را با نورافکن های LED جایگزین کنید، به خصوص اگر اتاق بزرگ باشد. بنابراین شما می توانید سطح یکنواختی از روشنایی را در هر گوشه ای بدست آورید.

برای در نظر گرفتن تمام تفاوت های ظریف ممکن، قطعاً باید از قبل مکان چراغ های سقفی را برنامه ریزی کنید. این امر به ویژه مهم است، زیرا تعداد کمی از سازه های سقفی می توانند بلافاصله با خواسته های لحظه ای صاحبان “تطبیق” کنند. به عنوان مثال، در مورد سقف های کشسان، اگر سیم کشی را از قبل نصب نکنید، کل بوم باید کشیده شود. ویژگی آن به گونه ای است که برای محل قرارگیری وسایل باید سقف را در مکان های مناسب مستحکم و چسباند و تمامی این مراحل حتی قبل از اینکه ثابت شود انجام می شود.

برسی نورگیر سقفی پذیرایی

انواع نورگیر سقفی مناسب پذیرایی

نورگیر سقفی محبوب ترین و رایج ترین نوع نورپردازی هستند. هیچ خانه یا آپارتمانی بدون آنها کامل نیست.

همچنین بخوانید!  کاربرد ورق پلی اتیلن در پوشش سقف گلخانه ها

هر کسی که تا به حال در آپارتمان یا خانه خود تعمیراتی انجام داده است می داند که نورگیر سقفی مناسب نقش بسیار مهمی در هر فضای داخلی دارد. در نور خوب، رنگ ها روشن تر می شوند و اندازه اتاق افزایش می یابد. در دنیای مدرن، فرصت های زیادی برای ایجاد یک فضای داخلی رویایی ، مانند توانایی انتخاب از بین تعداد زیادی از وسایل روشنایی با طرح ها و قدرت های مختلف برای آراستن مکان های مورد نظر وجود دارد.

هر فروشگاه لوستر و لامپ، دستگاه های حجیم و فشرده برای نورپردازی اتاق ها، با نور روشن و ملایم، از رنگ ها و مواد مختلف را به مشتریان ارائه می دهد. به طور معمول، اکثر لامپ سقفی پذیرایی همیشه زیر سقف نصب می شدند، بنابراین باید به این نوع خاص از وسایل روشنایی توجه ویژه ای داشته باشید.

برسی نورگیر سقفی پذیرایی

دسته بندی اصلی نورگیرهای سقفی

انواع لامپ های سقفی با توجه به روش چفت و بست را می توان به طور مشروط به موارد زیر تقسیم کرد:

  • -توکار؛
  • -سطحی؛
  • -معلق؛

نورگیرهای سقفی توکار

نورپردازی یک اتاق با وسایل تعبیه شده یا برش داده شده در سقف، به دلیل فراگیر بودن سقف های کشسان و روندهای جدید در طراحی داخلی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سقف‌های کشسان نمی‌توانند وزن کافی از چراغ‌های آویز را تحمل کنند، بنابراین لوازم خانگی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آنها از نظر کیفیت شار نوری تولید شده به هیچ وجه کمتر از سایر انواع وسایل روشنایی نیستند.

چراغ های توکار می توانند شکل متفاوتی داشته باشند. چراغ های توکار گرد، مربع یا خطی را می توان برای روشن کردن اتاق ها با اندازه های مختلف و برجسته کردن هر منطقه خاص استفاده کرد. لامپ های توکار برای روشن کردن مناطق جداگانه یا برجسته کردن یک شی با نور استفاده می شود.

مزایای وسایل روشنایی توکار

طیف گسترده ای از مدل ها (از گزینه های ارزان قیمت گرفته تا مدل های مارک دار و گران قیمت)، مصرف برق اقتصادی، فرم فشرده، استفاده آسان. لامپ های توکار از مواد با مقاومت بالا ساخته شده اند که در هنگام نصب و بهره برداری در برابر هر نوع آسیب محافظت می کند.

چراغ های سقفی سطحی

گروه بسیار گسترده ای از وسایل روشنایی، که شامل هر دو گزینه توکار با نورافکن و مدل های روشنایی سطحی است. به عنوان یک قاعده، همه این لامپ ها در اتاق هایی با سقف کم، در راهروی پله ها استفاده می شود. نورافکن های سقفی معمولاً دارای طراحی مدرن و اشکال لاکونیک (گرد و مربع) هستند. اغلب آنها توسط طراحان در دکوراسیون داخلی آرت نوو، اسکاندیناوی و مینیمالیستی استفاده می شود.

لامپ های روشنایی سطحی می توانند از هر سبک و شکلی باشند. نکته اصلی در آنها ارتفاع کوتاه سقف است. این به ویژه برای مواردی که سقف کوتاه به شما اجازه نمی دهد لوستر را روی یک زنجیر یا سیم نصب کنید بسیار مهم است.

چراغ های سقف آویزان

این نوع وسایل روشنایی در درجه اول شامل لوستر می باشد. در حال حاضر، تنوع بسیار زیادی از مدل های مختلف وجود دارد. ساده ترین دستگاه ها شامل لوسترهایی هستند که با یک کلید معمولی روشن می شوند. همچنین بر روی کنترل پنل دستگاه هایی با محدوده های مختلف وجود دارد. همچنین لوسترهایی با سنسور حرکت وجود دارند که در صورت وجود جسم متحرک به طور خودکار روشن می شوند. لوسترها نیز بر اساس طراحی طبقه بندی می شوند. مدل های مدرن به بازسازی فضای داخلی یک قصر قرن هجدهم، طراحی یک اتاق نشیمن به سبک فوق مدرن و یک اتاق خواب با الهام از نقوش ژاپنی کمک می کند انتخاب از بین گزینه ها که واقعاً گسترده است. بسیاری از مدل های لوستر شامل استفاده از لامپ های ال ای دی هستند که از نظر مصرف انرژی مناسب بسیار سودمند است.

همچنین بخوانید!  نصب و اجرای نورگیر

مزایا و ویژگی های نورگیر

نورگیرها مزایا و معایب زیادی دارند. البته این ظاهر غیرمعمول و جذاب آنهاست که به خوبی با انواع سبک های داخلی هماهنگ می شود.  نورگی های سقفی در اواع مختلف مثل نورگیر حبابی  ،سقف پاسیو  توسط مجموعه پوشش ساز  تولید واجرا میشود از  ویژگی شگفت انگیز نورگیرها، بر خلاف پنجره های معمولی، این است که می توانند هر عرضی داشته باشند. این فقط به پروژه طراح یا خواسته صاحب خانه بستگی دارد که از چه تعداد نورگیر استفاده شود و چه مقدار از سقف را اشغال کند و این می تواند هم نصب چندین پنجره جداگانه و هم لعاب کامل سطح سقف باشد.

اگرچه در این مورد، نه تنها باید خواسته ها و الزامات پروژه طراحی، بلکه استانداردهای شناخته شده بین المللی را نیز در نظر گرفت. طبق چنین استانداردهایی، برای اطمینان از روشنایی با کیفیت بالا و تمام عیار در اتاق زیر شیروانی، مساحت کل پنجره های خوابگاه باید حداقل ده درصد از کل مساحت سقف باشد. هنگام محاسبه تعداد و عرض نورگیرهایی که قرار است نصب شوند، یادآوری این نکته مهم است.

همچنین توصیه هایی برای ارتفاع پنجره سقف وجود دارد. بنابراین، منطقی ترین گزینه برای نصب پنجره سقف در نظر گرفته می شود آن را در ارتفاع حدود یک متری از سطح کف (90-110 سانتی متر) قرار دهید و طول منطقی پنجره سقف بسته به زاویه سقف تعیین می شود تا روشنایی در اتاق کافی باشد.

یک مزیت مهم نورگیرها، دوباره بر خلاف پنجره های معمولی، این است که با کمک آنها می توان هر گوشه ای از اتاق را با کیفیت بالا و ارزش کامل روشن کرد. روش نصب پنجره ها و خود طراحی نه تنها با قابلیت اطمینان، بلکه با افزایش ایمنی نیز متمایز می شود. پنجره های دو جداره اغلب از شیشه های با کیفیت بالا ساخته می شوند که کاملاً در برابر هر بار و انواع ضربه ها بر روی ساختار سقف مقاومت می کنند.

برسی نورگیر سقفی پذیرایی

 

علاوه بر این، نورگیرها دارای تعدادی ویژگی اضافی هستند. بنابراین، پنجره‌های دوجداره می‌توانند دارای ویژگی‌های خود تمیز شوندگی یا جذب نور و همچنین بازتابنده، ضد خرابکاری و برجسته باشند. همچنین اغلب پنجره هایی با شیشه های دو جداره، مدل های رنگی یا آینه ای تولید می شود.

سوالات متداول برسی نورگیر سقفی پذیرایی

انواع لامپ های سقفی با توجه به روش چفت و بست را می توان به طور مشروط به موارد زیر تقسیم کرد: -توکار؛ -سطحی؛ -معلق؛
نور اصلی نور محلی نورپردازی تزئینی نورپردازی سقف

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام