انواع پاسیو در منزل

انواع پاسیو در منزل

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می توانید از جدیدترین و مدرنترین ایده ها برای اجرای انواع پاسیو در منزل استفاده کنید. پاسیو در منزل از غرب الگو گرفته و به صورت کاملاً مدرنیته به همراه کمی تجملات در منازل اجرا شده و بسیار نمای جذابی دارد. با طراحی پاسیو در منزل خود می توانید موجب روشنایی بیشتر آن و ایجاد حس آرامش در تمامی اعضای خانواده خود شوید.

پاسیو چیست؟

پاسیو از آلاچیق کاملاً مجزا بوده و کاربرد متفاوتی به همراه دارد. سقف پاسیو به صورت کاملاً شفاف برای منزل در سالن پذیرایی یا سایر مکان ها اجرا شده و به کمک آن می توان بیرون از خانه را به طور واضح مشاهده کرد. پاسیو یا نورگیر خانه، معمولاً برای پرورش انواع گل و گیاه به عنوان بخش تزیینی در منزل اجرا شده و میتوان آن را یک فضای سبز در خانه دانست. افراد علاقمند به گل و گیاهان می توانند در فضای منزل خود، پاسیو را در هر مدل که می خواهند در سقف اجرا نمایند. اکثر افراد در بازسازی منازل قدیمی خود برای حال و هوای بهتر منزل و ایجاد المان های مدرن، به اجرای پاسیو پرداخته و از امکانات آن نهایت استفاده را دارند. هدف از اجرای پاسیو در منازل تنها پرورش دادن گیاهان نبوده، ولی یکی از دلایل اصلی آن به شمار می رود.

پاسیو کوچک در پذیرایی

برای سالن پذیرایی جهت ایجاد نورپردازی و آبنما میتوان به اجرای پاسیو کوچک پرداخت که سالن پذیرایی با کمک آن چندین برابر زیبا می شود. پاسیو کوچک در پذیرایی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل ایفا کرده و سبب می شود تا با دوستان یا مهمان های خود در آن جا ساعاتی را نشسته و لذت ببرید. افراد زیادی تمایل دارند تا در محیط زندگی به خصوص در سالن پذیرایی، به طراحی انواع پاسیو بپردازند زیرا آن را جزو الزامی و ضروری در محل زندگی خود می دانند.

همچنین در مورد انوع نورگیر سقفی بخوانید.

همچنین بخوانید!  نورگیر سقفی مدرن

مدل پاسیو داخل پذیرایی

مدل پاسیو داخل پذیرایی به سبک مدرن برای منازل بزرگ تر در نظر گرفته شده که میتواند در آن صندلی و میز قرارداد تا بتوان از امکانات و نور آن استفاده کرد. علاوه بر آن پاسیو مدرن امروزی دارای استخرهایی برای شنا و امکانات مختلف دیگر می باشد.

انواع پاسیو در منزل

پاسیو گلخانه

پاسیو گلخانه یکی از رایج ترین انواع پاسیو مدرن به حساب می آید که اکثر خانواده ها برای ایجاد فضای سبز و پرورش بهتر گیاهان خود اقدام به اجرای آن در منزل می کنند. پاسیو گلخانه فضای کاملاً آرامبخش و نور فراوان برای محیط منزل فراهم کرده و شما از دیدن فضای سبز موجود در پاسیو گلخانه بسیار لذت می برید. معمولاً در آپارتمان ها با نور طبیعی بسیار کم و نبود فضای سبز روبه رو هستیم، برای داشتن نور و فضای سبز در محیط کوچک آپارتمان می توان ایده پاسیو گلخانه را ایجاد کرد.

فرق پاسیو و نورگیر

نورگیر در تمام واحدها و بخش های منزل شما ایجاد شده و تنها نور خانه را افزایش داده و نمیتوان از آن استفاده کرد. اما پاسیو جزوی از زیربنای منزل بوده و بخشی از آن محسوب می شود، میتوان از آن برای محیطی جهت نشستن، پرورش گیاهان، نورگیر خانه یا داشتن سقف شیشه ای شفاف استفاده کرد. در نتیجه نورگیر جزوی از منزل شما محسوب نشده و دارای سقف شفاف نیست، تنها کار آن عبور نور طبیعی به فضای داخل خانه بوده ولی پاسیو جزوی از خانه محسوب می شود.

مزیت ایجاد پاسیو در منزل چیست؟

  • برای به وجود آوردن محیطی سرسبز و فوق العاده دلنشین بهترین راه حل در سقف منزل است.
  • نورگیری پاسیو سبب ورود نور طبیعی بیشتر در فضای منزل می شود.
  • هوای خانه با پاسیو به طور کامل تصفیه می شود.
  • طراحی داخلی منزل با پاسیو چندین برابر زیباتر خواهد شد.
  • می توانید به گذاشتن جعبه گل های فوق العاده زیبا و کاشت سبزیجات مختلف و گل های متنوع در فضای پاسیو بپردازید.
  • پاسیو با داشتن سقف شیشه ای شفاف، امکان مشاهده آسمان را از منزل برای شما فراهم خواهد کرد.

چگونگی تزیین پاسیو در منزل

برای تزیین کردن پاسیو در بخشی از منزل خود می توانید از گل مصنوعی، سنگ، چمن، گلدان های رنگی، آبنما، صندلی های تک نفره یا درختچه های رنگین استفاده کنید.

همچنین بخوانید!  قیمت سقف نورگیر کوپل

سقف پاسیو

برای زیبایی بیشتر پاسیو باید از بهترین متریال شفاف و باکیفیت برای ایجاد سقف آن استفاده کنید که در میزان زیبایی آن تاثیر فراوان دارد. با ایجاد بهترین سقف پاسیو و عبور نور طبیعی بیشتر، تمامی گل و گیاهان شما عمل فتوسنتز بیشتری انجام داده و با این نور کافی رشد بینظیری خواهند داشت.

اکثر افراد از پلی کربنات برای پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می کنند زیرا بسیار سبک وزن و مقاوم بوده و علاوه بر آن رنگ بندی های بسیار متنوعی به همراه دارد. همچنین پلی کربنات نور طبیعی را به راحتی عبور داده و در مقابل گرما و سرما بسیار مقاوم عمل می کند.

به کار بردن ایده های جذاب در طراحی پاسیو

مهم ترین نکته ای که در طراحی پاسیو منزل باید به آن دقت داشت این است که حتما ابعاد آن از 13 متر بیشتر باشد تا نور آفتاب بیشتری در منزل شما بتابد. برای چیدمان و ایجاد سبکی مدرن در پاسیو باید به موارد زیر بپردازید که عبارتند از:

  • برای انتخاب گل و گیاهان متنوع جهت استفاده در پاسیو از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.
  • می توانید برای جذاب کردن پاسیو از آبنما، استخر یا حوضچه کوچک استفاده کنید.
  • مبلمانی مناسب جهت استراحت مهمانان خود قرار دهید.
  • با آبنمای دیواری کوچک، گلدان های دیواری و نورهای فانتزی می توانید فضای آرامبخشی در پاسیو ایجاد نمایید.

سخن پایانی 

اجرا و طراحی پاسیو در محیط منزل با ایده‌ های نو و جدید می‌تواند در زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. با ایجاد کردن پاسیو در بخش‌های گوناگون منزل خود می‌توانید به راحتی گلخانه‌ای کوچک در فضای خانه داشته باشید و از نور طبیعی پاسیو نهایت لذت را برده و ساعات خوشی را در آن مکان سپری کنید.

در اجراکردن تمامی انواع مدل های پاسیو در منزل، قوانین و ضوابطی نیز وجود دارد که فرد متخصص در زمان اجرای آن باید براساس استاندارد ها و قوانین عمل کند. پاسیو در منزل شما جایگزین بسیار مناسب و خوبی به جای تراس، حیاط خلوت و بالکن بوده و تمام نیازها و امکانات موردنیاز شما را فراهم می سازد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام