نورگیر سقف سوله و مزایای آن

نورگیر سقف سوله و مزایای آن

نورگیر سقف سوله، یک پوشش سقفی پنجره مانند می باشد که نور طبیعی بیرون سوله را به داخل آن منتقل می کند و باعث روشنایی داخل سوله می گردد. نورگیر سقف سوله انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه و نوع کاربرد سوله در سقف آنها نصب می شود. هزینه و قیمت نصب نورگیر سوله به اندازه سوله، نوع و مدل آنها بستگی دارد. نورگیر سقف سوله می تواند با روشن کردن فضای داخل سوله موجب صرفه جویی در مصرف انرژی برق گردد.

آشنایی با سازه صنعتی سوله

سوله یک سازه بسیار بزرگ است که معمولا کاربرد صنعتی دارد و تفاوت بسیاری با سازه های دیگر دارد و مدل ساخت آن با دیگر سازه ها تفاوت می کند. این سازه با یک سطح شیبدار مسقف شده است. سوله ها معمولا کاربردهای فراوانی دارند. از سوله ها معمولا به عنوان مرغداری، انباری، سالن ورزشی، تعمیرگاه، فروشگاه، گلخانه و مکان های دیگری که به فضای بزرگ نیاز دارند، استفاده می شود.

در ساخت سوله ها به دلیل اندازه بزرگ آن، به جای پروفیل های معمولی از تیر ورق استفاده می شود. کار ساخت و طراحی سوله یک کار تخصصی است و نیاز به دانش دارد و باید طرح و طرز ساخت آن زیر نظر مهندسین مجرب انجام گیرد، چرا که اگر یک سوله به درستی ساخته نشود ممکن است سبب وقوع حادثه گردد. سوله ها دارای دو پوشش برای سقف و بدنه هستند که حتما باید دارای نورگیر سقفی باشند تا نور کافی به فضای بزرگ سوله برسانند.

نورگیر سقفی سوله درواقع همانند پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو در ساختمان عمل می کنند که نور را به صورتی متعادل به داخل ساختمان راه می دهند و یا باعث انتقال هوا بیرون می شوند.

در این میان می توانید از کارشناسان پوشش ساز مشاوره ای دریافت کنید تا بتوانید بهترین نوع نورگیر مورد نظر خود را برای سازه، سوله و ساختمان مسکونی و… انتخاب نمایید. برای اطلاعات بیشتر با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

نورگیر سقف سوله

نورگیر سقف سوله چیست؟

نورگیر سوله، پوشش سقفی ای شبیه به پنجره می باشد که در کل و یا قسمتی از سقف سوله قرار می گیرند و با انتقال نور از بیرون به داخل سوله باعث روشنایی آن می شود. نورگیرها می توانند با انتقال نور طبیعی محیط بیرون به داخل در طول روز، نور طبیعی را جایگزین نورهای الکترونیکی کنند و باعث صرفه جویی در مصرف برق گردند.

همچنین بخوانید!  استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

نورگیر سقفی علاوه بر انتقال نور می توانند در تهویه هوای سوله نیز نقش داشته باشند. در ساخت نورگیر سقفی سوله باید تمام استانداردها رعایت گردد تا نورگیر به طور کامل بتواند سوله را روشن کند و بسیار مستحکم و بادوام باشد. از آنجا که شیشه بهترین وسیله برای انعکاس نور است در اغلب نورگیرها از شیشه استفاده می گردد.

انواع نورگیر سقف سوله

از انواع نورگیرهای سقف سوله می توان به نورگیر شیشه ای، نورگیر پلی کربناتی و نورگیر حبابی اشاره کرد.

استفاده از نورگیرهای شیشه ای که دارای چارچوب آهنی و آلومینیومی هستند تقریبا در سوله ها منسوخ شده است.

نورگیرهای پلی کربناتی معمولا ضد حریق هستند، ضربه گیر می باشند و می توانند مقاومت بالایی از خود در برابر ضربه نشان دهند. شکنندگی آنها از شیشه کمتر است و در صورت شکسته شدن خاصیت برندگی ندارد.

نورگیرهای حبابی معمولا جلوه زیبا و رنگ های متنوع دارند. دارای مقاومت بالایی هستند و در برابر عوامل طبیعی مانند باد، باران مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

از بین انواع نورگیرها، استفاده از نورگیر شیشه ای در سوله ها، به دلیل شکنندگی و مقاومت کمتر تقریبا کنار گذاشته شده است و نورگیر حبابی نیز بیشتر در سوله هایی که کاربردهایی مثل فروشگاه، نمایشگاه، گلخانه، اماکن عمومی دارند، استفاده می شود.

همچنین بخوانید: پوشش سقف سوله ارزان

نورگیر سقف سوله

مزایای نورگیرهای پوشش سقف سوله

همانطور که قبلا هم ذکر شد مهمترین مزیت نورگیر سوله انتقال نور طبیعی بیرون در طول روز به داخل سوله است. روشن کردن مکان بزرگی مانند سوله، تنها توسط نورهای الکتریکی کار دشواری است و بهتر است نورگیر سقف سوله به کمک نورهای الکتریکی بیاید.

همچنین بخوانید!  ساخت نورگیر ساختمان برای نور رسانی بهتر به داخل منزل

تهویه هوا دومین مزیت نورگیر سقف سوله می باشد. معمولا با باز گذاشتن قسمتی از نورگیر می توان هوای داخل سوله را تهویه کرد. برخی از نورگیرهای سقفی سوله ها، کنترل از راه دور می باشند.

نورگیرهای کنترل از راه دور، نورگیرهایی هستند که دارای دو دیش جمع کننده نور و توزیع کننده نور هستند که در آن، دیش جمع کننده، خورشید را دنبال می کند و نور آن را به خود جذب می کند و دیش توزیع کننده نور، نور را به جاهای تاریک سوله می تاباند. معمولا از این نورگیرها برای سوله هایی استفاده می شود که قرار است به گلخانه تبدیل گردد.c

از مزایای این نوع نورگیرهای سقف این است که نور مضر و خطرناک فرابنفش را فیلتر می کند. نورگیر سقف سوله همانطور که می توانند نور را از خود عبور دهند می تواند مانع عبور آب و گرد خاک با داخل سوله گردد.

در واقع می توان تمام شرایطی را که از نورگیر سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت یک ساختمان در انتظار داریم، از نورگیر سقف سوله نیز توقع داشته باشیم.

قیمت نورگیر سقف سوله

همانطور که می دانید قیمت نورگیر سقف سوله به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله این موارد می توان به اندازه و متراژ محلی که قرار است نورگیر کار شود، نوع و جنس مصالح به کار برده شده در نورگیر، مدل نورگیر و تعداد کارگرانی که برای نصب نورگیر بکار گرفته شده اند اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت نهایی نورگیر سوله باید با شرکت پوشش ساز برای طراحی و اجرای نورگیر سوله مشاوره کرده و پس از دادن اطلاعات مربوط به سوله میزان هزینه نصب نورگیر سقف سوله را از آنها سوال کنید.

اگر می خواهید نورگیر سوله خود را اتوماتیک نمایید بهتر است بدانید که باید برای آن هزینه ای بالاتر از نصب نورگیر معمولی بپردازید. قبل از اینکه مدل و نوع نورگیر را انتخاب کنید می توانید با کارشناسان پوشش ساز از طریق صفحه تماس با ما، درباره هزینه و نوع نورگیر مشاوره بگیرد و با در نظر گرفتن شرایط اقدام به نصب نورگیر سوله کنید.

نورگیر سقف سوله
5/5 (1 Review)

3 دیدگاه برای “نورگیر سقف سوله و مزایای آن”

  1. سید سجاد طاهری گفت:

    سلام ممنون از مطلب زیبایی که قرار در سایتتون دادید، یک سوله به ابعاد 12 در 30 و ارتفاع ستون 6 متر و ارتفاع تاج 7.5 متر هست که میخوام براش نورگیر دیواری و نورگیر سقفی ایجاد کنم آیا استانداردی در این زمینه وجود دارد؟ من از کجا بدونم ابعاد نورگیرهام چقدر باشد؟ آیا میتونم برای صرفه جویی در هزینه فقط از نورگیرهای سقفی پلی کربنات استفاده کنم و نورگیرهای دیواری را با اجرای دیوار تا سقف بپوشانم؟ لطف کنید جواب سوالات بنده را به ایمیلم ارسال کنید، ان شا الله بتونم برای خرید ورق مزاحمتون بشم.

    1. nasiri گفت:

      سلام روزتون بخیر. ممنون از نظرتون. برای دریافت مشاوره در خصوص سفارش انواع نورگیر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در سایت و شماره تماس 09123389262 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام