استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

در گذشته های نه چندان دور، خانه هایی با دیوارهای بلند و پنجره های کوچک، پیوند نزدیکی با فرهنگ ایران و ایرانی داشت. ایرانی ها همیشه دوست داشتند اتاق هایی با پنجره هایی نه چندان بلند داشته باشند تا منظره ی داخل حیاط و دیوارهای خانه، پیدا باشد. بیشتر از آن، شاید مرسوم نبود و با فرهنگ ایرانی جور نبود.

اما در عصر حاضر، داشتن پنجره های بزرگ و بلند برای یک خانه و بنا، مزیت به حساب می آید. نورگیر سقفی و پنجره هایی که بتوان با آن به تماشای منظره ی جذاب بیرون نشست، می تواند دل هر بیننده ای را شاد و چهره ی زیبایی به دکوراسیون داخلی یک خانه بخشید.

استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل یک خانه، به طراحی و نوع دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد.. طراح و معمار داخلی، می تواند با کمی هنر و سلیقه به خرج دادن، این مهم را برای یک بنا و خانه، فراهم کند

اگر دوست دارید در مورد نوردهی و استفاده از پنجره های بلند بیشتر بدانید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله چند پرسش مهم مطرح و به آن ها پاسخ داده ایم که شامل موارد زیر است:

  • چگونه می توان در دکوراسیون داخلی، از نورگیر پنجره استفاده کرد؟
  • روشن تر کردن فضای داخل با استفاده از نورگیر، چگونه امکان پذیر است؟
  • چه نکات مهمی باید در طراحی داخلی فضا رعایت شود؟
  • انتخاب پنجره مناسب در مکان های مختلف یک خانه، به چه عواملی بستگی دارد؟
  • پنجره قدی بلند شفاف چیست؟

استفاده از نورگیر پنجره در دکوراسیون داخلی

تمام افرادی که عاشق یک خانه می شوند، در وهله ی اول، پنجره و مناظر بیرون از خانه آن ها را دلباخته می کند. اگر در یک خانه، دکوراسیون داخلی به نحوی طراحی شده باشد که بتوان به راحتی منظره و چشم انداز بیرون را دید، مطمئنا، نور مناسب و خوبی هم وارد خانه و اتاق می شود.

پنجره و نورگیرهای یک اتاق بسیار مهم است. خانه و اتاق هایی که پنجره ی بلند و نورگیر مناسب ندارند، فضای گرم و دلنشین هم ندارند.

همچنین بخوانید!  نکات مهم در تعویض حباب در نورگیر حبابی

می توان گفت که نور یک عنصر مهم و حیاتی در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. بسیاری از طراحان داخلی، نورگیرهای متعددی در یک خانه یا ویلا طراحی می کنند تا علاوه بر ایجاد فضا و منظره ی زیبا، بتوانند نور و گرمای مورد نیاز داخل اتاق و خانه را تامین کنند.

طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی، به خوبی می دانند که باید با نور، چگونه بازی کنند. آن ها به خوبی می دانند که نور و پنجره می تواند در بهتر نشان دادن فضا بسیار مناسب باشد. آن ها با دانستن همین چیزهای به ظاهر ساده، دست به خلاقیت های بسیار دیدنی می زنند که می تواند چشم همه را به خود خیره کند.

استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

روشن تر کردن فضای داخل با استفاده از نورگیر

فضای داخلی قسمت های مختلف یک خانه، میزان نوردهی خاص خود را می طلبد. اگر پنجره های بلند و نورگیرهای سقفی بزرگ را برای یک اتاق خواب طراحی کنند، حتما اذیت کننده خواهد بود. اتاق خواب، اتاق آرامش و بعضا اتاقی است که نورگیرهای خیلی بزرگ نمی خواهد. قرار نیست که یک ضلع اتاق به طور کامل شیشه و پنجره باشد. اما برای اتاق پذیرایی یا فضای روبروی درب ورودی در یک آپارتمان یا ویلا، پنجره و نورگیر بزرگ یا نورگیر سقفی، بسیار با اهمیت است.

روشن تر کردن فضای داخل با استفاده از نورگیر، باید طبق یک سری اصول و قوانین خاص انجام شود. مثلا، طراحی نورگیر و پنجره ی بلند در یک آپارتمان بلند مرتبه، می تواند برای کودکان، خطر آفرین باشد. مگر اینکه پنجره، به یک تراس و بالکن ختم شود. اما طراحی چنین چیزی برای یک ویلا که روبه حیاط می باشد، بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود.

چند نکته ی مهم در طراحی فضا

نکات بسیار مهمی در طراحی فضا باید رعایت شود. رعایت هر کدام از نکات مهم طراحی می تواند دکوراسیون جذاب و زیبایی ایجاد کند.

  • ·نورگیر سقفی یا نورگیر پنجره ی قدی، باید با شیشه های دو جداره گرفته شود.
  • · بهتر است در فضاهایی که پشت پنجره، ارتفاع زیادی وجود دارد ( آپارتمان ) از این نوع پنجره ها استفاده نشود.
  • · سقف حیاط خلوت باید ترجیحا نورگیر داشته باشد.
  • · پنجره های مناسب و مقاوم و با ابعاد مناسب باید برای اتاق های مختلف یک خانه استفاده شود.
همچنین بخوانید!  سقف پاسیو شیشه ای و مزایای نصب آن

البته نکات مهم دیگری هم وجود دارد که در اینجا ذکر نشد اما مهم ترین آن ها برای شما ذکر گردید.

انتخاب پنجره مناسب در مکان های مختلف

پنجره، نقش بسیار مهمی تامین نور یک اتاق و خانه دارد. هنوز هم در بسیاری از شهرهای ایران، خانه هایی ساخته می شوند که پنجره در آن نقش زیادی ندارد. معمولا پنجره های کوچکی در هر اتاق یا حتی پذیرایی وجود دارد که نور بسیار کمی را وارد فضای خانه می کند. اما در طراحی های جدید و سبک های نو و به روز دکوراسیون داخلی، پنجره نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

معمولا پنجره های بزرگ برای محیط اتاق های پذیرایی و سالن های بزرگ استفاده می شود. اما برای اتاق های کوچک مانند اتاق کار یا اتاق خواب و اتاق تی وی، باید پنجره های کوچک تری انتخاب شود. البته این کوچ بودن باید به اندازه ای باشد که بتواند نور وارد اتاق شود و بتوان منظره ی بیرون را هم تماشا کرد. برای کنترل نور می توان از پرده استفاده نمود.

پنجره قدی بلند شفاف

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی، ترجیح می دهند برای اتاق های پذیرایی و سالن های بزرگ، پنجره های قدی و شفاف انتخاب کنند. معمولا در ویلاها و آپارتمان های بزرگ و با متراژ بالا، می توان از این پنجره ها استفاده کرد. در واقع در چنین فضاهایی، از 4 ضلع یک اتاق، یک ضلع به طور کامل از شیشه های بلند و قدی استفاده می شود. ویوو و منظره ای که از پشت این شیشه ها پیداست، معمولا جذاب و دلنشین خواهد بود. نور بسیار زیادی وارد فضای اتاق می شود که می توان با خلاقیت در انتخاب رنگ و یا پوشش دیوار، آن را به شکل هنرمندانه ای کنترل یا گسترش داد.

استفاده از پنجره های بلند برای نوردهی بهتر به داخل

کلام آخر

پنجره و نورگیر سقفی، از مهم ترین قسمت های یک خانه است که هر چقدر برای طراحی آن وقت بگذارید، فضای شیک تر و بهتری را برای خانه ایجاد خواهید کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان پوشش ساز
ارسال پیام